סרטים מהעתיד: מהם הפרויקטים הבאים של גדולי הבמאים?

שומע אחי, הסרט הבא שלי הוא על מבקרת קולנוע, איך אתה עם פאות? קוונטין טרנטינו ולאונרדו דיקפריו (צילום: שאטרסטוק)
שומע אחי, הסרט הבא שלי הוא על מבקרת קולנוע, איך אתה עם פאות? קוונטין טרנטינו ולאונרדו דיקפריו (צילום: שאטרסטוק)

בתעשייה שהופכת לסרט נע של סרטי אולפנים גדולים, טוב להיזכר שעדיין יש לנו כמה אוטרים קולנועיים חשובים. בדקנו מה נמצא בקנה של סקורסזה, ספילברג, פרנסיס פורד קופולה ועוד יוצרי קולנוע גדולים, כי פייר - קצת התעייפנו ממארוול

27 ביוני 2023

למרות שהז'אנר השולט בהוליווד בעשור האחרון הוא גיבורי על, להוליווד עדיין יש את שומריה, אותם הבמאים ובמאיות שמבטיחים סרטי איכות. נכון, לחלקם יש פספוסים פה ושם, אבל בסופו של דבר אם תראו את השם שלהם על הפוסטר, הוא ישמש כחותמת לאיכות. אספנו לכם את כל הפרויקטים הגדולים של ענקי הקולנוע שעוד בחיים, ומצאנו כמה יצירות ממש מעניינות לחכות להן. 

אווה דוברני

קאסטה
תאריך יציאה: לא ידוע
סטטוס: פוסט פרודקשן
היכן ישודר: נטפליקס
פרויקט מעניין מאד, ולא רק בזכות הבימאית המוערכת הצעירה ברשימה – מדובר בעיבוד לספר עיון בשם "קאסטה: מקורות חוסר שביעות הרצון שלנו" שנכתב על ידי העיתונאית האמריקאית איזבל וילקרסון, אשר מתאר את הגזענות בחברה האמריקאית דרך השוואת המעמד של אנשים לא לבנים בארה"ב למערכת המעמדות בהודו, וגם בגרמניה הנאצית. נשמע מאד עיתונאי, וגם לא בדיוק דרמה קורעת לב, אבל העיבוד הנרטיבי הזה דווקא  יהפוך לדרמה, בה ישחקו בין היתר ג'ון ברנטל ("הדוב", "המעניש") וניק אופרמן (הרון סוונסון), והצילומים כבר החלו ב-2022. אפשר להיות רגועים גם עם הנושא הנפיץ – אחרי הכל זאת היצירה של הבמאית שהביאה לנו את "סלמה" ואת הסדרה "כשהם רואים אותנו".

קתרין ביגלו

אורורה
תאריך יציאה: לא ידוע
סטטוס: רק הוכרז
אחרי "כוננות עם שחר" (2012) ואת "מטען הכאב" (2008), הבמאית קתרין ביגלו עוברת לז'אנר מותני האימה עם "אורורה", עיבוד לספר מותחן האימה של דייוויד קואפ בעל אותו השם. הסיפור עוקב אחר אוברי ווילר, אם חד הורית שבעלה העבריין עוזב אותה לבדה עם בנה המתבגר. לאחר הפסקת חשמל כלל עולמית בעקבות סופה סולרית, אוברי נוסעת עם בנה לבית של אחיה העשיר, ומה שהיה אמור להרגיש בטוח הופך מהר מאד לשדה קרב בין שני אחים עם עסקים לא פתורים. למרות שהסרט עוד נמצא בחיתולים, מדובר בפרויקט מרתק בגלל השינוי הסגנוני בעיקר, אבל גם מסקרן לראות איך במאית זוכת אוסקר, שביימה עד כה בעיקר סרטי אקשן כבדים, תתמודד עם מותחן אימה. 

ווס אנדרסון

סיפורו המופלא של הנרי שוגר
תאריך יציאה: מאוחר יותר השנה
סטטוס: פוסט-פרודקשן
היכן ישודר: נטפליקס
הבמאי הכי מסוגנן בהוליווד פשוט לא מפסיק לעבוד. רק עכשיו שוחרר הסרט עמוס הכוכבים "אסטרואיד סיטי", וכעת אנדרסון כבר בשלבים מתקדמים עם "הסיפור המופלא של הנרי שוגר", המבוסס על אוסף סיפורים קצרים של רואלד דהל. הסיבה שאנדרסון מצליח להוציא שני סרטים בשנה – כנראה כי מדובר בסרט קצר באורך של 37 דקות בסך הכל, אבל איזה סרט מחכה לנו. בתור התחלה יש לנו את דייב פאטל, בן קינגסלי וריצ'רד איואדי ורופרט פרנד, אבל שני הכוכבים שככל הנראה יגנבו את ההצגה הם ראלף פיינס – שחוזר לשתף פעולה עם אנדרסון לאחר התפקיד המאד מוצלח שלו בסרט "מלון גרנד בודפשט", הפעם בתפקיד רואלד דהל – ובנדיקט קמברבאץ', שיופיע בתפקיד הנרי שוגר.

מאד לא ברור איך הכל ייכנס ב-37 דקות, אבל לפחות אנחנו יודעים שהם יהיו מלאות בקסם אנדרסוני סימטרי, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. ואם זה לא מספיק לכם, אז דעו שבימים האחרונים אנדרסון כבר הספיק להכריז על סרט עתידי נוסף בפני התקשורת הצרפתית. למרות שלא ידוע עדיין על שם הסרט, רוב הקאסט שלו או איזה מוצר וינטג' יפה יופיע בו – כן יודעים שמדובר בסרט ריגול ליניארי עם בניציו דל טורו במרכזו. הסרט יתמקד במערכת היסים של אב עם בתו והטון שלו יהיה אפל, אך כנראה לא אפל מדי. בכל זאת, ווס אנדרסון. 

ג'יימס קמרון

סרטי אווטאר
תאריכי יציאה: אווטאר 3: 2025; אווטאר 4: 2029; אווטאר 5: 2031
סטטוס: אווטאר 3: פוסט פרודקשן; אווטאר 4: פוסט פרודקשן; אווטאר 5: בצילומים.
היכן ישודר: יוקרן בבתי הקולנוע וככל הנראה יגיע לאחר מכן לדיסני+
הבן אדם שהביא לנו את "טיטאניק" ואת "שליחות קטלנית" הוא חתיכת טיטאן, וזה נכון שעברו 13 שנה עד שקיבלנו המשכון ראשון ל"אווטאר", אבל קמרון הוכיח שהסדרה רלוונטית מתמיד. לא כי היא טובה, איכותית או אקטואלית או משהו כזה, אלא כי גם הסרט השני שבר קופות, ויש אפילו משחק וידאו שנראה לא פחות טוב מהסרט עצמו. סרטי "אווטאר" מכניסים המון כסף, והם פה כדי להישאר. לאחר העיכובים שהסרט השני חווה בעקבות משבר הקורונה, קמרון מתכנן הפעם להוציא את שלושת הסרטים הבאים באופן הרבה יותר מהיר. שני הסרטים הבאים, השלישי והרביעי כבר בשלבים מאד מתקדמים והסרט החמישי כבר בצילומים, למרות שהוא צפוי לצאת 19 שנה לאחר הסרט הראשון. האם קמרון יהיה בחיים עד אז? מי יודע, לפחות הוא צילם את הרוב. 

המידענית
תאריך יציאה: אי שם בין 2025 ל-2031
סטטוס: בפיתוח
היכן ישודר: ככל הנראה יוקרן בקולנוע, אם עדיין יהיה כזה דבר
כן, כן, עוד סרט שמבוסס על ספר, והאמת? נשמע מעניין יותר מאווטאר. הספר "המידענית" מספר את סיפורה של (כמה מפתיע) מידענית שעובדת עבור ממשלות ותאגידים שונים, ומספקת להם מידע שהיא אוספת באפריקה. את הזכויות לספר רכשה חברת ההפקה של קמרון עוד בשנת 2012, אך ג'יימס קמרון יתחיל לעבוד עליו רק לאחר שיסיים עם אווטאר 3 ו-4. יש עוד זמן לחכות, אבל יש למה לחכות. 

סטיבן ספילברג

בוליט
תאריך יציאה: לא ידוע
סטטוס: פרה-פרודקשן
היכן ישודר: ככל הנראה יוקרן בקולנוע
רימייק לסרט "בוליט" משנת 1968, קלאסיקה בכיכובו של סטיבי מקווין. את תפקיד השוטר הקשוח של מקווין יגלם לא אחר מאשר בראדלי קופר, שרק לאחרונה שמענו את קולו בחלק השלישי של טרילוגיית "שומרי הגלקסיה". זה מאד מעניין מה יוצר קולנוע כמו ספילברג יעשה עם סרט אקשן קלאסי מסוף שנות השישים, במיוחד מאחר ומדובר בבן אדם שמצד אחד יצר את אי.טי, ומצד שני את פייבלמן. 

קוונטין טרנטינו

מבקר הקולנוע
תאריך יציאה: לא ידוע
סטטוס: בפיתוח
היכן ישודר: לפי ההיכרות שלנו עם טרנטינו, יוקרן בבתי הקולנוע
"מבקר הקולנוע" יהיה סרטו האחרון של הבמאי קוונטין טרנטינו, שהבטיח לפרוש לאחר עשרה סרטים. והסרט האחרון של טרנטינו צריך להיות עבודה מטורפת, שתספק את כל מעריציו, ושתרגיש כמו חגיגה של טרנטינו – ולמען האמת זה נשמע כמו משהו שטרנטינו מעולם לא עשה. לפחות לא ככה. הסרט מבוסס על מבקר קולנוע שטרנטינו נהג לקרוא במגזיני פורנו מנעוריו. לא מדובר באיזה מבקר מפורסם, אלא במישהו שחי את החיים, אבל אף פעם לא קיבל תהילה. כולי תקווה שהפעם התסריט לא ידלוף ולטרנטינו לא יקפוץ הפיוז, כי זה נשמע כמו פרויקט מאד מסקרן ולא כדאי שטרנטינו יפעיל תכנית ב' – שבטח תכלול המון שעות ישיבה בזוריק.

פרנסיס פורד קופולה

מגלופוליס
תאריך יציאה: 2024
סטטוס: פוסט פרודקשן
היכן ישודר: בבתי הקולנוע
גם ברשימה עם טרנטינו, קמרון וספילברג, זה הסרט הכי גדול ברשימה. פרנסיס פורד קופולה יצר אבני דרך בתעשיית הקולנוע – סתם לתזכורת, טרילוגיית "הסנדק" או "אפוקליפסה עכשיו" – ועיצב מחדש כל ז'אנר שבו הוא נגע. לפחות לתקופה מסוימת, כי בעשרים השנה האחרונות קצת קשה לקופולה לשנות את הקולנוע שוב. כך או כך, נדמה שדברים הולכים להשתנות עבורו, כעת כשפרויקט חייו (או לפחות חייו המתקדמים) נמצא בשלבי הפקה אחרונים. וזה חתיכת עניין כשזה נוגע לסרט שבעבודה עשרות שנים.

את התסריט של "מגלופוליס" קופולה כתב כבר בשנות השמונים, אך הסרט דרש השקעה כספית גדולה מדי, ולבסוף נכנס לשלב הפרה-פרודוקציה רק ב-2001. הקאסט המקורי כלל את פול ניומן, אומה תורמן, רוברט דה נירו, ג'יימס גנדולפיני, ניקולס קייג', לאונרדו דיקפריו, ראסל קרואו, אדי פאלקו וקווין ספייסי. לאחר הקראת שולחן ו-30 שעות צילום, הסרט קיבל ברקס רציני בגלל שני מטוסים שריסקו את מגדלי התאומים בניו יורק. הסרט לא סתם נדחה בגלל אסון, אלא בגלל שהוא עוקב אחר אדריכל צעיר שרוצה לבנות את ניו-יורק מחדש לאחר שנהרסה בעקבות אסון, ופתאום לא היה אפשר להשתמש בעיר ניו יורק מבלי להתייחס לאסון שקרה בה.

הסרט ישב על המדף עד שקופולה ניסה להפיק אותו שוב ב-2019 עם קאסט חדש לגמרי, שכלל את ג'יימס קאן, אוסקר אייזק, פורסט וויטאקר, קייט בלאנשט, ג'ון וויט, זנדאיה ומישל פייפר. רגע לפני שהיו אמורים להכריז על הליהוקים, ג'יימס קאן מת, והכל השתנה שוב. הליהוק הסופי של הסרט, אם כן, הוא: אדם דרייבר בתפקיד ראשי, ג'ייסון שוורצמן (האחיין של קופולה), אוברי פלאזה, שיה לה-באף, נטלי עמנואל, ג'יאנקרלו אספוזיטו, ג'ון וויט, לורנס פישבורן, דסטין הופמן, טליה שייר (אחותו של קופולה), פורסט וויטאקר ועוד. יש מצב שזאת תהיה חוויה קולנועית מטלטלת, ויכול להיות שמדובר בפאלטה אחרונה של הבמאי הענק, אבל אם בגיל 84 הוא רוצה לזרוק את כל הכסף שלו על פרוייקט חייו לפני שהוא מתפגר – מי אנחנו שנגיד לו לא?