סרטי ההמשך שלא ידענו שאנחנו צריכים (כי לא היינו צריכים)

מלכי ההמשכונים שלא באמת צריך. "אמריקן פאי". צילום מסך
מלכי ההמשכונים שלא באמת צריך. "אמריקן פאי". צילום מסך

לא מעט סרטי מופת וקלאסיקות מחליטות לעשות סרט המשך, לעיתים הן ממשיכות את העלילה ולעיתים הן מתמקדות בדמויות משנה איזוטוריות. אז החלטנו לחפש עוד כמה דמויות צדדיות שסיפורן יכול להחזיק סרט הוליוודי

23 באוגוסט 2022

"מבצע סבתא 2: שובו של מוטי בננה"

ז'אנר: קומדיה משפחתית קיבוצניקית
תקציר העלילה: אחרי 25 שנים בציריך, מוטי בננה חוזר לקיבוץ עסיסים עם הבננה מקופלת בין הרגליים כדי לקבור את סבו, חיים. החזרה מציפה סכסוכים ישנים עם חברי הקיבוץ, ובמיוחד עם סרג'יו בן ה-86 שתמיד קינא בעובדה שמוטי מצא לעצמו שוויצרית נאה. אך חברי הקיבוץ לא יודעים שהשוויצרית עזבה את מוטי שנה אחרי שעבר לציריך, ומאז הוא עובד באופן אירוני, במפעל לאריזת בננות.
הופעת אורח: עידן, הבן הצעיר (צח שפיצן), כיום כתב חדשות מצליח שמגיע לסקר סכסוך עם שכנים מעיירת פיתוח על כניסה לנחל שבגבולות הקיבוץ.
מה אומרות הביקורות: "להפריט, ומהר".

"פאי של אהבה"

ז'אנר: דרמה קולינרית מרגשת
תקציר העלילה: את'ל, אלמנה חביבה ומשועממת ששכלה את בנה בעיראק, לומדת לחזור לאהוב את החיים באמצעות כישרון האפיה הנדיר שלה. אחרי מפגש מקרי עם אופה עוגות מקומי, היא מנסה לראשונה בחייה להכין פאי תפוחים חמים ופריך, והתוצאה מהממת את כל השכונה. העוגות הופכות לכל עולמה, אך הכל משתנה כאשר היא שומעת על מעשיו של בן השכן בעוגה.
הופעת אורח: יוג'ין לוי חוזר בתפקיד אביו של ג'ים, הקונה הראשון – והאחרון – של העוגה.
מה אומרות הביקורות: "מקסים, מרגש, מתוק וחמים כמו פאי טרי. יצאתי לפני העשר דקות האחרונות"

"וואקף וואקף"

ז'אנר: קומדית צבא מצרית
תקציר העלילה: מעט אחרי "מלחמת אוקטובר", מוצב קטן של חילים מצרים מנסים רק לשרוד את משמרת הפוטרול המשעממת. אך כאשר הם לוכדים שבוי ישראלי פטפטן (שעוד מעיז ללמד אותם איך לעשות קפה), המורל סוף סוף בעליה. זאת, עד שהשבוי מתחמק מידיהם בתחבולות, ולא נותרה להם ברירה אלא לתפוס בדואי אומלל ולשקר שהוא שבוי ישראלי. בסוף הם מוצאים איכשהו נפט והכל מסתדר.
הופעת אורח: שייקה לוי, שהוצער באמצעות טכנולוגיית CGI מיוחדת, חוזר לתפקיד ויקטור חסון.
מה אומרות הביקורות: "למה ה-CGI נראה כאילו נעשה עם צייר?"

"שווארמן"

ז'אנר: MCU, אוריג'ן סטורי
תקציר העלילה: מרוואן סעיד אל מכלול היגר לארה"ב אחרי שטרוריסטים השתלטו על ביתו. הוא רק רוצה לקיים את אשתו ושתי בנותיו, ופותח דוכן שווארמה צנוע, שבמקרה נמצא לא רחוק מהפינת הרחוב בה חבורת גיבורי על ניצחו את לוקי בסרט "הנוקמים" הראשון. המסעדה של מרוואן הופכת לפופולרית במיוחד בעקבות ביקורם של גיבורי העל, אבל עומס הלקוחות ומקריס את המקום במהירות. מרוואן נשבע לנקום בנוקמים והופך לשווארמן, נבל על חדש שיסובב את היקום של מארוול על צירו.
הופעת אורח: כל גיבורי העל של מארוול, שילחמו בשווארמן לאורך השנים, ויפסידו לו בכל פעם מחדש.
מה אומרות הביקורות: "סוף סוף נבל מארוול מעורר אמפתיה. אני בעדו כי הוא מכין שווארמה"

"אלטמן הגדול"

ז'אנר: קומדיה סקסית שלא עוברת ב-2022
תקציר העלילה: עשרים שנה אחרי עלילת "מציצים", אלטמן הקטן עדיין תקוע בחוף מציצים, מנסה לשרוד את הניינטיז עם מטרה אחת – לגרום לכל תל אביב לדעת איזה כלי יש לו. הכל משתנה כאשר הוא הולך למסיבה, מרגיש דקירה ומגלה על גבו סטיקר "ברוכים הבאים למועדון האיידס". עכשיו הוא צריך למצוא קונדום ראוי למידותיו.
הופעת אורח: בנו הלא חוקי של גוטה (חנן בן ארי) מחפש בחוף מציצים כל מידע שהוא יכול על אבא. הוא לא יאהב מה שימצא.
מה אומרות הביקורות: "איכס איכס איכס איכס איכסססס"