סרטי הקמפוס שאסור לפספס

21 באוקטובר 2015

מתברר שהאמריקאים יודעים לעשות גם סרטי קולג' שחורגים מהנוסחה הקלאסית "בירה, סקס וטקסים טיפשיים". אין הרבה כאלה, אבל כשמצליחים לצאת מבתי האחווה, הם נוגעים בעולם האקדמי באופן מעניין, קסום ומשעשע. הנה חמישה סרטים שאתם חייבים לעצמכם כסטודנטים:

משרה קבועה, 2008: דרמה קומית על הפוליטיקה הפנימית באוניברסיטה מנומנמת. צ'ארלי הוא מרצה אהוב לספרות אך חוקר כושל. כשהאוניברסיטה שלו מגייסת חוקרת ספרות מבטיחה, הוא יוצא נגדה למלחמה חשאית על קביעות. עם לוק ווילסון. מסקנה: יש מלחמות חשובות שאפילו לא מגיעות לעיתונים.

Tenure

סיפורו של וויל האנטינג, 1997: כישרונו של יתום בעייתי אך מחונן מתגלה על-ידי פרופסור למתמטיקה, וזה שולח אותו לטיפול אצל פסיכולוג אלמן, היחיד שמסוגל לסבול אותו. יחד, השניים מגלים שידע הוא יותר משינון, ושהצלחה היא יותר מהישגים. משחק מדהים של רובין וויליאמס, כתיבה נהדרת של מאט דיימון ובן אפלק. מסקנה: אפלק הרבה יותר כשרוני מאחורי המצלמה.

וויל האנטינג

שיגעון של קולג', 2006: קומדיה פרועה שתוהה אודות ההבדל בין למידה לרכישת ידע. לאחר שלא התקבל לשום מוסד, נער מקים קולג' פיקטיבי כדי לשקר להוריו. השקר מתפשט, ועשרות סטודנטים דחויים מגיעים ללמוד במקום. הסרט אמנם ברוח הנוסחה האמריקאית הקלאסית, אבל יש לו טעם נוסף. מסקנה: מתברר שיש מקומות עם עתיד תעסוקתי מבטיח פחות מהפקולטה למדעי הרוח.

Accepted-movie-01

ניסוי הכלא של סטאנפורד, 2015: מבוסס על סיפור אמיתי מתחילת שנות השבעים, בו 24 סטודנטים התנדבו לדמות כלא כניסוי בפסיכולוגיה חברתית. המסקנות היו מטרידות ביותר. המותחן הפסיכולוגי המצמרר הזה משחזר את הניסוי, והוא ירתק כל מי שיש לו עניין בנפש האנושית וברוע האדם. מסקנה: יש דברים גרועים יותר מתקופת מבחנים.

ניסוי הכלא של סטנפורד

לארי קראון, 2011: סרטו של טום הנקס, שכתב, ביים וכיכב בתפקיד הראשי, ועשה עבודה נהדרת. הדרמה המקסימה הזו מתארת את החוויה הסטודנטיאלית מעיניו של לארי, גבר בשנות החמישים שמפוטר מעבודתו ומחליט להתחיל לימודים אקדמיים. מהסרטים שגורמים לפרץ אופטימיות אצל הצופה. מסקנה: לפעמים האדם שהכי מתוסכל מהקורס הוא המרצה.

Larry-Crowne-007