פצצת אטום נגד ברבי ואינדיאנה ג'ונס: 10 הסרטים החמים של הקיץ

וכל זה התחיל באינדי. מרגו רובי וריאן גוסלינג ב"ברבי" (צילום: יחסי ציבור)
וכל זה התחיל באינדי. מרגו רובי וריאן גוסלינג ב"ברבי" (צילום: יחסי ציבור)

לא ברור איך זה קרה, אבל הראש-בראש הגדול של הקיץ הוא "אופנהיימר" נגד "ברבי" - הדרמה ההיסטורית של כריסטופר נולאן נגד הפנטזיה הורודה המופרעת של גרטה גרוויג. וגם: סרטים חדשים ל"אינדיאנה ג'ונס" ו"משימה בלתי אפשרית", פיקסאר (אלא מה), פלוס ווס אנדרסון טרי-טרי

24 במאי 2023

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש (1.6)

לפני חמש שנים סרט האנימציה "ספיידרמן: ממד העכביש" היה הפתעת השנה והשיק את עידן היקומים המקבילים. גם את סרט ההמשך כתבו והפיקו פיל לורד וכריסטופר מילר, ואפשר רק לקוות שמצאו דרך מוצלחת להתמודד עם הרוויה הנוכחית מהמולטיוורס. הפעם איש העכביש מיילס וידידתו העכבישית גוון יוצאים להציל את כל היקומים מאיומו של נבל-העל המכונה הכתם (ג'ייסון שוורצמן), ומיילס נכנס לקונפליקט עם איש עכביש מהעתיד (אוסקר אייזק) לגבי אסטרטגיית המאבק. מסביב יש עוד המוני אנשי עכביש, והנוכחות של קומיקאים כאיסה ריי ואנדי סמברג בצוות המדבבים רומזת לטון של הסרט.

שמונה הרים (8.6)

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2022 הוא סרט איטלקי שכבש את המבקרים. הסרט צולם בהרי האלפים האיטלקים ובנפאל ומתאר את החברות המורכבת בין פייטרו וברונו, הנפרשת על פני ארבעים שנה (שני הגיבורים מגולמים על ידי שלושה שחקנים כל אחד). את הסרט ביימו בני הזוג הבלגים שרלוט וונדרמיש ופליקס ון גרוניגן, שסרט קודם שלו, "קריסת המעגל השבור", היה מועמד לאוסקר בקטגוריה הבינלאומית. לפי הטריילר זה סרט הררי מאוד, ומרהיב עין מאוד.

הפלאש (15.6)

הסרט ה-13 ביקום המורחב של DC קומיקס הוא הראשון שמתמקד בגיבור הצעיר בגילומו של עזרא מילר, שהופיע לראשונה לפני שבע שנים ב"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". למרות שהיו סימנים מקדימים, המפיקים שליהקו את מילר שהיה אז בן 23 לא חזו שב-2022 השחקן יואשם בתקיפות מיניות ואחרות. על אולפני וורנר הופעלו לחצים כבדים לגנוז את הסרט, אך הם הסתפקו בהתנצלות ציבורית של מילר, ובהודעה שהוא מטפל בבעיותיו הנפשיות. לצידו מופיעים מייקל קיטון, שחוזר לגלם את באטמן לראשונה מאז "באטמן חוזר" ב-1992, ובן אפלק, גם הוא בתפקיד באטמן. זה אמור להסתדר משום שהפלאש חוזר אחורה בזמן כדי להציל את אמו מרצח, ונתקע במציאות אלטרנטיבית שם הוא פוגש גם את עצמו הצעיר. הבמאי הוא אנדי מושטי שעד כה התמחה בסרטי אימה כמו "זה".

אלמנטלי (15.6)

גיבורי הסרט ה-28 במספר של אולפני פיקסאר הם ארבעת יסודות הטבע – אש, מים, אוויר ואדמה. אבל כמו תמיד אלה מטאפורות למימוש עצמי, לחברות אמת, להתגברות על מכשולים, ולכל הדברים הטובים. אמבר היא להבה חצופה, ווייד הוא חברה המימי, ויחד הם יוצאים להיאבק בדעות הקדומות של החברה שבה הם חיים. זה סרטו השני של פיטר סוהן כתסריטאי/במאי אחרי "הדינוזאור הטוב". הסרטים האחרונים של פיקסאר לא זכו בהצלחה שהורגלו בה, בגלל הקורונה, ובגלל התחושה שהם החלו לחזור על עצמם. בכל זאת, עצם הידיעה על סרט חדש של האולפן עדיין מעוררת תקווה.

אסטרואיד סיטי (22.6)

סרטו החדש של ווס אנדרסון ("ממלכת אור הירח", "מלון גרנד בודפשט"), שמתמודד ממש עכשיו על דקל הזהב בפסטיבל קאן, כבר הספיק ללקט מקבץ ביקורות נלהבות. הסרט מתרחש ב-1955 במהלך כנס של צופי כוכבים בעיירה מדברית בארה"ב, ומשתתפים בו יותר כוכבים משיש בשמיים. סקרלט ג'והנסון, טום הנקס, טילדה סווינטון, סטיב קארל, מרגו רובי, אדריאן ברודי, אדוארד נורטון, ג'ף גולדבלום ועוד רבים וטובים, וגם לא מעט ילדים. הסרט לא צולם במדבר האמריקאי, אלא בספרד, ולפי הטריילר הוא נראה 110 אחוז אנדרסוני.

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל (29.6)

החמישי והיקר (300 מיליון דולר) בסדרת הסרטים על הארכיאולוג ההרפתקן הוא הראשון שלא נכתב על ידי ג'ורג' לוקאס ולא בוים על ידי סטיבן ספילברג, שיצרו את הפרק הראשון אי אז ב-1981. ג'יימס מנגולד הוא במאי הרבה פחות מוכשר מספילברג, והסרט שבכורתו נערכה השבוע בפסטיבל קאן כבר הספיק לקבל ביקורות מעורבות בהחלט. יש לציין שפיבי וולר ברידג' ("פליבג"), שמופיעה לצד האריסון פורד בתפקיד בת הסנדקות שלו, לא השתתפה בכתיבת התסריט לסרט שמתרחש ב-1969, על רקע המרוץ לחלל. מדס מיקלסן מגלם נאצי "לשעבר" שגויס על ידי נאס"א, אך יש לו תכניות זדוניות לגבי הנחיתה על הירח, ואנטוניו בנדרס הוא חבר וותיק של אינדי שמתגייס לעזרתו. האם בגיל 80 פורד והשוט שלו עדיין יכולים להביא המונים לאולמות?

משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון (13.7)

כן כן, חלק ראשון אומר שיש גם חלק שני שיצא בשנה הבאה. בגיל 60 טום קרוז ממשיך לבצע פעלולים מטורפים, וכמו שהוכיח עם "אהבה בשחקים: מאווריק", הקהל ממשיך לרצות לראותו עושה את זה. בחצי-סרט החדש איתן האנט וחבורתו מנסים לאתר נשק מחריד שמאיים על שלום המין האנושי, לפני שייפול לידיים הלא נכונות. נשמע מקורי. כריסטופר מקוורי, שחתום על שני הסרטים הקודמים, כתב וביים גם את זה. בכלל, מאז "ואלקירי" ב-2008 מקוורי מעורב כמפיק, תסריטאי ו/או במאי כמעט בכל הסרטים של טום קרוז. יש לציין שלצד הכוכב מופיעות שלוש בריטיות מגניבות – היילי אטוול, ונסה קירבי, ורבקה פרגוסון הזכורה לטוב מ"משימה בלתי אפשרית 5".

אופנהיימר (20.7)

השילוב של במאי ונושא הופך את הסרט הזה למעורר הציפיות הגדול של השנה. כריסטופר נולאן ("התחלה", "בין כוכבים") מביא למסך את סיפורו של רוברט אופנהיימר, הפיזיקאי שפיקח על פרויקט מנהטן במהלך מלחמת העולם השנייה, והיה אחראי להמצאה ההרסנית ביותר מעולם – פצצת האטום. קיליאן מרפי, שזה שיתוף הפעול השישי שלו עם נולן, מגלם את אופנהיימר. הוא מוקף בשלל כוכבים, בהם אמילי בלאנט בתפקיד אשתו, מאט דיימון, רוברט דאוני ג'וניור, פלורנס פיו, וגרי אולדמן כנשיא טרומן. בניגוד לסרט המדברי של אנדרסון, "אופנהיימר" צולם סמוך לאתרי ההתרחשות ההיסטוריים בניו מקסיקו. הסרט מבוסס על הספר זוכה פרס הפוליצר "פרומתאוס אמריקאי: הניצחון והטרגדיה של ג'. רוברט אופנהיימר".

ברבי (20.7)

הטריילר של הסרט כל כך מבטיח, וההייפ כל כך גדול, שכולי תקווה שהוא לא יכזיב. בסרטה הרביעי כבמאית, גרטה גרוויג הכה מוכשרת ("ליידי בירד", "נשים קטנות") מספרת על ברבי (מרגו רובי) המגורשת מארץ הברביות משום שהיא נתפסת כלא מושלמת דיה. הבובה הבלונדינית יוצאת לחפש את אושרה בעולם האמיתי, בלווייתו של קן (ריאן גוסלינג) שמתעקש להצטרף אליה. גרוויג כתבה את התסריט עם בן זוגה נואה באומבך ("סיפור נישואים"), והצלם הוא רודריגו פרייטו, שנדרש לפלטת צבעים שונה לגמרי כשעבד עם מרטין סקורסזה בסרטיו האחרונים. האם זו סאטירה? אגדה פמיניסטית מתוקה? יש לשער שגם וגם ועוד.

עוברות את הגבול (27.7)

ארבע חברות אמריקאיות ממוצא סיני יוצאות למסע בסין בחיפוש אחר אמה הביולוגית של אחת מהן, שאומצה על ידי הורים לבנים. סרטה הראשון כבמאית של התסריטאית אדל לים (היא כתבה את "עשיר בהפתעה") אינו דרמה מהורהרת אלא קומדיה פרועה בהפקת סת' רוגן. סטפני הסו מ"הכל בכל מקום בבת אחת" ואשלי פארק מ"אמילי בפריז" הן השחקניות היותר מוכרות בסרט שזכה לשבחי הביקורת (משווים אותו ל"מסיבת רווקות").