עבודה טובה: יוזמה חדשה לסיוע לנפגעות אלימות מינית בילדות

פרויקט חדש מגייס כסף ברשת כדי לעזור לנפגעות אלימות מינית להשתלב בשוק העבודה

30 באוקטובר 2014

אחד החסמים המקשים על נשים שחוו אלימות מינית להתגבר על הפגיעה ולשקם את חייהן הוא הקושי להשתלב במעגל העבודה. רבות מהן מוצאות את עצמן תלויות כלכלית בגורמי רווחה או באדם הפוגע. כדי לעזור יזמה עמותת רוח נשית פרוייקט הדסטארט מיוחד – פורשות כנפיים. זהו מיזם תעסוקתי שמטרתו לעזור ל־50 נשים נפגעות אלימות מינית בילדות להשתלב בשוק העבודה. עמותת רוח נשית פועלת זה שבע שנים במטרה לסייע לנפגעות אלימות לשקם את חייהן.

"ילדה שנפגעה מאלימות מינית בילדות", אומרת מכּי חכם נאמן, מנכ"לית העמותה, "אפשר לומר שנפשה נרצחה על ידי האדם שאמור להגן עליה. האמון שלה בבני האדם ובעולם נפגע. בבגרות נשים אלו חוות מגוון תופעות של פוסט טראומה, חוסר יכולת להתמיד בעבודה קבועה ופחד מאנשים ומסמכות. לא מספיק להעניק טיפול נפשי, יש צורך בתהליך הוליסטי אשר מתייחס גם לתפקוד היומיומי ולהישרדותה הכלכלית של אותה אישה".

המיזם יספק לכל אישה מנהלת קבועה שתלווה אותה בתהליך וחונכת צמודה המתמחה בתעסוקה. הוא יכלול השתתפות בסדנאות תעסוקה, עזרה בהכשרה מקצועית ובהשלמת לימודים, והכי חשוב – שילוב בעבודה שמתאימה לה וליכולתיה, בקצב שלה.

ובהדסטארט כמו בהדסטארט, יש תשורות. במקרה הזה תשורות שוות ומגוונות במיוחד – החל מעוגיות של הבייקרי, דרך ארוחות בוקר זוגיות, כרטיסים להצגה, סדנת משחק, אימון אישי, תכשיטים, ייעוץ סטיילינג וכלה בכרטיס טיסה לאמסטרדם, לתורמים נדיבים במיוחד. נותרו רק שבעה ימים לתמיכה בפרויקט. לתומכים מובטחת הנאה לצד קארמה טובה במיוחד.

פורשות כנפיים בהדסטארט