עדיין לא יקר מדי: בדקנו איפה בתל אביב כדאי לקנות היום דירה

זאת שהיזמים עוד לא הניחו עליה יד, המתחדשת והמקום שאליו בורחים פליטי פלורנטין: בדקנו איפה כדאי לכם להשקיע

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
28 בפברואר 2016

התקווה

שוק שזה עוד לא קרה

שמה נלקח מתוך סיפורה המחריד של חווה נוצרית בשם הר התקווה, ששכנה באזור והותקפה בברוטליות במאה ה־19. מאז ועד היום נראה שהמצב של שכונת התקווה לא השתפר משמעותית. עם זאת, השוק המשופץ אטרקטיבי, הבנייה נמוכה והמחירים זולים. שכונת התקווה טרם משכה אליה את היזמים, הצעירים והמשפחות. אולי זה בגלל המרחק מהמרכז, ואולי זו התחבורה המקרטעת שמרתיעה את הסטודנטים התפרנים. מה שבטוח, לאכול כאלה שיפודים ליד הבית זה לא עניין של מה בכך.

[tmwdfpad]מחיר ממוצע למ"ר: 15,600 ש"ח

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים (קנייה)*: 1,180,000 ש"ח

שטח ממוצע ליחידת דיור: 57.6 מ"ר

*על פי נתוני מדלן

פרלמנט שוק התקווה (צילום: איליה מלניקוב)
פרלמנט שוק התקווה (צילום: איליה מלניקוב)

שפירא

כפר קטן עם אחוזי בנייה גדולים

לצד חנויות הבורקסים והאינטרנט־קפה, נפתחים בשכונה גם בתי קפה טבעוניים ומקומות שאפשר לשבת בהם עם הלפטופ ולכתוב את התסריט הבא. שפירא, עד לא מזמן שכונה נחשלת ומנומנמת, הפכה בשנים האחרונות לדבר החם החדש בעיר. זוגות וצעירים עוברים אליה ממרכז העיר המתייקרת, ואנשי הראסטות שגרו פעם בפלורנטין מתפייטים שהיא ממש "כמו כפר קטן". עדיין מדובר בשכונה מתפוררת למדי שמאכלסת ברובה אוכלוסייה קשת יום המוקפת ברחובות מהמגעילים ביותר בתל אביב. אבל בריחת האנשים אליה, בצירוף אחוזי הבנייה הגבוהים שהיא מאפשרת, הופכים אותה ליעד אטרקטיבי. שכונת שפירא גם היא כבר נמצאת תחת ידיהם של יזמי הנדל"ן ואנשי התחדשויות עירוניות. רק אל תפספסו את הרכבת, היא כבר התחילה לנסוע.

מחיר ממוצע למ"ר: 20,800 ש"ח

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים (קנייה)*: 1,500,600 ש"ח

שטח ממוצע ליחידת דיור*: 59.6 מ"ר

*על פי נתוני מדלן

כמו כפר קטן. שכונת שפירא (צילום: אנטולי מיכאלו)
כמו כפר קטן. שכונת שפירא (צילום: אנטולי מיכאלו)

קריית שלום

מובלעת בורגנית בשם שמעון

שקט, זה סוד: בתל אביב קיימת שכונה עם דירות שברובן יש חצר. ואם לא חצר, אז מרפסת או גג. עוד סוד: הן אפילו לא יקרות ביחס לשכונות שצמודות לה ונחשבות לזולות בעיר. ברוכים הבאים לקריית שלום. אם חיפשתם שכונה שהיזמים עדיין לא הניחו עליה את היד, הגעתם לרחוב הנכון. מעט מאוד פרויקטים חדשים מתוכננים בקריית שלום כרגע, והם כולם מתרכזים במובלעת הבורגנית של השכונה המכונה "שמעון" ושנמצאת לא רחוק מרחוב קיבוץ גלויות. אז מה לא בסדר בך שאף אחד לא חושק בך, קריית שלום? מחצית מאוכלוסיית השכונה מורכבת מתושבים דתיים ותיקים, אשר מקפידים לשמור על צביון השכונה. הבנייה בקריית שלום צפופה ונמוכה, אך היא נמצאת בצד "הנכון" של איילון. בשכונה לא מעט שטחים פתוחים, שמשפחות של היפים משפירא ישמחו לערוך בהם פיקניק טבעוני.

מחיר ממוצע למ"ר: 18,400 ש"ח

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים (קנייה)*: 938,600 ש"ח

שטח ממוצע ליחידת דיור: 79.5 מ"ר

*על פי נתוני מדלן

נווה שאנן

הורדת נוסעים, העלאת ערך הנדל"ן

זה שנים שכולם מדברים על הפינוי וההריסה של מתחם התחנה המרכזית החדשה – הפיל האפור והסבוך שבמשך שנים התמקד בהעלאת נוסעים ובהורדת ערך הנדל"ן ואיכות החיים. אבל אף שהתחנה בינתיים לא הולכת לשום מקום, נראה שערך הדירות בשכונה הצמודה רק עולה ועולה. נווה שאנן מתהדרת באינספור כתבות על תכנונים והתחדשות. בין היתר, סטודנטים שעוברים להתגורר בשכונה מקבלים מלגת דיור מכובדת בתמורה להתנדבות בקהילה, והקו הירוק של הרכבת הקלה מתוכנן לעבור בשדרות הר ציון. כמו כן תחל בקרוב בנייתו של קמפוס חדש לבית הספר מנשר ברחוב השרון, וגם להקת בת שבע תקבל משכן באזור התחנה המרכזית הישנה. פרויקט נוסף ונוצץ הוא הקאנטרי קלאב הציבורי המתוכנן במבנה שוק העלייה, שיעבור שימור ויוקמו בו עוד ארבע קומות נוספות של מרכז ספורט.

מבחינת מגורים, אפשר להבחין כי קמים פרויקטים חדשים, תמ"א 38 ופינוי־בינוי כל הזמן. יזמי נדל"ן מדווחים כי הסיכוי למצוא נכס זול להשקעה בשכונה נמוך ביותר. השכונה, שעדיין לא הגיעה לשלב מתקדם בהתפתחות, כבר יקרה כמעט כמו שכנתה פלורנטין, אך השכנים הם עדיין מהגרים, עובדים זרים ומבקשי מקלט ולא חמודים עם ראסטות.

מחיר ממוצע למ"ר: 20,800 ש"ח

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים (קנייה)*: 1,480,000 ש"ח

שטח ממוצע ליחידת דיור: 56.6 מ"ר

*על פי נתוני מדלן

מתי ניפטר מהמרכזית החדשה? שכונת נווה שאנן (צילום: נמרוד סונדרס)
מתי ניפטר מהמרכזית החדשה? שכונת נווה שאנן (צילום: נמרוד סונדרס)