כתומות ומתוקות: 7 עוגות הגזר הכי טובות בתל אביב

עוגת הגזר של ספרינקלס. צילום: איליה מילניקוב
עוגת הגזר של ספרינקלס. צילום: איליה מילניקוב

הן טעימות, מגוונות הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים והולכות יופי לצד הקפה. בקיצור: קבלו את עוגות הגזר הכי טובות בעיר

3 בפברואר 2022

אם לא ידעתם שהיום הוא יום עוגות הגזר הבינלאומי אנחנו כאן כדי להזכיר. רבים אולי יחשבו שמדובר בפשרה או באופציה הבריאה והעדיפה על עוגת שוקולד למשל, אבל מדובר בטעות גדולה. אין הרבה תענוגות כמו עוגת גזר טובה עם מלא מלא פרוסטינג מתוק. בבקשה

1. Pop and pope bakery 

בבייקרי המטריף שזה עתה חגג יומולדת יש יותר מקרואסונים מצופים וממולאים, יש גם עוגת גזר נפלאה לפי הספר עם פרוסטינג מושחת בנוסח אמריקאי קלאסי שעשוי מגבינת שמנת עשירה וטובה. עוגת הגזר בחושה ובמרקם מדויק גם היא, משובצים בה פקאנים וכל טוב, ולנו לא נותר אלא לזלול ללא רחם.
52 ש״ח לפס עוגה, מגדלי הארבעה. ארבעה 28, 077-9800389

עוגת הגזר של פופ אנד פופ. צילום: יח"צ
עוגת הגזר של פופ אנד פופ. צילום: יח"צ

2. למינגטון גזר של שרית ענוים

על הלמינגטון של שרית סיפרנו לכם כבר, מדובר בקינוח אוסטרלי מסורתי שהיא השיקה כאן בארץ הקודש והוא למעשה עוגה בחושה עם קוקוס בטעמים שונים ובצורה ריבועית ואסתטית. שרית לקחה את הלמינגטון צעד קדימה עם למינגטון גזר לא פחות מחלומי. הגודל שלו מושלם ומתאים לחלוקה בשניים, הבצק עשוי מופלא והקוקוס מיטיב עמו. אה, והפרוסטינג הוא החיים עצמם. דחוף מה שנקרא
150 ש״ח למארז של 6 יחידות למינגטון, אפשר גם לעשות מיקס. מס': 0542428021

למינגטון גזר. צילום: מרין קופמן
למינגטון גזר. צילום: מרין קופמן

3. מגזינו

ברק כהן ממגזינו מפריך את התדמית המנומנמת של עוגת הגזר, ומפליא לעשות זאת עם עוגת שכבות גבוהה ומפוארת שכבר הפכה לשם דבר בעיר ולא בכדי. בין שכבות של טורט גזר נפלא מתחבא קרם גבינת שמנת איכותי ומפנק, על הציפוי פירורי קראמבל פריך מצופה בשוקולד לבן מה שיוצר ביס חד פעמי על אמת. נוספים להם שטרויזל ותחתית שוקולד לבן מפתיעה, שיהיה ככה לקינוח, ואל תגידו מתוק מדי. חבל.
44 ש״ח ,דרך בגין 21, 03-757-0535

גבוהה וסקסית. עוגת גזר מגזינו (צילום: כרמל קוך)
גבוהה וסקסית. עוגת גזר מגזינו (צילום: כרמל קוך)

4. Eats קפיטריה

עוגת הגזר של איטס קפיטריה הפכה לשם דבר בעיר ולא בכדי. היא מצטיינת ומגיעה במרקם מופלא, מספר שכבות מרשים, ניחוח תבלינים מרגש וגוון שזוף ונהדר. גולת הכותרת מצויה בפרוסטינג המושחת שמבוסס על גבינת שמנת שניחנת בחמיצות מתונה ונהדרת שמאזנת את הטעמים בדיוק מירבי. ועוד נוסיף שמחכים לכם גם פקאנים מסוכרים בלמעלה, כי למה לא.
24 ש״ח לפרוסה, אדם הכהן 1(בית חנה), שינקין 20. 03-6027888

העוגה של איטס. אהלן. צילום: מתן כץ
העוגה של איטס. אהלן. צילום: מתן כץ

5. ספרינקלס בייקרי

המקום שחרט על דגלו את המסורת האמריקאית ממשיך לעשות זאת עם עוגת גזר שכבות בגודל נדיב ובמראה וטעם משגעים. מדובר בלא פחות משש שכבות מרשימות, שלוש לעוגת גזר טובה ורטובה כמו שאנחנו אוהבים, כאשר ביניהן שלוש שכבות קרם שמנת במתיקות רצויה, ציפוי כהלכתו וקישוט גזר מפתה למעלה. אהבנו.
30 ש״ח, יגאל אלון 94, 054-7044-665 (בתמונה הראשית) 

6. נורדיניו 

עוגת הגזר של נורדיניו היא מתוחכמת ולא רק לילדים, משום שבבצק שלה מתחבאים תבלינים חמים כגון ג'ינג'ר, ציפורן וקינמון – מה שמעניק לה עומק מעניין וניחוח קל של חורף. היא מצופה בנדיבות בקרם שמנת כמו שאנחנו ממש אוהבים, ולו נוספת נגיעת וניל טהור שמיטיב עם החגיגה כולה.
54 ש״ח  לעוגת פס, נחלת בנימין 27, 0722-77777

עוגת הגזר של נורידניו. צילום: יח"צ
עוגת הגזר של נורידניו. צילום: יח"צ

7. בייקרי

בסניפי הבייקרי תמצאו עוגת גזר למבוגרים. עוגה בחושה ומתוחכמת בלי דאווינים מיותרים, שאיננה חוטאת במרקם צמיגי או במתיקות יתרה. בבצק העוגה המופלא משובצים בנדיבות צימוקים ואגוזים והיא מדיפה ניחוח קינמון משכר וטעמים אמיתיים של בית. אין ספק שמדובר בתוספת המושלמת לצד ספל הקפה.
39 ש״ח לפס עוגה, לפרטים נוספים

בייקרי. צילום: עידית בן עוליאל
בייקרי. צילום: עידית בן עוליאל