שכבות של קראנץ' וקרם: עוגות הקרמשניט הכי טובות בעיר

קרמשינט של קירש. צילום: אנטולי מיכאלו
קרמשינט של קירש. צילום: אנטולי מיכאלו

מדובר בקלאסיקה שהצליחה לשרוד יופי את מבחן הזמן - והמקומות שמגישים אותה מעידים על כך יותר טוב מכל דבר אחר. אספנו עבורכם את עוגות הקרמשניט הכי טובות בעיר

17 במרץ 2022

הקלאסיקה מבית סבתא נדמית לעתים כקינוח ארכאי ומיושן, אבל כשחושבים על זה – מה יכול להימאס או לא לרגש בקרם פטיסייר ובצק עלים מתפצח? יצאנו לחפש עבורכם את עוגות הקרמשניט הכי טובות בעיר, ושמחנו לגלות שעדיין יש כאלה (גם בשמן השני – עוגת נפוליאון). באנו. ראינו. זללנו. 

1. קירש קפה

בקירש קפה מדברים אוסטרו-הונגרית ומה טוב שכך: תמצאו פה קלאסיקות מופלאות וערבות לחיך. הקרמשניט שניבט מהמדף, ורק מחכה למזלג שינעץ בו, הוא באמת בלתי ניתן לעצירה. יש פה לא פחות משש שכבות של בצק עלים פריך ופציח, וקרם פטיסייר בניחוח וניל מובהק שלא חוטא במתיקות יתרה ונותר ענוג ונינוח. הכל מגיע בציפוי אבקת קרמל מפתיעה ואם תבואו ביום טוב יש גם תותים. ברוח החג נסכם ונאמר – עד חצי המלכות.
26 ש״ח ליחידה אישית, דיזנגוף 189, 03-629-7777 (בתמונה הראשית)

2. לחמים

גם בלחמים מתמחים בקלאסיקה הנהדרת שהיא קרמשניט או עוגת נפוליאון אם תרצו, שלפי האגדה דווקא הרוסים המציאו לרגל הניצחון על נפוליאון. אבל אנחנו לא בעד רוסיה עכשיו אז נחזור לענייננו עם עוגת קרמשניט שמוגשת בטמפרטורה מושלמת והיא קרירה ומהנה. בצק העלים עשוי ללא חת וגם קרם הפטייסייר לא מאכזב כלל וניחן בנגיעה לימונית שמקפיצה את הביס למעלה ומקלילה את העוגה כולה.
65 ש״ח לעוגת פס. לאתר 

3. קוקו במבינו

במסעדה האיטלקית של תום אביב מגישים את הקינוח האהוב אך מכנים אותו מילפיי – שזהו למעשה השם בצרפתית. ולא זאת בלבד, מכנים אותו מילפיי בואנו וזאת הודות לקרם אגוזי הלוז שמשולב עם קרם הפטיסייר ויוצר טעם נהדר של ילדות. על בצק העלים מלמעלה יש פרלינה שוקולד נהדר לא פחות, וגם זילופים של מסקרפונה כי למה לא בעצם.
39 ש״ח, הלל הזקן 12, 03-510-7373

מילפיי של קוקו במבינו. צילום: יח"צ
מילפיי של קוקו במבינו. צילום: יח"צ

4. טורטה דלה נונה

בקונדיטוריה האיטלקית בכיכר רבין מכינים את מיטב המגדניות של אירופה כולה. מטירמיסו לפרסבורגר ומפחזנית לקרמשניט כמובן. היופי בקרמשניט של טורטה דלה נונה טמון בעובי השכבות הדשנות. הבצק עתיר חמאה בדיוק במידה הנכונה ומעליו שכבת קרם פטיסייר נוכחת ומרגשת במרקם מדויק.
24 לפרוסה, מלכי ישראל 13, 03-909-0559

קרמשניט של טורטה דלה נונה. צילום: מיכל זהר
קרמשניט של טורטה דלה נונה. צילום: מיכל זהר

5. שיריז פטיסרי 

בשיריז מגישים גרסה אישית לעוגה האהובה ועושים זאת עם בצק עלים דקיק שאפוי בצורת טוויל. בין שכבותיו תמצאו זילוף אלגנטי של נטיפי פודינג וניל מופלא. היתרון של הפודינג לעומת קרם הפטיסייר מצוי בקלילות היחסית שלו שמאפשרת לזלול את הקינוח הזה לגמרי לבד. חיים פעם אחת.
40 ש״ח, כצנלסון 108, גבעתיים. 03-555-8988

קרמשניט של שיריז פטיסרי. צילום: רונן מנגן
קרמשניט של שיריז פטיסרי. צילום: רונן מנגן

6. גלידת קרמשניט | Anita 

טעם הגלידה הראשון שנרקח במטבח הביתי של גברת אניטה היה קרמשניט, ומאז ועד היום הוא מצוי בלב הקונצנזוס. כעת הוא הושק שוב במהדורה מיוחדת לכבוד יום האישה והנה אנחנו שוב נהנים מגלידת שמנת עשירה בטעם קרם פטיסייר עדין וטוב, וכן פיסות בצק פריך בפנים ומלמעלה שמיטיבות עם הביס ויוצרים גלידה מנצחת שמסבירה היטב איך הכל התחיל.
18 ש״ח לכדור, 108 ש״ח לק״ג. לאתר 

גלידת קרמשניט של אניטה. צילום: MySocial
גלידת קרמשניט של אניטה. צילום: MySocial