טעים, נוסטלגי ולא רק לילדים: 7 עוגות השוקולד הכי טובות בעיר

עוגת השוקולד של נורדיניו. צילום: יאיר גת
עוגת השוקולד של נורדיניו. צילום: יאיר גת

נכון שיש כל מיני אירועים חשובים שמתרחשים סביבנו, אבל אנחנו בוחרים לציין ראשית כל את יום עוגת השוקולד הבינלאומי. אספנו עבורכם את העוגות הכי טובות בעיר, רק אל תשכחו מפית

27 בינואר 2022

עזבו רגע את הסופה אלפיס או את השלג שירד בירושלים, אנחנו מציינים מאורע הרבה יותר חשוב היום. היום הוא יום עוגת השוקולד הבינלאומי ואין שום סיבה שלא נחגוג פה כראוי. הן מלוות אותנו מילדות, מתוקות, עסיסיות ותמיד מנצחות. קבלו את עוגות השוקולד הכי טובות בעיר.

1. טורט שוקולד חגיגי | נורדיניו

עוגה שהיא ליטרלי ללקק את האצבעות. מדובר בעוגת שוקולד גבוהה וחגיגית שמורכבת משכבות שוקולד דחוסות כהלכתן כאשר ביניהן נח גנאש שוקולד עשיר ומצוין, והיא בציפוי אותו גנאש מלכותי. אפשר גם להוסיף סוכריות ליומולדת או סתם לפאן. נציין גם שהעוגה ללא גלוטן מה שמאפשר לכולם לזלול, וכן מוסיף למרקם השוקולדי המנצח שלה.
140 ש״ח לק״ג וחצי, נחלת בנימין 27 או בוולט. 1700-200-700 (בתמונה הראשית)

2. טארט שוקולד רך | שילה

מדובר בעוגה שמעלה על נס את המלך הבלתי מעורער, השוקולד, ויוצרת חגיגה של טעמים ומרקמים שונים שמשתלבים נפלא זה בזה. נתחיל מהתחתית המורכבת מבצק פריך עם קקאו שזוף וטוב, שכבה של קרנאץ׳ אגוזי לוז בניחוח נוטלה מפתה, קרם שוקולד ג'נדויה, קרמבל קקאו וגלידת שוקולד צוננת לקינוח. אתם עוד כאן?
56 ש״ח, בן יהודה 182, 03-5221224

3. טארט שוקולד ואגוזי לוז | Alon Shabo Store

מדובר בטארט שוקולד אלגנטי שמורכב מבסיס בצק פריך שעשוי ללא חת שמעליו. שוקולד חלב במתיקות רצויה שלו נוסף קורט מלח לאיזון הטעמים. וזה עוד לא הכל, מלמעלה דסקיות שוקולד דקיקות לביס מהנה במיוחד ואגוזי לוז קלויים קלות להשלמת החוויה. טעים כמו שהוא יפה ויפה כמו שהוא טעים.
37 ש״ח לטארט אישי, צ׳לנוב 22, או באתר. 03-673-5866

טארט השוקולד של אלון שבו. צילום: אלון שבו
טארט השוקולד של אלון שבו. צילום: אלון שבו

4. נמסיס שוקולד | קפה איטליה

הנמסיס היא לצערנו דווקא ממש לא האויב הכי גדול שלנו, ואנחנו אוהבים אותה עד כלות ולנצח. היא רכה, מושחתת ושמיימית באמת, ובקפה איטליה מכינים אותה לפי הספר. זה אומר: עם תועפות שוקולד, חמאה, ביצים ואהבה, ואיכשהו היא נותרת לא מכבידה מדי ובמרקם נכון ומדויק.
48 ש״ח, יונה קרמינצקי 6, 03-561-2888

הנמסיס של קפה איטליה. צילום: דניאל לילה
הנמסיס של קפה איטליה. צילום: דניאל לילה

5. עוגת שוקולד ומלח אטלנטי | באנה

גם טבעונים, אחרי הכל, יודעים ליהנות – והעוגה הזו היא ההוכחה החותכת. אז קבלו את עוגת שוקולד המנה הזו המורכבת מתחתית קראנצ׳ית כהלכתה משבבי שוקולד אורגני ומשובח, מלית שוקולד במרקם מוס אוורירי ודחוס בעת ובעונה אחת – ונגיעה נחוצה של מלח ים אטלנטי לביס נבון במיוחד.
38 ש״ח, נחמני 36, 03-619-2192

השוקולדית הטבעונית של באנה. צילום: יח"צ
השוקולדית הטבעונית של באנה. צילום: יח"צ

6. עוגת שמרים שוקולד | בוטיק סנטרל

כן, גם עוגת שמרים עם שוקולד היא עוגת שוקולד לכל דבר ועניין. תהיו בטוחים שאכלנו כמעט, אם לא את כל עוגות השמרים עם שוקולד של תל אביב ויש משהו בשמרים שוקולד של בוטיק סנטרל שהוא פשוט מנצח. אולי זה הנדיבות בשוקולד, אולי הרכות והרטיבות בבצק, אבל היא באמת הגו טו שלנו. אולי יש ארטיזנליות מיוחדות ממנה, אבל אנחנו משוגעים עליה ולא נתנצל.
44 ש״ח, לפרטים נוספים באתר 

עוגת השמרים של בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין
עוגת השמרים של בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

7. עוגת שוקולד בחושה | שיריז פטיסרי

ידוע כבר שהפשטות מנצחת, ולפעמים כל מה שרוצים בעולם זה עוגת שוקולד של ילדות עם סוכריות. בלי קצפות, גנאש או גלאסז׳. עוגת השוקולד של שיריז ראויה לציון בזכות טעמיה המנחמים, המרקם המצטיין ברכותו, הציפוי העשיר והסוכריות שהופכות אותה לכיפית במיוחד. אהבנו מאוד. אה, והיא גם ללא קמח אז בכלל.
38 ש״ח, כצנלסון 108 גבעתיים, או בוולט. 03-555-8988

עוגת השוקולד של שיריז. צילום: יח"צ
עוגת השוקולד של שיריז. צילום: יח"צ