אכילה רגשית: (עוד) 9 מנות מנחמות במיוחד שזמינות עכשיו במשלוח

שניצל קפה נואר. צילום: מיי סושיאל
שניצל קפה נואר. צילום: מיי סושיאל

בין כל החדשות קשה מאוד לשמור על בריאות נפשית, אז לכל הפחות אפשר לדאוג לאיזה משהו שימלא לכם את הבטן ואולי גם יספק רגע קטנטן של טוב בין כל הזוועות. אספנו עוד תשע מאכלים שאפשר וכדאי להזמין כדי לטפל קצת בעצמכם, לפחות באגף הרעב

16 באוקטובר 2023

מרק עוף וקרעפלך | קיטון

כשהבטן נעולה והשיניים חשוקות, מרק עוף הוא הנחמה האולטימטיבית – בריכה צלולה וזהובה שבה משכשכים בנחת קרעפלך שמנמנים במילוי בשר. מאז שנת 1945 מתמחים במסעדת קיטון באוכל אשכנזי, כמעט 80 שנה שבהן שוכלל הפניצילין היהודי לדרגת שלמות. רוצים שקדי מרק, קניידלעך ואטריות? תמורת תוספת קטנה גם זה אפשרי. 44 ש"ח.
וולט  תן ביס

נחמה אולטימטיבית. קיטון (צילום: אנטולי קריניצקי)
נחמה אולטימטיבית. קיטון (צילום: אנטולי קריניצקי)

קובה במיה | קובה התרנגול

המקבילה העיראקית למרק עוף עובדת על אותו עיקרון ציפרלקסי: קובות עגולות ורכות במילוי בשר במרק סלק אדום חמוץ עדין, שמוגש עם אורז לבן על תקן שקדי מרק או לאכילה בצד. בדוכן הוותיק בשכונת התקווה (שנקרא על שם הקמע של בני יהודה כמובן) אי אפשר לטעות במנה הזו, הדבר הכי קרוב לשמחה שאפשר להרגיש כרגע. 40 ש"ח.
וולט

כריך קישואים | איציק ורותי

הימים שהיינו חוזרות מבילוי בשעות קטנטנות של הבוקר ועוצרות אצל איציק ורותי נראים כמו מציאות נפרדת. העולם כבר אינו אותו עולם אבל הדוכן שלאחרונה נפתח מחדש מחזיר את אותו סנדוויץ' מפעם – לחמנייה גדושת סלט זוקיני וביצים מקושקשות עם הרבה בצל מקורמל. לפעמים גם כריך הוא סוג של נחמה. 40 ש"ח.
וולט

טעם של פעם. סנדוויץ' קישואים של איציק ורותי (צילום אנטולי מיכאלו)
טעם של פעם. סנדוויץ' קישואים של איציק ורותי (צילום אנטולי מיכאלו)

לא טורטליני (פילמני) | וילה מארה

לקרוא למנה בשם של משהו שהיא לא מתכתב עם הפייק ניוז שמציף את הרשתות, אבל בקטע טוב. דקה לפני פרוץ המלחמה נוספו לתפריט של וילה מארה מנות מהמורשת האוקראינית של הבעלים, למשל כיסונים מבצק דקיק במילוי בשר בקר וכבש מוקפצים בחמאה ומונחים על שמנת חמוצה. מומלץ לחלוק אחרת אין מצב שתתעוררו לאזעקה. 75 ש"ח.
וולט תן ביס

הנשק הסודי של אוקראינה. וילה מארה (צילום דויד מויאל)
הנשק הסודי של אוקראינה. וילה מארה (צילום דויד מויאל)

לזניה | ארנסטו

בשילוב מנצח של בצק וגבינה נמתחת מצליח המטבח האיטלקי לקלוע בנחמות שלו לכל מצב תודעתי. להתמודדות עם מלחמת אוקטובר 2023 צריך את נשק יום הדין – ריבוע לזניה לוהט משכבות פסטה, ראגו בבישול ארוך, רוטב בשמל קטיפתי ותועפות פרמזן. ביס אחד וכמעט אפשר לשכוח את הזוועה שבחוץ, אבל רק כמעט. 79 ש"ח.
וולט

נשק יום הדין (צילום מעמוד האינסטגרם ernstotlv@)
נשק יום הדין (צילום מעמוד האינסטגרם ernstotlv@)

שניצל ופירה | קפה נואר

ביס מהשניצל של קפה נואר שולח למוח אותות של רגיעה, כאילו החיים נמשכים כרגיל. בכל זאת מקום שקיים כבר 25 שנים וראה מלחמות, מבצעים, קורונה ומה לא, ושרד כדי להמשיך ולהגיש מנה שלא השתנתה בכלום מאז הפתיחה – שניצל ענק דק ופריך בתוספת פירה חמאתי. אפשר כמעט להאמין שאין רוע בעולם. 72 ש"ח.
וולט תן ביס

ככה עושים שניצל (צילום: קפה נואר)
ככה עושים שניצל (צילום: קפה נואר)

אורז עם שועית | האחים בועז

שעועית מבושלת ברוטב עגבניות על אורז לבן, כמה פשוט ככה טעים ומחמם ומנחם. האחים בועז מתמחים במרקים תימניים לבעלי קיבה קשוחה אבל צלחת אורז ושעועית היא כמו יד מלטפת שמזכירה שמתישהו יהיה בסדר. ואין ברירה אלא להאמין. 35 ש"ח.
וולט

פשוט וטעים. האחים בועז (צילום וולט)
פשוט וטעים. האחים בועז (צילום וולט)

פולנטה | רובע בר יין

ההייפ שאסף גרניט ומסעדת מחניודה יצרו סביב הדייסה האיטלקית התפוגג אמנם, אך בשעת חירום ובפרוש הסתיו הנוחם והקטיפתיות נדרשים מתמיד. ברובע בר יין מכינים פולנטה מתירס טרי פרמזן, שמן כמהין ועלי מיקרו אפונה בדיוק לרגעים כאלה. 55 ש"ח.
וולט  תן ביס

קציצות לילדים | סוליקה

אז מה אם בתפריט קוראים להן קציצות של ילדים? הפשטות והנחמה שבקציצות בשר עם אפונה וגזר ברוטב עגבניות מתקתק מדברות לכולם, ולא חשוב הגיל. בסוף כולנו ילדים שמתגעגעים לטעם של בית. 59 ש"ח.
וולט

זה לא מספיק? אז מזל שיש לנו רשימה עם (עוד) 8 מאכלים מנחמים שזמינים במשלוח