עומד על נייר: שיתוף פעולה מנצח בין סטורי לאמריקן אפרל

פשיטת הרגל המתוקשרת של אמריקן אפרל העולמית לא מנעה ממנה לחבור לפייפר, מותג הדגל של רשת סטורי המקומית. בתל אביב משוכנעים שזו תחילתה של ידידות מופלאה

פייפר בשיתוף פעולה עם אמריקן אפרל. צילום: שרבן לופו
פייפר בשיתוף פעולה עם אמריקן אפרל. צילום: שרבן לופו
3 בנובמבר 2015

קבוצת 911, המחזיקה ברשת חנויות סטורי, תמיד הייתה ידועה בעבודת היבוא המאומצת שסופה אוסף מצומצם אך מדויק של מותגי קז'ואל אורבניים ומתוחכמים מכל העולם. למרות זאת יש שיגידו שדווקא מותג הבית, פייפר (לשעבר Paper Jam), הוא המוצלח במותגי הקבוצה. אפילו רשת אמריקן אפרל – שלאחרונה עלתה שוב לכותרות על רקע צרות כלכליות – שותפה לתפיסה זו. במהלך ביקור מקצועי בארץ מצא עצמו אחד ממנהלי אמריקן אפרל במקרה בפתחה של אחת מחנויות סטורי. הניצוצות עפו, וכך נולד לו שיתוף הפעולה הבין יבשתי הטרי בין שתי הרשתות: קולקציית טי שירטס מלבבת. בקולקציה שמונה דגמי יוניסקס בסיסיים תוצרת אמריקן אפרל, בגוני שחור, לבן ואפור. בנדוניה של פייפר – הדפסים ודימויים גרפיים מעולם הטבע והגיאומטריה, מהולים בנגיעות צבע בוהקות ומינימליסטיות.

"זהו קונספט מוכר ברשת אמריקן אפרל העולמית – שיתוף פעולה עם אמנים ומעצבים", אומרת נועה ויויורקה, מנהלת רשת סטורי. ויויורקה לא מתרגשת מהידיעה המתוקשרת על פשיטת הרגל של הרשת. להפך, לדבריה זוהי רק תחילתה של ידידות מופלאה. "את אמריקן אפרל אנחנו מכירים ואוהבים, ואין עוררין על כך שהם פיצחו את הנוסחה לטי שירטס המושלמת. לא קיבלנו מהם שום עדכון על שינויים באופן הפעילות שלהם בארץ. הם מצדם ממשיכים בעסקים כרגיל ומחפשים דרכים לשבור את המוסכמות ולהרחיב בצורה יצירתית את הפעילות שלהם בישראל. בקיצור, זה הרגיש לנו מאוד נכון".

פייפר בשיתוף פעולה עם אמריקן אפרל. צילום: שרבן לופו
פייפר בשיתוף פעולה עם אמריקן אפרל. צילום: שרבן לופו

קשה להצביע כאן על חידוש שלא נראה כמותו קודם לכן בתחום – טי שירטס מודפסות אינן בגדר בשורה חדשה או מהפכנית. החולצות, אגב, אינן זהות לחלוטין בגזרתן או בהרכב שלהן. הגרסה הלבנה למשל עשויה 100 אחוז כותנה, ועברה 40 כביסות כדי להגיע למגע המושלם. לעומתה החולצות הכהות עשויות תערובת של כותנה ופוליאסטר, הרכב המקנה להן מגע שונה מעט וגזרה צמודה יותר. על כל פנים, אין ספק שמדובר בתוספת מבורכת לארון.

199 ש"ח, להשיג ברשת סטורי