"מבחינתי אני לא מוכר אוכל, אני מוכר רחוב. אני מוכר חוף ים"

דוד טור ועומר מילר האכילו אותנו הרבה מאוד המבורגרים ממותגים. אנשי השנה של טיים אאוט תל אביב 2017

עומר מילר ודוד טור. צילום: איליה מלניקוב
עומר מילר ודוד טור. צילום: איליה מלניקוב
28 בדצמבר 2017

דוד טור ועומר מילר 

בינואר 2017, בעקבות החיבור דוד טור־עומר מילר הוקם סוסו אנד סאנס רוטשילד. בסוף השנה נפתח סניף הסוסו הרביעי ושלושה סניפים נוספים נמצאים בתהליך הקמה. במקביל קמה הקיץ מסעדת קליפסו – פרויקט הסעדה עצום ממדים על חוף הים. טור שותף להקמה של מסעדת הקפיטריה המדוברת בגינדי TLV ופתח את הבר המחתרתי סקסי פיש. כל אלה נוספו לפרויקטים קיימים של טור: דא דא ודא ובר א־וין. טור הפך תוך שנה מאיש מובהק של חיי לילה למסעדן הכי משמעותי בעיר, גם מבחינת מספר בתי האוכל ובעיקר במספר הסועדים שעוברים דרך בתי האוכל שלו.

עומר מילר ודוד טור. צילום: איליה מלניקוב
עומר מילר ודוד טור. צילום: איליה מלניקוב

>> לפרוייקט המלא

עומר מילר נטש את עולם המסעדות המיושן לטובת פיצוח נוסחת המסעדנות להמונים, ולשם כך היה צריך להמציא את עצמו כשף מזן עדכני. אפילו בסוסו טביעת האצבע שלו ברורה וקוהרנטית, עם חיבה לסלט ביצים, גם במיקומים מפתיעים, כדורי פירה ממכרים, ומתוקים אקסטרווגנטיים שהותאמו בסוסו לרוח המוצר והפכו לשייקים. היכולת של מילר לרוץ באופן דו ערוצי, גם על טעמים וגם על מוצר ממותג אינסטגרמית (שלום לך לחמנייה חרוצת איקס), מוכיח שהוא בחזית הדור הנוכחי של השפים.

איך אתם מגדירים את מה שאתם עושים: פאסט פוד להמונים?

מילר: "מיושן לחשוב על קולינריה כפונקציה נפרדת, אנחנו מציעים חוויה שלמה ועוסקים באנשים, בבילוי ובהנאה".

טור: "אנחנו מציעים חוויית בילוי לכל שעות היממה. אין לנו קהל מוגדר, אנחנו מוכרים חוויה לכל מי שעובר ברחוב: לזקנים, לצעירים, להומואים, למסטולים, לטרנסים ולחדי קרן".

דוד, איך קרה שנכנסת בכזאת אינטנסיביות השנה לתוך הקולינריה?

"אני בן 43, הגיל הממוצע של בליינים בארץ הרבה יותר צעיר וכולם היום עושים קטמין, אז באמת שאין עם מי לדבר. תמיד אהבתי לאכול, עומר תמיד אהב לבלות, הכרנו, ושנינו מיצרים ומוכרים יחד חוויה".

לו עומר היה מדריך כושר הייתם מושקעים ברשת מכונים? למה דווקא אוכל?

טור: "מבחינתי אני לא מוכר אוכל, אני מוכר רחוב. אני מוכר חוף ים. בחוף הים התפקיד שלי לשמור שיהיה חול נקי, מוזיקה ועניין למי שבא. קליפסו צריכה להתאים לזרימה של החוף, ומי שמתלונן על מחיר של פלטה של פירות, צריך להבין שהעירייה משכירה לי את המבנה ב־3 מיליון ש"ח ומקשה עלינו את החיים, אף שאנשים כמוני עושים את העיר מעניינת והעירייה הייתה אמורה להעניק לנו אות כבוד. אנשים הזהירו אותנו מפני הכניסה לחוף הים, אמרו שנחטוף שם סטירה".

מילר: "ובאמת חטפנו סטירה, אבל אנחנו חוף הים היחיד שפועל מהבוקר המוקדם אל תוך הלילה. להאכיל כל כך הרבה אנשים זו מלחמה, ואתה לא מבין עד כמה זו מלחמה עד שאתה לא עובד ככה ובונה מערכת שמתאימה למלחמה".

ומה התוכניות לשנה הבאה?

טור: "סוסו גבעתיים, סוסו רמת השרון, סוסו ראשון לציון. כל סוסו שונה בנראות, בסגנון ואפילו התפריט לא זהה, אבל הסניפים מציעים מוצר צריכה בסיסי".