מאיפה השלשלאות? שבע תהיות ותשובות לפרק 6 של "משחקי הכס"

אפילו בסטנדרט הנמוך של היגיון עלילתי ש"משחקי הכס" הביאה אותנו אליו העונה, הפרק האחרון היה ביזארי במיוחד. צופים רבים נותרו עם שאלות גורליות במיוחד. אספנו אותן, וגם כמה תשובות בדרך. אזהרת ספוילרים

22 באוגוסט 2017

יותר מכל פרק אחר בעונה הנוכחית, הפרק השישי בעונה השביעית של "משחקי הכס" עורר באזז אדיר בקרב הצופים האדוקים של הסדרה, ולאו דווקא מסיבות חיוביות. שלא בפעם הראשונה בעונה, תהו הצופים לגבי חורים אדירים בעלילה, ושורת התרחשויות לא סבירות ולא הגיוניות. ההתמודדות של דיוויד בניוף וד.ב. וייס עם העובדה שהמשך העלילה של הסדרה עדיין לא ירדה לספרים היא אתגר שהשניים מתקשים לעמוד בו. גם כך הצופים סובלים לא מהעונה, ובכל זאת – פרק 6 שבר את השיאים.

>> למתחם "משחקי הכס"

הנה כמה מהתהיות הבולטות של צופים מהפרק, כמו גם כמה הסברים מתקבלים על הדעת שמצאנו ברשת, או שחשבנו עליהם בעצמנו. זהירות, מלא ספוילרים לכל מי שלא ראה את פרק 6 של עונה 7.

1. למה בעצם בנג'ן נשאר מאחור?

הדוד בנג'ן סטארק, הרב-ריינג'ר לשעבר שכעת נמצא בסטטוס "מת-חי-מת-חי", הופיע זו הפעם השנייה מאז שנעלם. בפעם הקודמת הוא הציל את בראן סטארק ומירה כשמערת העורב בעל שלוש העיניים הותקפה על ידי הלבנים, לקח אותם על סוסו ונמלט איתם אל היערות. הפעם הוא הופיע כדי להציל את ג'ון הקפוא שנותר לבדו בזירת הקרב. הוא הושיב את אחיינו על הסוס, ושלח אותו לדרכו. ג'ון שאל מדוע הוא לא מצטרף על הסוס, ובנג'ן ענה לו תשובה מוזרה של "אין זמן". למה בעצם הוא לא נהג כמו בפעם הקודמת, ועלה גם כן על הסוס?

Untitled

תשובה: יכול להיות שבנג'ן חשש שאם יעלה גם הוא על הסוס, הם לא יצליחו באמת לחמוק מהמתים, וימותו שניהם, ולכן העדיף שג'ון יצליח לברוח – ובנג'ן יעכב אותם בכך שיילחם בהם. שנית, יכול להיות שהוא חשש ששני רוכבים על הסוס יאטו אותו ברכיבתו, ו"אין זמן" לנסיעה איטית על הסוס. ועדיין, יש תחושה שהיה מקום על הדלת הזאת גם לדיקפריו.

2. למה דווקא גנדרי צריך לרוץ חזרה לחומה?

אחרי שוויתרנו כבר על התהיה מהפרק הקודם – למה לעזאזל גנדרי מצטרף לקרב (וצריך לומר, לא קיבלנו תשובה מספקת לזה גם בפרק האחרון), נותרנו עם התהיה – למה לעזאזל דווקא את גנדרי שלח ג'ון בחזרה לחומה, ולא כל אחד אחר, בטח כשמוטלת על הילד משימה חשובה כל כך כמו לשכנע את דינאריז לחוש על דרקוניה לזירה? ואיך בכזאת טבעיות הוא הכריע שגנדרי "הכי מהיר"?

Untitled

תשובה: נלך על דרך השלילה. ג'ון עצמו חייב להישאר, כדי לפקד על הכוחות בשטח, וכי הוא טמבל. סנדור קלגיין הוא טנק שרמן שכנראה שלא יכול לרוץ מהר במיוחד, גם טורמונד לא בדיוק איילה קלילה, ג'ורה מורמונט זקן מדי, באריק דונדריון גם לא ילד, ות'ורוס כבר היה פצוע (וגם אם לא, היה צריך כנראה לעצור להשתין אלף פעם בדרך לחומה, נוכח שיעור האלכוהול בדמו). מי נשאר? גנדרי, שכנראה טס במהירות בולטית, לפחות לפי הפרק המופרע הזה. אבל עזבו, על היגיון גיאוגרפי, כמו שאומר דורון פישלר הראשון לשמו, באמת שמזמן ויתרנו למשחקי הכס.

3. למה דינאריז הייתה צריכה את כל הסיפור הזה כדי לראות שמלך הלילה קיים?

בסופו של דבר, מה שהיוצרים רצו להבהיר לנו בסיום הפרק הוא שהמשימה המופרכת הייתה שווה את כל זה, גם את המחיר של דרקון, כי בזכותה דאני הבינה שצבא המתים קיים באמת, וכעת היא תילחם עבורו. אבל בעצם, אם היא יכולה בכזאת קלות לטפס על דרקוניה ולהגיע אל מעבר לחומה, למה לא ביצעה מטס מודיעיני מקדים, גם בלי לרדת לגובה שמסכן את הדרקונים עם כידוני הקרח של מלך הלילה, וחסכה לכולנו את הצרות האלה?

תשובה: נשמח להצעות, זה מחרפן אותנו.

4. מאיפה צבא המתים השיג את שלשלאות הענק שאיתן נמשה ויסריון מהמים?

רגע השיא של הפרק היה מותו של אחד מדרקוניה של דינאריז, שנפל וטבע במים הקפואים שמעבר לחומה. בסיום הפרק נראים המוני מתים סוחבים בשלשלאות ענק את גופתו של ויסריון, עד שמלך הלילה מעיר אותו והוא הופך לדרקון קרח מאיים. אלא שנשאלת השאלה, מאיפה לעזאזל השיג מלך הלילה שלשלאות כאלה?

Untitled1

תשובה: האמת שזו תהייה מאוד פופולרית, ואנחנו מודים שלא לגמרי ברור לנו למה. זה לא שלא היו חיים אף פעם מעבר לחומה, של אנשים שהשתמשו בשלשלאות כאלה. מאות ואלפי שנים חיו פראים מעבר לחומה, בציוויליזציה משמימה של ממש. זה לא מאדים, ולמצוא שלשלאות מעבר לחומה זה לא כזה מופרך. רוצים דוגמה ספציפית? בנמל הנטוש של הארדהום, אחרי שהמתים הרגו שם את כולם. "יו אחלה שלשלאות ענק, אני בטוח שנזדקק להם כדי למשות מהמים איזו חיה עצומה שאני לא יודע אם תופיע בעוד כמה עונות", אמר ודאי מהלך לבן לבן שיחו בעונה 5.

5. למה למלך הלילה היה חשוב כל כך למנוע את לקיחת השבוי המת?

מלך הלילה הוא לא טיפש, מהלכיו מחושבים, ובכל זאת הוא בחר להשקיע מאמצים כבירים – ומתים רבים – כדי למנוע את נפילתו בשבי של מת אחד. למה בעצם?

תשובה: כי כאמור, הוא לא טיפש. הוא הבין שאם לשביעייה הסודית כל כך חשוב לקחת מת אחד (לא שאנחנו הבנו עד הסוף למה זה כל כך חשוב, אבל שיהיה), אז כנראה שלו צריך להיות חשוב במיוחד למנוע את זה. אם ג'ון חושב שזה המהלך שיכריע את הקרב מול מלך הלילה, כי זה מה שישכנע את סרסי להצטרף למאבק ולהניח את נשקה מול דינאריז (נניחו), אז חשוב שמלך הלילה ימנע את המהלך המכריע הזה.

6. למה מלך הלילה נתן לשביעייה את כל הזמן שבעולם + למה הקרח לא נשבר בפעם השנייה?

מלך הלילה ידע איזה חזק ועצום הצבא שלו, ויכול היה לתקוף בשלב מוקדם בהרבה את השביעייה ולהכניע אותה די בקלות (כמו שכמעט קרה לבסוף, עד שבאה דינאריז). אם כן, למה הוא לא עשה את זה קודם?

תשובה: ראשית, כמובן, יש להתייחס לסוגיית המים – הרי זו הסיבה שהיה מצור, והשביעייה לא הוכרעה מיידית. המתים לא רצו ליפול למים ולכן הקיפו את השביעייה. ככל שנקפו השעות המים קפאו והקשיחו, הקרח נעשה עבה יותר (בכל זאת, מלך הלילה שם, והוא מביא איתו את הקור), והמתים יכלו לרוץ כמו משוגעים לעבר ג'ון וחבורתו, שבינתיים גם התעייפו מהלילה הקפוא. זה ההסבר הפשוט. יש הסבר אחר, ומתוחכם יותר: מלך הלילה הוא, כאמור, חכם, יש לו גם כנראה יכולות "בראניות" לראות את הנעשה במקומות אחרים, והוא כנראה הבין שיש סיכוי סביר שאם הוא ישאיר את השביעייה תקועה מספיק זמן, דינאריז תבוא עם דרקוניה – ותיתן לו הזדמנות להשיג דרקון משלו. וכך אכן היה.

7. מי הם החברים בשביעייה שכן מתו?

כמו שהבלתי-נשרף דורון פישלר כתב כאן, בפרק הדרמטי הזה משחקי הכס כל הזמן הרגה דמויות מהשביעייה-שבה-כל-דמות-היא-ממש-חשובה, ואיכשהו, בסוף התברר כל פעם שזה לא היה אף אחד מהשביעייה. רגע, מההה?

משחקי הכס (תמונה באדיבות HOT)

תשובה: כן, כולנו ראינו בפרק הקודם שבעה אנשים יוצאים מהחומה. ובכל זאת, בתחילת הפרק, במסע סיפורי הזיונים של השביעייה, רואים במספר מקרים באופן ברור שיצאו לדרך יותר משבעה אנשים, לפחות תשעה. השניים האחרים, כנראה אלה שמתו (וכן, ברור שעלילתית זה מעפן), היו ודאי גששים של טורמונד, שהכירו היטב את השטח.

8. נשלחו בלי ציוד: למה השביעייה לא יצאה רכובה על סוסים? ולמה לא צוידה בזכוכית דרקון?

מה לעזאזל גורם לשבעת לוחמי הקומנדו המהוללים לצאת להליכה האינסופית הזאת בלי כלי תחבורה נורמלי? הרי ברור שסוס היה עוזר שם, סוס זה מה שהציל את חייו של ג'ון. וגם: מה לעזאזל גורם לג'ון לעזוב את דרגונסטון בלי כלי הנשק שלשמו הגיע לשם?

משחקי הכס (תמונה באדיבות HOT)

תשובה: באמת, מה לעזאזל.

9. זה פאקינג משחקי הכס, אם דינאריז וג'ון סוף סוף כמעט-מודים באהבתם, למה הם לא מזדיינים?

ולא אכפת לנו שהיא דודה שלו.

תשובה: כי זה כבר לא פאקינג משחקי הכס 🙁