עוצמה לישראל: קרן המלגות "עוצמה" תעודד התנדבות למען קהילת הלהט"ב

קרן המלגות "עוצמה", יוזמה משותפת של האגודה למען הלהט"ב והתאחדות הסטודנטים, תסייע לסטודנטים שיתנדבו לפעילות למען קהילת הלהט"ב. גם סטרייטים מוזמנים להגיש מועמדות

דגל הגאווה (צילום: Shutterstock)
דגל הגאווה (צילום: Shutterstock)
2 בספטמבר 2014

האגודה לקידום הלהט"ב והתאחדות הסטודנטים השיקו קרן מלגות משותפת בשם "עוצמה". התכנית מיועדת לסטודנטים וסטודנטיות מכל הפקולטות, בכל אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ. תוכנית המלגות תתחיל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה ותעניק מלגה שנתית בגובה 5,000 ש"ח לסטודנטים מתאימים.

"הקרן הוקמה בעקבות חיבור של שני הגופים והמטרות המשותפות שהם חולקים. המטרה הראשונה היא לקדם את קהילת הלהט"ב בארץ", הסביר יו"ר האגודה, שי דויטש. "הרעיון הוא בעצם להעצים את הקהילה בשני אופנים: הראשון הוא עידוד פעילות סטודנטיאלית גאה – הדרכה ופעילויות בקמפוסים השונים, הקמת וריכוז תאים גאים, והשני – התמחות במחלקת קשרי הממשלה של האגודה, צבירת ניסיון בכנסת וקידום חקיקה פרו־להט"בית".

דויטש מוסיף כי הפרויקט פתוח לכל הסטודנטים מכל שכבות האוכלוסייה. "המטרה היא לאפשר לאנשים הזקוקים לעזרה הזאת להגיע לתואר ראשון – משהו שלא כולם יכולים להרשות לעצמם היום. כך יוצא שכל הצדדים מרוויחים. זה אחד הפרויקטים שאנחנו הכי גאים בהם, אחרי זמן עבודה רב שהשקענו. נקווה שכמה שיותר אנשים יגישו מועמדות". המלגה פתוחה לכל מועמד ללא קשר למין, מגדר, מוצא או קבוצת השתייכות, והמועד הסופי להגשת מועמדות הוא 4 בספטמבר.