בהלה בצפון הישן: פרטי אשראי נגנבו מסניף בנק הפועלים

תושבים רבים באזור בן יהודה קיבלו התראות על שימוש לרעה בפרטי האשראי שלהם, שנגנבו מכספומט בנק הפועלים בסניף בן יהודה פינת ישורון. הבנק בתגובה: "חוליית העבריינים נלכדה ונעצרה"

כספומט. צילום: Shutterstuck
כספומט. צילום: Shutterstuck
11 במרץ 2019

יום ראשון נחשב ליום קשה עבור כולנו, אולם עבור יובל אורן (31), תושב העיר, המצוקה של אתמול (10.3) חרגה מחבלי החזרה לעבודה.  "קיבלתי על הבוקר הודעה שהסבה את תשומת ליבי לכך שהיה ניסיון שימוש לרעה בפרטי האשראי שלי", הוא מספר. "מיד אחרי זה נכנסתי לוואטסאפ השכונתי ומסתבר שהרבה מאוד אנשים קיבלו את זה, והמשותף לכולם הוא שכולם הוציאו כסף בכספומט ברחוב בן יהודה פינת ישורון של בנק הפועלים. אורן מספר שהוא מנהל חשבון בבנק אחר, ממנו קיבל הודעה על הנפקת כרטיס אשראי ומבלי שתספיק להתבצע פעולה בזדון (ככל הנראה בזכות עירנות הבנקאים).

>>מתי תושלם העבודה על המזרקה בכיכר דיזנגוף?
>>"אל תחפרו לתיירים": התלווינו לסדנה שהועברה לשוטרים העירוניים

בכל הנוגע לסניף בן יהודה-ישורון עושה רושם שלא מדובר בהתרחשות חדשה, שכן כבר ב-10 בפברואר האחרון תושב נעקץ בעקבות השימוש בו. ערן (32) מרחוב ארנון מספר כי שבוע לאחר שמשך כסף בכספומט ברחוב בן יהודה פינת ישורון, הכספומט היחיד בו הוא משתמש באופן קבוע, הוא שם לב כי משכו לו מהחשבון סכום של 4,000 שקלים בכספומט בגבעתיים. "שמתי לב כשנכנסתי לחשבון שלי, במקרה זה היה יום אחרי. הבנק אמר שהם מטפלים בזה ויעדכנו אותי כשיסיימו לחקור".

מבנק הפועלים נמסר כי "רמות ההגנה והאבטחה בבנקטים הן מהגבוהות בעולם אך שיטות מרמה בינלאומיות מתחדשות ללא הרף. אנו פועלים באופן יזום בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לאתר עבריינים, למנוע ולעצור עבירות מרמה, זיוף והונאה בכרטיסי אשראי, לצד פיצוי של הלקוחות שניזוקו. במקום זה נלכדה ונעצרה חוליה שפעלה להעתקת כרטיסים בשיתוף מחלקות הביטחון של הבנק, ישראכרט ומשטרת ישראל. בכל מקרה של חשד אנו מזמינים את הלקוחות לפנות לבנק או לחברת כרטיסי האשראי״.

עם זאת, אורן טוען שהשתלשלות האירועים איננה מתיישבת עם העבודה שהחוליה אכן נתפסה. "גם מי שהוציא כספים בסוף השבוע הזה נגנבו ממנו פרטים", הוא אומר. יש לציין גם שהתקרית הזו מתרחשת רק כשבועיים לאחר שמקרה דומה התרחש בסניף בנק הפועלים ברחוב ברודצקי, בסמוך לקניון רמת אביב.