סידני, הכחול הגדול

לגלוש, לצלול, לשנרקל ולחתור באחד מהאתרים הטובים בעולם זאת חוויה מדהימה. הים בסידני מספק אדרנלין רטוב בכמויות

לתפוס גלים. גולש בחוף בונדי (צילום: shutterstock)
לתפוס גלים. גולש בחוף בונדי (צילום: shutterstock)

סידני אוהבת ספורט: כשיש חופים ופארקים מזמינים כל כך ומזג אוויר מצוין זה ממש פשע להישאר בבית. אפילו השתיינים בפאבים הרבים מוקפים במסכי טלוויזיה ומקשקשים על הקבוצה האהובה עליהם. האוסטרלים אוהבים מאוד רגבי (מה שהם מכנים football), וגם מתעניינים בכדורגל (שאותו הם מכנים soccer), וכמובן בקריקט. בכל הקשור לספורט ימי, נחשבת סידני (רבתי) למעצמה בתחום, והיא אחד מהאתרים המובילים בעולם בתחום זה. לפני שאתם יוצאים לים כדאי להתעדכן על מצב הגלים, בדקו ב-www.coastalwatch.com או ב-www.realsurf.com. כמו כן, באתר טיים אאוט סידני – www.au.timeout.com/sydney/sports, מידע עדכני על הפעילויות השונות.

אש יא גולש (צילום: טיים אאוט)
אש יא גולש (צילום: טיים אאוט)

למי שרוצה לזוז ולהירטב ולא רק להסתכל, קיימות אפשרויות רבות ומגוונות המתאימות לכל הגילאים בכל הרמות. להלן ההצעות שלנו לפעילות ספורטיבית רטובה:

Sydney International Aquatic Centre

בריכה זו אירחה את המשחים האולימפיים, והיא עדיין ביתם של אירועים בינלאומיים ומקומיים. כשאין פה מקצים רשמיים, אפשר להיכנס לשחות או לעשות סיור מודרך.

כתובת: Olympic Boulevard, Sydney Olympic Park, Homebush Bay

אתר: www.sydneyaquaticcentre.com.au

גלישת גלים

גלישה וגלים הם חלק אינטגרלי מהחיים בסידני. בחופים מנלי, Dee Why ו-Freshwater יש גלים טובים למתחילים, ובונדי, ברונטה, קרונולה וכל אחד מהחופים הצפוניים מתאימים לגולשים מנוסים. ברוב החופים יש מצילי גולשים, ואפשר לשכור גלשן לשעה.

אם זו הפעם הראשונה שלכם על גלשן, תוכלו לקחת כמה שיעורים ב-Manly Surf School (אתר: www.manlysurfschool.com), ואם אתם בבונדי גשו ל-Let's Go Surfing (כתובת: 128 Ramsgate Avenue אתר: www.letsgosurfing.com.au).

Paddle Surfing (שילוב של גלישה עם חתירה באמצעות משוט) תוכלו למצוא בחוף Manly ב-Paddle Surfing Balmoral (כתובת: 410 Pittwater Rd North Manly אתר: www.paddlesurfing.com.au.

Paddle Surfing. לגלוש עם משוט (צילום: טיים אאוט)
Paddle Surfing. לגלוש עם משוט (צילום: טיים אאוט)

סקי מים

דרך מלאת אדרנלין לראות את אוצרות המים של סידני. המדריכים ב-Aquatic Leisure בטוחים שהם יכולים ללמד כל אחד, לא משנה מה רמתו (אתר: ww.aquaticleisure.com.au).

קאנו וקיאקים

אין דרך מקורית ורעננה לראות את המפרץ מאשר מגובה פני המים, וכך תוכלו לשכור קאנו מ-Sydney Harbour Kayaks (כתובת: Spit Bridge, Mosman אתר: www.sydneyharbourkayaks.com). אם אתם מספיק אמיצים וחזקים בשביל לחתור באוקיינוס השקט, סעו צפונה ל-blue Water Sea Kayaking (כתובת: Unit 1/5 Marstan Close, west Gosford אתר: www.seakayaking.com.au). למידע כללי על אפשרויות החתירה באגמים, בנהרות ובאוקיינוס במדינה, בדקו אצלNew South Wales Canoeing (אתר: www.nswcanoe.org.au).

החותרים (צילום: טיים אאוט)
החותרים (צילום: טיים אאוט)

צלילה

אפשרויות הצלילה בסידני מרהיבות – גם הריפים של העיר עצמה וגם החופים שמסביב לה מכילים חיים ימיים יוצאי דופן. לאחת מחברות הצלילה הוותיקות באוסטרליה, Pro Dive, יש מרכזי צלילה ברחבי העיר, ותוכל לשכור אצלם ציוד, לקבל הסמכת צלילה של PADI ואפילו לצאת לטיול צלילה מאורגן (כתובת: Shop 120, 35 Harrington Street, The Rocks אתר: www.prodive.com.au). אם אתם בקטע צנוע יותר, תוכלו גם לצלול עם שנורקלים – כמעט בכל חוף יש חנות צלילה, שם תוכלו לשכור שנורקל ומסיכה, ולשמוע על אפשרויות הצלילה באזור.

ריפים מדהימים במפרץ סידני (צילום: טיים אאוט)
ריפים מדהימים במפרץ סידני (צילום: טיים אאוט)

גלישת רוח

יש הרבה אפשרויות לגלישת רוח (windsurfing או sailboarding) בסידני. אחד מבתי הספר הטובים הוא Balmoral Sailing School (כתובת: The Esplanade, Balmoral Beach אתר: www.sailingschool.com.au), שם תוכלו גם לשכור ציוד.

אם אתם שולטים במצב ויודעים מה אתם עושים, החופים הטובים לעשות זאת הם Pittwater, Balmoral ו-Botany Bay. מידע כללי תוכלו למצוא ב-NSW Boardsailing Association (אתר: www.windsurfing.org).