עושים שפם: בר גיאורגי חדש מבטיח שלא תפסיקו לשתות

ברבראצ'ה, האח הקטן והמסעיר של ראצ'ה הגיאורגית, הוא בר שמח עם מוזיקה בלקנית, מנות קטנות וקוקטיילים

ברבראצ'ה (צילום: אנטולי מיכאלו)
ברבראצ'ה (צילום: אנטולי מיכאלו)
5 ביוני 2016

במסעדת ראצ'ה הגרוזינית בנווה צדק פשוט לא יודעים איך לכבות את האור. כל לקוח שנכנס למסעדה מבין במהרה שהאירוח הגרוזיני לא יאפשר לו לצאת מהדלת בלי שתייה מרובה, אוכל טוב וריקודים. עכשיו לילי בן שלום, הבעלים, ממסגרת את החוויה הזאת ופותחת את ברבראצ'ה, בר צמוד למסעדה.

מצליחים לנחש את תפקיד הקרן? ברבראצ'ה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מצליחים לנחש את תפקיד הקרן? ברבראצ'ה (צילום: אנטולי מיכאלו)

70 מקומות ישיבה ועוד 30 מקומות בעמידה לדרינק, מהקירות מסתכלים פורטרטים ישנים שצוירו עליהם שפמים גרוזיניים, מהרמקולים בוקעת מוזיקה בלקנית שגורמת לאגן להתנועע, ואת הבר מעטרים עשרות בקבוקי צ'אצ'ה שיימזגו בכוסות צ'ייסר בצורת קרן. "בדרך הזאת אף אחד לא יוכל להניח את הכוס, כולם יהיו חייבים לשתות כאן", אומרת בן שלום.

על התפריט אחראי ישראל בן שלום, אחיה של לילי. הקונספט: מנות קטנות שיגרמו לכם לשתות בלי הפסקה. בתפריט תמצאו איספנחי, טפנד עלי מנגולד עם אגוזי מלך וחומץ בן יין (18 ש"ח), פטריגאני, שכבות חציל ממולאות בתערובת אגוזים עם עשבי תיבול ורימונים (12 ש"ח), צ'יבוריאקי, סהרונים פריכים ממולאים בבשר בקר (22 ש"ח), פנקייק גרוזיני ממולא חלקי פנים ובצלים (20 ש"ח) ועוד. אף על פי שהגרוזינים שותים בעיקר אלכוהול נקי, הברבראצ'ה מתאים את עצמו לרוח התקופה עם תפריט קוקטיילים מצומצם אך מדויק: גאומרג'וס (לחיים בגרוזינית) על בסיס צ'אצ'ה ולימון (44 ש"ח), טפליאני (דבש בגרוזינית) על בסיס קפטן מורגן בלאק עם נענע ודבש (44 ש"ח), סקאיפו (כיף בגרוזינית) על בסיס וודקה מושרית בטימין עם דבש (42 ש"ח) ועוד. גאומרג'וס!

ברבראצ'ה, אחד העם 1 תל אביב, שני־שבת 17:00־אחרון הלקוחות, 6392229־03