עטור מצחך רתמות מעור: מעצב האופנה שגורם לחובבי הפאטיש לעמוד בתור

המעצב הישראלי איליה פליט עושה חיל בתפוצות עם רתמות עור שמעמידות בתור לקוחות מעולם ה־S&M והאופנה הגבוהה

הקולקצייה של איליה פליט. צילום: יח"צ
הקולקצייה של איליה פליט. צילום: יח"צ
13 באוגוסט 2014

לפני כשלוש שנים החל טרנד חזק של רתמות – פריט המשמש למשחקי שעבוד בעולם ה-BDSM אשר הפך כמעט בן לילה לאביזר אופנתי מבוקש.

זה החל מהצילומים של הדי סלימאן בשיתוף עם הסטייליסטית הבריטית נטשה ריצ׳ארדסון למגזין "ID", שכללו רתמות שהוכנו במיוחד לאירוע ומולאו בפרחים חיים, המשיך על המסלול של תצוגת קיץ 2011 של לנוון, בהפקות מגזינים מרובות, ולפני שנתיים הגיע לישראל בקולקציה שציינה חצי יובל לקום איל פו, שבה אובזרו חלק ניכר מהמראות ברתמות עור שהוצעו מאוחר יותר לרכישה במהדורה מוגבלת.

מאז דעך הטרנד, אך היוצרים הטובים שצצו בעקבותיו המשיכו להתפתח. רתמות העור של איליה פליט היו לאקססוריז המבוקשים ביותר בקרב הפקות האופנה שליוו את הגל הפטישיסטי. איליה – מעצב ישראלי שחי זה יותר מעשור בלונדון ואחיה של המעצבת המקומית המוכשרת אניה פליט – החל את דרכו בעיצוב רתמות סוסים. סדרת מפגשים הובילה אותו לעצב אביזרים לחנויות הסקס והאופנה הנחשבות של לונדון, וחלקם מצאו את דרכם למובילות סטייל כמו ריהאנה ולאחד המקומות הנחשבים ביותר בעולם האופנה הגבוה – מסלול תצוגת הגברים של מותג האוונגרד היפני קום דה גרסון.

עבור האחרון יצר המעצב סדרה של קשתות ואביזרי שיער מעור בעלות איכות קודרת לגברים – אחד התחומים שהוא השכיל לפתח את המותג שלו לכיוונם. מלבד קולקציה מורחבת של רתמות ואביזרי ריסון ושליטה שונים כקולרים, חפתים והלבשה תחתונה עשויות עור, הוא גם מציע קולקציות עונתיות של אביזרים קלים יותר ללבישה: קשתות שיער מעוטרות אוזני חתול, כובעי מצחייה מתוחכמים, שרשרות עור בחיתוכים גיאומטריים ותיקי יד מלוטשים שמצדיקים פטיש ספיציפי כלפיהם.

לאתר של איליה פליט