ותודה ל-SMS: סוף עידן העיקולים המפתיעים של עיריית ת"א-יפו

מסרונים נגד עיקולים. עיריית תל אביב-יפו (צילום: Shutterstock)
מסרונים נגד עיקולים. עיריית תל אביב-יפו (צילום: Shutterstock)

בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של תושבים, השיקה השבוע העירייה שירות שליחת מסרונים לבעלי תו חניה בעיר עם פירוט דו"חות כשבוע לפני התאריך האחרון לתשלום. המטרה: לאפשר לתושבים לשלם לפני תוספת פיגורים ועיקול חשבון הבנק. נהדר, עכשיו תעשו את זה גם על תשלומי עירייה אחרים

מכירים את זה שיום אחד אתם מתעוררים בבוקר ומגלים שחשבון הבנק שלכם מעוקל בגלל חוב שלא ידעתם עליו לעירייה? בטח שאתם מכירים. המציאות העגומה הזאת הייתה בעשורים האחרונים מנת חלקם של רבבות תל אביבים שאחר כך היו צריכים לנסות ולהוכיח שלא קיבלו כל דו"ח או התראה לפני עיקול, ובדרך כלל נכשלו בכך. ובכן, העידן הזה נמצא לקראת סיומו המשמח, לפחות בתחום דו"חות החניה.

עיריית תל אביב-יפו השיקה שירות שליחת מסרונים לבעלי תו חניה בעיר עם פירוט הדו"חות לתשלום, וזאת כשבוע לפני חלוף התאריך האחרון לתשלום. במסרון יישלח גם לינק לתשלום ישיר. המטרה: לאפשר לתושבים לשלם את דוחותיהם לפני התווספות תוספת פיגורים והתחלת הליכי האכיפה, ולהימנע מאי נעימויות כדוגמת עיקול חשבון הבנק.

קיבלתם דו"ח ולא ידעתם? בטח, בטח. חניה בתל אביב (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
קיבלתם דו"ח ולא ידעתם? בטח, בטח. חניה בתל אביב (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

אגף החניה החל השבוע בהפעלת השירות, במהלכו יישלחו מאות מסרונים מדי חודש, וזאת בנוסף לאופן משלוח הדו"ח הקבוע בחוק – שליחה בדואר רשום לרשומים במרשם האוכלוסין. את המסרונים יקבלו תושבים בשלב שרשומים במאגר תווי החניה בעיר. בעירייה מציינים כי הם מתכוונים לפעול בכל דרך אפשרית כדי שבעלי הדו"חות יקבלו את ההודעה לפני התאריך האחרון לתשלום, ולפני שיתווספו להם הוצאות משפטיות נוספות כגון תוספת פיגורים, ריביות והוצאות גבייה. בימים אלה נבחנת הרחבת השירות גם למבקרים.

בעירייה מודים כי אחת הסיבות להרחבת ערוצי המידע היא תלונות חוזרות מפי תושבים, שהופתעו מכך שהבנק שלהם עיקל את חשבונם ללא התראה, אם מפני ששכחו מקיומו של הקנס ואם בשל סיבות נוספות כגון אי שינוי הכתובת לאחר מעבר דירה ועיכובים של הדואר. "המטרה שלנו היא לא להעשיר את קופת העירייה אלא לשפר כל הזמן את השירות לתושבות ולתושבים", הבהיר ראש העיר רון חולדאי. "המהלך הזה יאפשר למי שלא ידעו על החוב או שכחו ממנו לשלם אותו לפני המועד האחרון. אנחנו נמשיך להשתפר ולהתייעל, תוך הקפדה על שמירת הסדר הציבורי".