אור סיונוב לאסף זמיר: ומה עם תושבי ותושבות גבעת עמל?

אור סיונוב מ"הרשימה התלאביבית" קוראת לאסף זמיר לנקוט עמדה ברורה בעד תושבי גבעת עמל: "יעד מדיד שינקה אותך מכל אשמה של ניגוד אינטרסים וחשד לחיבור עמוק לבעלי ההון בחברה". טור דעה

אור סיונוב (צילום: נופר חסון הנדלמן)
אור סיונוב (צילום: נופר חסון הנדלמן)
14 באוקטובר 2018

לקראת הבחירות הקרובות אנחנו מופגזים במסרים וססמאות שכבר התרגלנו אליהן, הבטחות דרמטיות, עיר החלומות של כולנו ממש עוד רגע תעלה ותבוא אם רק תשימו את הפתק הנכון בקלפי. חינוך מושלם, עיר ירוקה ומקיימת, שיקום דרום תל אביב, בנייה לצעירים, תמיכה באוכלוסיות מוחלשות, חיי לילה סוערים וכמובן תחבורה ציבורית ברמה גבוהה ביותר, ממש אירופה.

ההבטחות כולן בלתי מדידות, מנוגדות באופן מוחלט לאינטרס של מי שממן את הקמפיינים המופרכים האלו, ויתגשמו בחלקן אולי כשאני אהיה ראשת העיר, אבל עוד מוקדם חזון למועד. אני עוקבת אחרי אסף זמיר מקרוב כאיש היחיד עם סבירות ריאלית להחליף את רון חולדאי ואני מחכה לשתי מילים שיצאו מפיו: "גבעת עמל". משפחות שיושבו על הקרקע הזו על ידי המדינה, הופקרו לגורלם וכעבור עשרות שנים כונו "פולשים". חלקם פונו כבר, רובם ללא פיצוי, האחרים עם פיצוי בלתי מידתי, ועוד כ-70 משפחות אשר חיות עם האקדח לרקה. צווי הפינוי הוגשו ובכל יום עלולים להעיף אותם מהבית ללא דיור חלופי. ומה יבנו על חורבות הבית שלהם? מגדלי יוקרה אשר יניבו מיליארדים של שקלים ליזמים ולעיריית תל אביב יפו.

עוד כתבות מעניינות:
כל מה שאתם צריכים לדעת על יום הבחירות המוניצפליות 2018
מערכת הבחירות התל אביבית חייבת להתעורר
מתחממים: אסף הראל נכנס באסף זמיר

הנה לך, זמיר, הזדמנות להצבת יעד מדיד, העומד בניגוד מוחלט להשקפת העולם של הפטרון שלך בעשור האחרון, ינקה אותך מכל אשמה של ניגוד אינטרסים וחשד לחיבור עמוק לבעלי ההון בחברה. הבטחה קטנה. התחייבות שלך כלפי המשפחות האלו ושאר התושבים והתושבות בעיר שלא מעוניינים לחיות במקום בו מתרחש באין מפריע, כזה חוסר צדק.

הנה אני מוכנה להעניק משרותי הקופירייטינג שלי בחינם ולנסח עבורך את ההודעה: "עיריית תל אביב יפו בראשותי תוודא שכל משפחה שתפונה מגבעת עמל תפוצה באופן ראוי גם אם הפיצוי הזה יוענק מתוך הרווחים העתידיים שתגזור העירייה מהפרוייקטים שיבנו על חורבות השכונה. לא עוד הסרת אחריות, לא עוד העברת האשמה אל הרגולטור, אל הכנסת, אל בית המשפט, אל יצחק תשובה. אלא לקיחת אחריות. האמירה היא ברורה ואמיצה- האנשים האלו הם תושבי ותושבות תל אביב יפו והעירייה שאני הייתי חבר בה פשעה כנגדם. משנות ה-60 ועד היום תושבים אלו סבלו הזנחה, הפקרה וזלזול. הפינוי האכזרי והאלים שלהם מבטא את השיא של המופע הגזעני והבלתי מוסרי הזה. עירייה בראשותי לא רק תכיר בעוול, היא גם תתקן ותפצה את מי שמגיע לו ולה. יש לנו מספיק כסף גם לזה". אתה תתחייב, אסף זמיר, לסיים לאלתר את הפגיעה האיומה בתושבי גבעת עמל, ואני מבטיחה בתמורה לא רק להצביע לך, אלא אף לחלק יחד עם הפלאיירים שלי גם את אלו שלך.

עדכון (15.10, 15:00): לאחר פרסום הכתבה, פירסם אסף זמיר בעמוד הפייסבוק של רשימת "רוב העיר" את הפוסט הבא:

"החשיבות של להיות מי שמחזיק בהגה ומנווט את דרכה של העירייה, היא ביכולת לקבל החלטות גורליות. כשאני נשאל שוב ושוב על ההבדל העיקרי ביני לבין חולדאי, אני מדגיש שעירייה בראשותי תהיה עירייה אקטיבית, עירייה שמבינה את האחריות שלה לכלל התושבים בתחומה, לצרכים שלהם, למצוקות שלהם, ופועלת ללא לאות לטובתם.

בשבועות האחרונים קיימתי פגישות עם נציגי ועד הפעולה של גבעת עמל, שניהלו מאבק ארוך, כואב ורב שנים על הכרה בזכויותיהם. מאבק זה קיבל רוח גבית בחודש יוני האחרון לאחר שבית המשפט קיבל את עמדתם שהם במעמד של "ברי רשות בקרקע" ואין לראות בהם פולשים. אני מאמין שעיריית תל אביב יפו צריכה להיות קשובה והגונה כלפי תושביה, אקטיבית ויצירתית במתן פתרונות אפשריים לתושבי גבעת עמל, בוודאי בשים לב לקביעות בית המשפט.

עירייה בראשותי תפעל להשיג הסכם פינוי פיצוי הוגן למשפחות גבעת עמל, המבוסס על תנאי הסכם ראוי והוגן– כדוגמת הסכם גבעת עמל א' שנחתם ב-1992 בחלק אחר של השכונה. לרשות עירית תל אביב עומדים מגוון גדול של כלים להביא לפתרון הוגן זה. בהובלתי עיריית תל אביב יפו תתחיל להשתמש בכלים אלה. עד להשגת הסכם ראוי, עירייה בראשותי תפעל לשים קץ להזנחה של שכונת גבעת עמל ותדאג לשיפור איכות החיים הבלתי נסבלת מבחינת תשתיות ובטיחות שאינה עומדת בשום קנה מידה שתל אביב יפו יכולה להתגאות בו בשנת 2018".

*אור סיונוב עומדת בראש הרשימה התלאביבית למועצת העיר