"אם יבואו אלינו למוסך פוליטיקאים נלמד אותם איך אפשר לחיות בדו קיום"

אחרי 20 שנה של עבודה זה לצד זה, חיים גינדי וסולי מוסא הקימו יחד מוסך יפואי משלהם. מה חיבר ביניהם ומה הם הכי אוהבים ביפו?

סולי מוסא וחיים גינדי (צילום: איליה מלניקוב)
סולי מוסא וחיים גינדי (צילום: איליה מלניקוב)
7 בנובמבר 2018

חיים גינדי (48), בעל המוסך ס.ח. מוטורס ביפו
סולי מוסא (45), שותף בעל המוסך
חברים ושותפים לעבודה משנת 1988. כעת שותפים במוסך ס.ח. מוטורס ביפו

איך התחיל הקשר ביניכם?

"הקשר התחיל כשהיינו נערים ועבדנו באותו המוסך, הייתה בינינו תקשורת טובה והתחברנו מיד. עבדנו יחד 20 שנה כפועלים באותו המוסך ולאחר מכן פתחנו את המוסך שלנו ביפו שעובד זה עשר שנים. במשך 30 השנים שאנחנו יחד עברנו המון חוויות: התבגרנו, התחתנו וגידלנו ילדים. החיבור בינינו הוא טבעי ואנחנו תמיד משלימים זה את זה, בעבודה וגם מול הלקוחות שלנו. החיים שלנו קשורים זה בזה".

סולי מוסא וחיים גינדי (צילום: איליה מלניקוב)
סולי מוסא וחיים גינדי (צילום: איליה מלניקוב)

יש הבדל בין לעבוד עם מישהו יהודי למישהו ערבי?

"השאלה הזאת לא קיימת מבחינתנו. אנחנו מסתכלים על האדם כאדם ולא בוחנים בני אדם לפי דת או לפי צבע. גם הלקוחות שלנו יודעים שאצלנו הפוליטיקה והדת בחוץ. לכל אדם יכולה להיות הדעה שלו ואפשר תמיד להיות פתוח להקשיב לאחר, אבל אנחנו משתדלים להראות ולהסביר לכל אחד שאפשר לחיות בדו קיום בלי להיות קיצוני. אם יבואו אלינו הפוליטיקאים נלמד אותם איך אפשר לעשות את זה, אבל הם לא יבואו ולא משנה מאיזה צד פוליטי הם, ימין או שמאל, כי אחרת לא תהיה להם זכות קיום. אפשר לחיות יחד ולכבד זה את זה".

מה מייחד בעיניכם את יפו ולמה בחרתם בה כמיקום למוסך?

"יפו היא אחת הערים היפות שיש, על כל העתיקות וההיסטוריה שבה, ולצד זה יש התחדשות בעיר. האנשים ביפו הם אנשים חמים ורוצים מאוד להשתלב ולהתקדם וזה באמת קורה, אנחנו רואים את זה כל יום. יש גם הרבה אנשים מחוץ ליפו שבאים לעיר כדי ליהנות ממנה. אנחנו מזמינים את כל מי שמחוץ ליפו לבוא, לראות את העיר וליהנות ממנה".