"האג'נדה היא ליצור עולם משלנו – מנוטרל מכל סוג של היררכיה חברתית"

עזיז (מנהל פלור), מור בל (מנהלת מערך הכניסה), תומר ורסצ'ה (פרפורמר), תומר רומן דאונוב (פרפורמר) ודריה רוביצ'ק (מנהלת פרויקטים מיוחדים) דואגים לנו לרחבת ריקודים מתחת לבית. אנשי השנה 2017

האלפאבית (צילום: נמרוד סונדרס)
האלפאבית (צילום: נמרוד סונדרס)
28 בדצמבר 2017

אלפאבית

עיר נושמת היא כזו שניתן לשוטט ברחובותיה ולמצוא לעת לילה מועדון – ברחוב מגורים, לצד עצי הפיקוס והברים השכונתיים – והתור משתרך ממנו אך לא מכביד את האווירה, אלא משתלב בנוף במעין מעשה הפשטה אורבני. האלפאבית, הממוקם ברחוב אחד העם השקט, קיבע את מעמדו השנה כמתחרה הנינוח של הבלוק, לטובת הבליינים שאינם מיטיבי לכת ואוהבים לרקוד ברחבות קטנות, ליד הבית ובחברת פרצופים מוכרים. הוא מארח כדרך קבע שני ליינים מנצחים, הפאג והמיסשייפס, ובדרך להפוך עצמו למשק אוטרקי עם קיוסק פנימי ובר חיצוני ("הפאי") שהפך למשכן אופנתי עבור המתחממים של לפני והשבורים של אחרי.

>> לפרויקט המלא

עוד אנשים שעשו לנו את השנה:
טלוויזיה מהעתיד
תום יער
נצ'י נצ'

"מה שרואים לאחרונה הוא המשך של תהליך שהחל אצלנו לפני כשנתיים, אחרי שינוי בהרכב השותפים", מספר אחד מבעלי המועדון, שהעדיף לא להיחשף. "נוצרה קבוצה הומוגנית, בעלת אג'נדה שבהתחלה אמנם נראתה כחלום אך לאט לאט הפכה למציאות. האג'נדה שלנו היא לא לנסות לשנות את העולם שבו אנחנו חיים, אלא ליצור עולם משלנו – מנוטרל מחוקי הזמן, מהעדפות מיניות או מכל סוג של היררכיה חברתית. כך הפכנו למקום שמשלב בין סצנה סטרייטית לסצנת גייז ומייצר קהילה הטרוגנית. אנחנו עובדים רצוף בין שישי לשבת, ובאירועים מיוחד גם עד ראשון. לא המצאנו כלום, ואין לנו בעלות על כלום כי הכל כבר קורה בעולם, אבל מכאן אנחנו יכולים להיות רק מאושרים על כך שהעיר מגיבה בהתאם".

יש תוכניות להמשך? תפתחו עוד מקום ברוח הפאי?

"יש המון תוכניות, וכשיש אג'נדה משותפת קל להתקדם. אחד הדברים שקורים בימים האלה הוא הפתיחה של הפאי, שהתחיל כגינה לבלייני המועדון. הוא לא מנסה להתחכם מדי, אלא מנסה להיות 'גינה ציבורית' וקצת יותר: אין מלצרים/יות או מארחים/ות, אין מקומות קבועים והתפריט עונתי ומוגש בכלים מתכלים. בשלבי העבודה הבנו שהמקום מתאים לעבוד גם כשהאלפאבית סגור, ולכן החלטנו לפתוח אותו כמה שיותר. כרגע הוא עובד בשישי ושבת רצוף, וביתר השבוע מהצהריים עד הלילה המאוחר. אם לדבר על עתיד קרוב, אנחנו יכולים להבטיח שתהיה עליית מדרגה בכל הפעילות שלנו".

כמה השפעה יש למיקום שלכם כמועדון בלב העיר, ממש בתוך שכונה, על האופי של המועדון ואופן הניהול שלו?

"האלפאבית הוא לא רק מקום אלא רעיון, ואנחנו מאמינים שבבוא היום ייתכן מאוד שהחלל הפיזי ישנה את מיקומו. יש הרבה מגבלות למיקום שלנו בלב העיר, ואנחנו מאמינים בצרכים יותר מבמיקום הפיזי. לא צריך לפחד מפרידה מחומר פיזי, כי כשחופרים עמוק מספיק מוצאים הכל".