"בעולם שבו כולם יכולים להיות מה שהם רוצים, המציאות מקבלת גוון מעורפל ומעניין"

אנוק יוסבשוילי ביטלה את הגבולות בין בגדי נשים לבגדי גברים. אנשי השנה של טיים אאוט תל אביב 2017

אנוק יוסבשוילי. צילום: איליה מלניקוב
אנוק יוסבשוילי. צילום: איליה מלניקוב
28 בדצמבר 2017

אנוק יוסבשוילי  


מעצבת אופנה, 22

אם תשאלו את אנוק יוסבשוילי, מעצבת האופנה העומדת מאחורי מותג הנון־ג'נדר Vague, מה ההבדל בין אופנה לא מגדרית ובין בגדי יוניסקס, היא תאמר שבעוד יוניסקס מתייחס לבגד עצמו, נון־ג'נדר מתייחס לבן אדם. "הבגד הוא אמצעי המאפשר לבן האדם לבטא את האישיות שלו ולא להפך", היא אומרת. הפילוסופיה הזאת היא הסיבה שבעטייה הקימה את Vague.

אנוק יוסבשוילי. צילום: איליה מלניקוב
אנוק יוסבשוילי. צילום: איליה מלניקוב

>> לפרוייקט המלא

עוד אנשים שעשו לנו את השנה:
רותם לבל: צלמת האופנה שכבשה את התעשייה
המעצבות מאחורי המותג הקולי TRES
נונה שלנט: מלכת הדראג הכי מסקרנת

אף שהלייבל הקטן, המבוסס ביפו, עשה את צעדיו הראשונים בשנת 2016, הוא זכה לסיקור תקשורתי בעיקר בשנה האחרונה. ביצירתה יוסבשוילי משתמשת בטקסטיל שחור כדי לחקור, כדבריה, כיצד תנועה ומגע יכולים לבוא לידי ביטוי בבגד. בקולקציה האחרונה של המותג, השלישית במספר, העניין בנושא ניכר בעיקר בזכות הקווים הנשפכים של הבגדים.

"בעולם ללא גבולות שבו הכל Vague, שבו כולם יכולים להיות מה שהם רוצים, המציאות מקבלת גוון מעורפל ומעניין", היא אומרת. "כמו שהצבע השחור הוא שילוב של כל הצבעים יחד, המותג מאפשר לגוונים שונים של בני אדם לבטא את עצמם בצורה ייחודית".

יוסבשוילי, בת 32, מתגוררת כיום באשדוד. היא נולדה בגיאורגיה למשפחה בעלת היסטוריה ארוכה בתחום הטקסטיל. בגיל 12 עלתה ארצה ולדבריה הגדירה את עצמה כחננה. "בכלל רציתי ללמוד הנדסה גנטית, אבל האהבה לסריגה שהוטמעה בי מגיל צעיר בשילוב הרצון העז ליצירה ועיצוב הובילו אותי בגיל 22 להחליט ללמוד בשנקר ולהתמחות בעיצוב טקסטיל", היא מספרת.