"כשיצאתי עם הסיפור על עמנואל רוזן הייתי לבד, ופתאום הכל השתנה"

כתבת המשטרה של גל"צ, הדס שטייף, ממשיכה לחשוף פרשות של הטרדות גם תחת לחץ שמופעל עליה. אנשי השנה 2017

הדס שטייף (צילום: איליה מלניקוב)
הדס שטייף (צילום: איליה מלניקוב)
28 בדצמבר 2017

הדס שטייף

כתבת המשטרה של גל"צ, בת 61

אין מחלוקת על כך שלעיתונאית גל"צ הדס שטייף יש חלק עצום בחשיפת הטרדות ותקיפות מיניות מצד בכירים ישראלים במשך שנים. בין השאר היא חשפה האשמות נגד עמנואל רוזן, סילבן שלום וקציני צבא ומשטרה. מחלוקת שכן קיימת לגביה קשורה לסגנון של שטייף (61), שיש הרואים בו בלתי זהיר וממהר להאשים. אחד הסיפורים האחרונים של שטייף, שלפיו נתן זהבי הטריד מינית כמה נשים, עלה לה בתביעת דיבה שהגיש נגדה השדרן.

לדבריה, קמפיין MeToo התחיל מבחינתה מזמן. "אני התחלתי עם MeToo לפני שש שנים, ופתאום הגיע הקמפיין הזה ואנשים שבעבר התנגדו לשיח על הטרדות מיניות – כמו אושרת קוטלר ואורלי וילנאי – הצטרפו בעצמם".

>> לפרויקט המלא

עוד אנשים שעשו לנו את השנה:
הנשים שהתלוננו על אלון קסטיאל 
נרי ליבנה
אושרת קוטלר

זה הקל את העבודה שלך?
"כשיצאתי עם הסיפור על עמנואל רוזן הייתי לבד, ופתאום הכל השתנה, אני כבר לא לבד. היום גם נשים אחרות לא מפחדות להגיד על מישהו 'הוא אנס' בלי 'על פי החשד' ובלי 'לכאורה'. אבל מי שראשון שתמיד משלם את המחיר. בכל מקרה, אנחנו רק בתחילת התהליך. יש המון נשים וגברים שנפגעו מינית במקומות עבודה ואני נלחמת את המלחמה שלהם".

אילו שינויים נוספים היית רוצה לראות בעתיד?
"מה ששם מקלות בגלגלים של המהפכה הזו זה האיומים של תביעות לשון הרע, ועורכות דין שהופכות מתלוננות בבתי משפט למקרבנות במקום קורבנות. גם כמות חומר הראיות שצריך כדי להעמיד לדין היא מכשול כיום והעובדה שלנפגעת יכול לקחת הרבה זמן להתלונן. אבל יש נשים בממשלה שכבר מנסות לשנות את חוק ההתיישנות".