קיץ בנמל תל אביב

אורז ודרקונים: פסטיבל סירות הדרקון מגיע לשוק הנמל

פסטיבל דרקונים. צילום: שאטרסטוק
פסטיבל דרקונים. צילום: שאטרסטוק

דרקונים, סטיקי רייס ומאסטר שף סיני? כן בבקשה. פסטיבל סירות הדרקון המסורתי מגיע בפעם הראשונה לשוק הנמל עם המנות והמופעים שיביאו לנו את סין במקסימום. תכינו את הצ'ופסטיקס

13 ביוני 2018

תוכן שיווקי

ביום החמישי של החודש החמישי בלוח השנה הסיני, בשיאו של הקיץ, חל חג סירות הדרקון. החג המסורתי שמקורו בסין ונחוג גם בטאיוואן, סינגפור ומלזיה, מגיע השנה בפעם הראשונה לישראל. ב־20־21 ביוני ייחגג הפסטיבל הכי צבעוני של הקיץ בשוק הנמל שבנמל תל אביב, בשיתוף הנמל ומרכז תרבות סין בתל אביב, עם שלל דוכנים, פעילויות, הטעמים, הריחות, המוזיקה ואפילו שף סלב שמגיע היישר מהמעצמה הסינית לכבוד המאורע.

הפסטיבל יתמקד בקולינריה הסינית המסורתית ובמאכלים שהקיץ הסיני אינו שלם בלעדיהם. הבולט בהם הוא המאכל המסורתי דזונג דזה, שעל הכנתו בפסטיבל יהיה אמון המאסטר שף ואחד השפים הידועים והפופולריים ביותר בסין, ג'יאנג בו (Juang Bo). השף פורץ הדרך, שהנגיש את המטבח הקיסרי הסיני למטבח הביתי בסין, ידגים את הכנת המאכל את המסורתי על שלל גווניו – פירמידות עשויות סטיקי רייס ממולאות במילויים שונים ועטופות עלי בננה. בפסטיבל אפשר יהיה למצוא את המאכל עם מליות מלוחות כגון בצל מיובש, ערמונים, פטריות ומיני בשרים, ולצדן גרסאות מתוקות עם סוכר דקלים, תמרים ועוד.

שף ג'יאנג בו. צילום: יח"צ
שף ג'יאנג בו. צילום: יח"צ

חג סירות הדרקון והמאכל המסורתי דזונג דזה נחגגים כל שנה בפסטיבל חגיגי לזכרו של המשורר ופקיד הממשל הסיני צ'ו יואן, שעל פי המסורת התאבד בשנת 278 לפני הספירה הנוצרית כשקפץ לנהר במחאה על כיבושה של עיר הבירה המיתולוגית יינג. מה הקשר לסטיקי רייס ולדרקונים, אתם שואלים? ובכן, האגדה מספרת שתושבי העיר שעליה היה אחראי העריצו את המשורר ויצאו למצוא אותו בסירות דרקונים. כשלא הצליחו למצוא אותו, הם זרקו לנהר כדורי אורז דביק כדי למנוע מהדגים לאכול את גופתו לפני שהם מוצאים אותה. סיבה טובה לאכול?

פירמידת סטיקי רייס. צילום: שני בריל
פירמידת סטיקי רייס. צילום: שני בריל

אם תשאלו אותנו, לגמרי. עוד בפסטיבל הדרקון התל אביבי הראשון בהיסטוריה תוכלו למצוא שיתופי פעולה קולינריים מסקרנים במיוחד במגוון הדוכנים שבשוק הנמל – מדרינקים שונים ומשונים למאכלים סיניים מסורתיים, מלווים כולם במוזיקה ומופעי אקרובטיקה. גם במסעדות השוק יציינו את המאורע הקולינרי. כיאה לחג הסובב סביב המספר 5, השף ג'יאנג בו משתף פעולה עם חמש מסעדות בשוק הנמל, כל אחת מהן עמלה על מנה מסורתית המאפיינת אזור מסוים בסין.

"למספר 5 יש משמעות מאוד גדולה בחג הזה", מספר עדיאל פורטוגלי ממרכז תרבות סין בארץ. "בחרנו חמישה אזורים, חמש מנות וחמש מסעדות שיביאו לקהל הישראלי טעמים שהוא עוד לא חווה. כל מסעדה תגיש מנה פרובינציאלית קלאסית, שבניגוד למה שקורה כאן בדרך כלל – לא תהיה מותאמת לחך הישראלי, אלא תביא משהו מאוד מאוד אותנטי שלא היה פה לפני כן".

פסטיבל Dragon Boat בשוק הנמל | 20-21.6 | 17:00-22:00