כל מה שצריך לדעת על רחוב בן עטר

מה הסיפור של הרחוב, מי גר שם וכמה עולה לגור ברחוב חיים בן עטר? כל הפרטים

חיים בן עטר (צילום: נמרוד סונדרס)
חיים בן עטר (צילום: נמרוד סונדרס)
3 בדצמבר 2017

איפה חותמים? רחוב חיים בן עטר נמצא בדרום העיר בשכונת פלורנטין. מחירי השכירות באזור נמוכים יחסית לעיר, אך נמצאים בנסיקה מתמדת. על פי נתוני מדלן, המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים עומד על 2.24 מיליון ש"ח למכירה ועל 6,000 ש"ח לחודש להשכרה. בחודש יולי השנה נמכרה ברחוב דירת שלושה חדרים (68 מ"ר) תמורת 2.04 מיליון ש"ח. בינואר השנה נמכרה ברחוב פלורנטין הסמוך דירת שני חדרים תמורת 2 מיליון ש"ח.

מה הסיפור? רבי חיים בן עטר (1696־1743), יליד מרוקו, היה מקובל, פוסק ופרשן. הוא ידוע גם בכינויו אור החיים או אור החיים והקודש, על שם ספר פירוש על התורה שכתב. הרחוב נבנה בשנות ה־30 של המאה הקודמת והיום מתחדש בקצב מסחרר. על אף תנופת הבנייה, עדיין קיימת בעיית הצפות חמורה באזור בחורף, מה שמותיר מקום לסטארטאפיסט בעל החזון שישיק את שירות הגונדולות של השכונה.

מה יש בסביבה? הרחוב מתחיל בצפון ברחוב פלורנטין ומסתיים בדרום בקיבוץ גלויות והוא משמש למסחר ולמגורים כאחד. שכונת פלורנטין שבה הוא נמצא נחשבת לצעירה ומתחדשת עם חיי לילה מגוונים ושכירות נמוכה (יחסית). עם זאת, עסקת החבילה הזאת מגיעה עם לילות מלאים בבאסים, לונגים במקום וילונות וריח חזק של קטורת פצ'ולי. מצד שני, אזור שוק לוינסקי הטרנדי קרוב מאוד.

הנאים השכנים? המדדים החברתיים בשכונה ממוצעים לתל אביב. על פי נתוני מדלן, 23 אחוז מהתושבים אקדמאים ורק 6 אחוזים גרים בדירות בבעלותם. בבחירות האחרונות 34 אחוז מהקולות ניתנו למפלגת המחנה הציוני, 27 אחוז למרצ, 11 אחוז לליכוד ו־8 אחוזים ליש עתיד.