אפר וטבק: איך עבר השבוע הראשון של מחירי הטבק החדשים?

שקיות המוטחות בכעס על הרצפה, חרושת שמועות על דוכנים פיראטיים ותודעה אפוקליפטית הנאחזת בכל: השבוע הראשון של מחירי הטבק החדשים הכניס את תושבי העיר להיסטריה

יקר לנו לגלגל סיגריה (צילום: Shutterstock)
יקר לנו לגלגל סיגריה (צילום: Shutterstock)
26 בפברואר 2019

 

ביום חמישי האחרון (21.2) איבד חשבון הבנק של מגלגלי הסיגריות שיווי משקל, לאחר שהשר כחלון חתם רשמית על העלאת המס על טבק לגלגול. עוד בטרם נכנס הצו לתוקף פסיכוזה פרנואידית נדבקה בכל. "הגעתי לשוק הכרמל לפני משהו כמו חודש, כשעוד לא היה ברור אם זה הולך לקרות באמת, עם סכום נכבד שהחלטתי שאקנה בו כמה שיותר שקיות טבק", מספרת מיטל (27), "אלא שהמוכר בשוק הגביל את המכירה לשתי שקיות לאדם בשל העומס". רותם (31) הצליח קצת יותר. "הייתי בחו"ל בשבוע שעבר וקניתי בדיוטי פרי פקט של עשר חבילות טבק ב־33 אירו. היום זה שווה כפול, וואלה עשיתי קופה".

>> איך לגדל טבק בבית ב-4 צעדים פשוטים? 

למי שעדיין לא עודכן בפרטים, חבילת טבק לגלגול שעלתה עד היום כ־32 ש"ח עולה 61 ש"ח, חפיסה של 40 גרם (באלישאג, לדוגמה), שעלתה כ־43 ש"ח, מחירה כעת 81 ש"ח, וחבילה של 50 גרם – 102 ש"ח במקום 53. "מיום חמישי שבו הועלו המחירים, אנשים מתעצבנים פה על ימין ועל שמאל", מספר משה, בעלים של קיוסק במרכז תל אביב, "גם אלה ששמעו וגם אלה שלא. אני מבין את החרפון שלהם, גם אני בעצמי מעשן, אבל אין לי מה לעשות עם זה. היו לא מעט אנשים שהשאירו את השקית והלכו". במקביל, כיאה לזמנים אפוקליפטיים, נפוצו ברשתות החברתיות שמועות על אודות דוכנים פיראטיים בתחנה המרכזית המוכרים טבק במחירים הקודמים, ועל אודות דוכנים אריתריאיים שבשל דיסאינפורמציה נצמדים למחירים הזולים. לאחר סיבוב ארוך בתחנה המרכזית נאלצנו להפריך את השמועות, למרבה צערנו וצערם של הקוראים.

הברירה הטבעית? קופסאות סיגריות בפיצוציה בעיר (צילום: אריאל אפרון)
הברירה הטבעית? קופסאות סיגריות בפיצוציה בעיר (צילום: אריאל אפרון)

"קשה עדיין לתת אחוזים של כמה קונים וכמה הפסיקו", אומר רביד, בעלים של קיוסק אחר בדרום העיר, "אין ספק שהרבה פחות אנשים הגיעו לקנות. לא יודע אם זה יגרום לאנשים לעבור לסיגריות אלקטרוניות, אבל כרגע, בשבוע האחרון, הרבה פחות אנשים מגיעים". אם זה יעודד אנשים להפסיק לעשן רק ימים יגידו. בינתיים יהיו אלה המעשנים שימשיכו לשלם את המחיר, כמו גם עוברי האורח החשים בתדר העצבני שבו נאחזה העיר כולה.