מחליפים תחנה

מיצג חד פעמי של תלמידי אמנות מבצלאל בתחנה המרכזית ירושלים ניסה לשבור לנוסעים את שגרת הבוקר המבאסת

התחנה המרכזית
התחנה המרכזית
9 בדצמבר 2013

בוקר יום ראשון הוא כנראה הזמן הכי גרוע להזדמן אל התחנה המרכזית בירושלים. אבל מי שהגיע אל המקום אתמול זכה לפחות לשבירת שגרה: סטודנטים לאמנות מבצלאל החליטו לערוך במקום מיצג מחאה אמנותי ברחבת רציף קו 480, שיהווה משקל נגד לצפיפות, לתורים ולעצבים של הבוקר, ובעיקר לזיהום האוויר הנוראי התחנה.

תלמידי הקורס "אמנות, ניידות ואקטיביזם, מהמוזיאון לעיר: ירושלים כפלטפורמה לאמנות" הגיעו לתחנה ב- 8:00 בבוקר, כשהם מצוידים בריהוט אלטרנטיבי אותו הציבו ברחבת הרציף: ספסלים צבעוניים, פופים, כיסאות ושולחנות, לצד פוסטרים שעוצבו בידי הסטודנטים ועגלת מכירת כרטיסים ובקבוקי מים שהציבו במקום.

הסטודנטים הביאו איתם גם מסיכות חמצן, כדי להמחיש את בעיית זיהום האוויר, וחלקם אף התחפשו לדיילים והציעו מכירה מוקדמת ושמירת מקומות לנוסעים על הקו לתל אביב. כמחאה נגד הצפיפות הנוראה כמובן.

"התחנה המרכזית בירושלים היא לא המראה המלבב ביותר", מסבירה עתליה גרינברג, אחת הסטודנטיות לשחקו חלק במיצג. "אבל עם תוספות של צבע ועזרים אחרים ניסינו להציג אלטרנטיבה שונה לחוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית".

חברת אגד שיתפה פעולה עם הסטודנטים, ולאור הצלחת המיצג ביצירת סביבה מעניינת ומרגשת לנוסעים ולעובדי אגד כאחד, כבר מדברים כעת על המשך שיתוף הפעולה בין הסטודנטים לאגד בעתיד.