החלל שמבקש להיות הבית של האלטרנטיב הירושלמי

חלל רב תחומי בשם "המזקקה" מוקם בימים אלה בירושלים, ורוצה להפוך לבית של הסצנה האלטרנטיבית התוססת של הבירה

לא לדאוג, זה יראה אחרת בסוף. החלל שבו תיפתח המזקקה
לא לדאוג, זה יראה אחרת בסוף. החלל שבו תיפתח המזקקה
23 בינואר 2014

מיכאל ברקוביץ' הוא מוזיקאי יליד ירושלים, שגדל בשוויץ ולמד בספרד. אבל הייתה זו בכלל ניו יורק שסיפקה לו את ההשראה ל"מזקקה", הפרויקט החדש שלו בעיר הבירה, שקורם בימים אלה עור וגידים.

"לפני שנה הגעתי למקום בשם The Stone בניו יורק, חלל להופעות אקספרימנטליות ואמנות שוליים. בו ברגע זה השלים את החזון שלי למשהו שרציתי כבר הרבה זמן להקים בירושלים", הוא מספר.

ברקוביץ' החליט להקים מקום שישלב את המיינסטרים עם האוונגרד. מעין חלל רב תחומי שמתאים את עצמו לפרויקטים שמוצגים בו. בין האולמות הגדולים של תיאטרון ירושלים, החאן או הזאפה, שמחירי המופעים בהם מייעדים אותם לפלח אוכלוסיה מאוד מסוים, לבין החללים האלטרנטיביים שנוח להם מאוד להשאר בשוליים, הרגיש ברקוביץ' שיש מקום לקום שיחבר בין הקצוות האלה.

"המזקקה" היא עמותה ללא מטרות רווח, שהמטרה העיקרית שלה היא ליצור בית חם, איכותי ואינטימי ליוצרים מקומיים.  במהלך היום החלל יתפקד כמרחב עבודה לאמנים, ובשעות הערב יפתח לקהל הרחב בתור חלל פרפורמנס רב תחומי, עם אירועי מוזיקה, תיאטרון וקולנוע.

לאחר חיפושים רבים, נמצא לבסוף החלל המתאים לפרויקט, שנמצא ברחוב שושן 3. החלל שימש כבור מים בעבר הרחוק, וב-40 השנים האחרונות תפקד כמוסך. בימים אלה עושים ברקוביץ' וקבוצה של מתנדבים לילות כימים כדי להוציא את החזון לפועל בהקדם. הם מקווים שבעוד כחודשיים "המזקקה" כבר תיפתח, ותהפוך לאבן שואבת ליוצרים של עיר הבירה. אנחנו בטוח נגיע לשם.