השיטה המטרית: פסטיבל "מטר על מטר" חוזר בפעם השביעית

פסטיבל ירושלים לשירה חוזר לעמק רפאים עם למעלה מ-80 משתתפים ותערוכת רחוב מיוחדת

12 באוקטובר 2014

פסטיבל 'מטר על מטר' השביעי במספר, שייפתח הערב, יגרום במשך שלושה ימים לרחוב עמק רפאים הירושלמי להמריא לאט. 80 אמנים, ביניהם משוררים, סופרים, עורכים ומוזיקאים יעלו על במות שונות שיצוצו בבתי קפה, חנויות פרחים, חצרות ציבוריים ואפילו בסופר מרקט, כדי להחיות את המילה הכתובה.

הפסטיבל ייפתח בשעה 19:00 עם השקת תערוכת הרחוב 'ננופואטיקה 2', במסגרתה יוצגו שיריהם של 16 משוררים שפורסמו בכתב העת ננופואטיקה, ועוצבו ע"י רותם סואייה-כהן. לאחר מכן יחל מופע פתיחת הפסטיבל, המבוסס על שירים פרי עטם של ילדי בית ספר, שהשתתפו בסדנא לאמנויות המילה. המשך הערב בהקראות שירה בבתי קפה, בין השאר של המשוררים אגי משעול, יחזקאל נפשי, דורית ויסמן ורוני סומק, והופעה של נעם רותם, בבתי הקפה תומאס מסריק ובן עמי, אשר בעמק רפאים.

מטר על מטר הינה יחידת הצפיפות לאדם אותה דורשת המשטרה ממארגני אירועים תחת כיפת השמיים. כשמדובר בשירה, היחידה הפסטיבלית הזו מתכתבת ישירות עם מקומו של המדיום, כמו גם שם העמותה העומדת בראש הפסטיבל- "מקום לשירה". ברוח זו, נרקמה התכנית האמנותית של 'מטר על מטר', אשר בנוסף למופעי שירה תכלול מפגשים אינטימים עם משוררים, מופעי שירה-בירה ותערוכת רחוב, כולם חינמיים לקהל הרחב.

בנוסף יתקיימו בפסטיבל סדנת איגיון (נונסנס) בהנחיית חגי ברקת וסדנת קומיקס לילדים בהנחיית דורית מיה גור. מקום לשירה אף יוציאו בימי הפסטיבל את 'ננופואטיקה 2', אסופת שירי המשוררים הלוקחים בו חלק השנה.

לתכניה המלאה: http://poetryplace-festival.org/2014/program.php