התערוכות והאירועים המומלצים בשבוע התערוכות "מנופים"

שבוע התערוכות הירושלמי חוזר בפעם השביעית, ואנחנו כאן לעשות לכם סדר

עבודה של רובא אמירה סלאמה מתוך "גזר דין גוף"
עבודה של רובא אמירה סלאמה מתוך "גזר דין גוף"
23 באוקטובר 2014

הערב יציינו בעיר את שבוע פתיחת עונת התערוכות הירושלמי, או בשמו הגבוה- "מנופים". במסגרת השבוע הסואן, יתקיימו עשרות אירועי תרבות ואמנות בחללים שונים בעיר מדי ערב. שבוע מנופים, שהחל כיוזמה עצמאית של האמניות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין וכיום מקבל את תמיכת העירייה, הקרן לירושלים וארגונים נוספים, חוגג השנה את שנתו השביעית. הפעם יתמקדו האירועים באוכלוסיות השונות בירושלים, החלטה שנתקבלה לאור אירועי הקיץ האחרון, שחשף את שבריריותה של החברה הישראלית.

מוקדי התערוכות יהיו שכונת תלפיות, משכנות, דרך יפו, מזרח העיר, התפר, נחלאות וסובב ירושלים. הערב החל מ-19:00 ייפתחו במקביל את כל התערוכות בגלריות ברחבי ירושלים, כאשר בין הגלריות יפעלו שאטלים לרשות המבקרים ובתוכם שחקני תיאטרון, משוררים ואמני פרפורמנס, שיעלו מופעים שונים תחת הנושא 'הנבואה'. בין המושבים תוכלו למצוא את קבוצת ערס פואטיקה, רם מזרחי שפינוזה ואוהד זריהן, רועי מרגליות, אן אליזבת ודניאל גמליאלי ועוד רבים וטובים.

פוטופאטיקה

שלוש תערוכות בגלריות בית הספר מוסררה יהוו את אירועי "פוטופאטיקה 4", פרויקט הבוחן את הקשר בין המילה הכתובה לדימוי החזותי. דרך מפגשים בין צילום, וידאו ושירה, ינסו לאפיין במוסררה את האופן בו אנחנו קוראים שירה:

"גזר דין גוף", הנקראת על שם ספר הביכורים של המשורר אופיר נוריאל, תחקור את הגוף כמייצג של אחרות ביחסי אדם-סביבה, ותשים דגש על הדיסוננס בין פנים לחוץ בגוף ונפש האדם. בין המשתתפים: אופיר נוריאל, איתן בוגנים, הילה בן ארי, שירה סתיו ואהרון שבתאי.

הגלריה החדשה במוסררה,  הע"ח 9,  שעות פתיחה: א-ה  10:00-17:00

עבודה של יורם קופרמינץ, מתוך "גזר דין גוף"
עבודה של יורם קופרמינץ, מתוך "גזר דין גוף"

"העצמי כרחוב, כמרחב מפוצל" תציג תצלומי שוטטות ליליים בשחור לבן, בהם נוכחים רחובות מרוקנים, תגובות פלסטיות לטקסט וצילומים העוסקים בזהות. למרות שהעבודות עומדות בפני עצמן, הן יתכתבו אלו עם אלו ואף עם רוח שירתו של המשורר הפורטוגלי פרננדו פסואה.

הגלריה ע"ש מורל דרפלר, הע"ח  9, שעות פתיחה: א-ה 10:00-17:00

תערוכה נוספת שתתקיים במוסררה תקרא "לכל מקום יש דרום" ותתפוס את תקן "החברתית הבועטת" עם שילוב שירה וצילום מכל קצוות החברה. בין המשוררים והאמנים המשתתפים: סיגלית בנאי, רועי חסן, שלומי חתוכה, שי דותם, אלי קישרה, מיכה שמחון ואולי וולקוביסקי.

הקמפוס המקצועי, בית קנדה, שבטי ישראל 22, שעות פתיחה: א-ה 10:00-17:00

רועי חסן. צילום: גוני ריסקין
רועי חסן. צילום: גוני ריסקין

נו שששש מת

בסדנת ההדפס תציג האמנית הילה לולו לין את התערוכה "נו שששש מת", הכוללת תצריבים, הדפסי רשת, ספרי אמנית ומיצב, משנות התשעים ועד היום. התערוכה היא אחת מתוך שתי התערוכות המסכמות את פרויקט "מיתוס סדנה: ארבעה עשורים", ולולו לין עוסקת בה בשבר ובאילוי הגוף והמקום.

23/10- 1/12 , סדנת ההדפס, שבטי ישראל 38

עשוי מאבן

"עשוי מאבן" שתתקיים בכיכר הרומית, אתר היסטורי-ארכיאולוגי מהמאה השניה לספירה, באוצרותה של טלי בן נון, תעלה שאלות ביחס למקום ולזמן במפגש בין אמנים לבין הסביבה הייחודית אשר היתה סגורה למבקרים בשנה האחרונה. בין האמנים המשתתפים: בועז ארד, דנה דרוויש, רמי מימון ויואב ויינפלד.

הכיכר הרומית, סולטן סולימאן (100 מטר משער שכם), א',ג', ש' 9:00-16:00, ה' 12:00-20:00

עבודה של שי רטנר, מתוך "עשוי מאבן"
עבודה של שי רטנר, מתוך "עשוי מאבן"

לעשות דברים עם מילים

כנס שיבחן את כוחה של פעולת הדיבור מול המעשה האמנותי עצמו. אמנים, אוצרים ונציגי מוסדות אמנותיים יציגו את עמדתם לגבי מעמד הדיבור וייחודו בתוך השיח האמנותי. משתתפים: אודי אדלמן, אלי פטל, סמדר שפי, תהל פרוש וליאור לרמן.

משכנות שאננים, 26.10, 16:30 

"קופסא שחורה"

תערוכה המציבה אמנות עכשווית במרחב הציבורי, על גבי שלטי חוצות מוניציפליים. נושא העבודות יהיה "תכניות לעתיד", וכל עבודה תתייחס ישירות למיקום בה היא מוצגת.

רחבי העיר, 23.10-3.11

דומינו

סיור אמנותי שיתקיים באזור קו התפר שבין מערב למזרח ירושלים, בצומת המשמשת נקודת מפגש למגוון אוכלוסיות דומות ושונות. במסגרת הסיור, שהוא שיתוף פעולה בין מנופים, מוזיאון על התפר, קבוצת האמנים מוסללה, ו- ICCI', יתקיים ניסיון לדמיין אפשרויות חדשות לחיים משותפים.

איזור התפר, 29.10