נדחו אירועי הפתיחה של עונת התרבות ופסטיבל הקולנוע ירושלים

אירוע "נקודת מגע" במוזיאון ישראל והקרנת הסרט "ערבים רוקדים" נדחו עקב המצב הביטחוני. שאר הקרנות פסטיבל הקולנוע ירושלים צפויות להתקיים כרגיל

אירוע "נקודת מגע" 2013. צילום: ברק אהרון
אירוע "נקודת מגע" 2013. צילום: ברק אהרון
9 ביולי 2014

שני אירועי תרבות שתוכננו להתקיים בירושלים מחר נדחו בעקבות מבצע "צוק איתן" ואיום הטילים על העיר. אירוע הפתיחה של עונת התרבות בירושלים, "נקודת מגע", לא יתקיים מחר במוזיאון ישראל, מועד חדש טרם פורסם. כמו כן, הקרנת הסרט "ערבים רוקדים" בבריכת הסולטן, במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים, נדחתה בשבוע ותתקיים ב-17 ביולי. נכון לעכשיו מתקיימים שאר אירועי פסטיבל הקולנוע כרגיל. כרטיסים שנרכשו לשני האירועים יישארו תקפים למועד הבא.

איתי מאוטנר, מנהלה האמנותי של עונת התרבות בירושלים, מסר: "רצינו לחגוג את ירושלים. להציע עוד מבט על העיר. אבל עכשיו, כשהתותחים רועמים, אנחנו מרגישים שזה לא הזמן המתאים לחגיגות. אנחנו כואבים את ההידרדרות לעוד סבב אלים בסכסוך בין הישראלים לפלסטינים, משתתפים בסבלם של הנפגעים ומייחלים לשקט. אנחנו רוצים לחזור, כמה שיותר מהר, לעשות תרבות בעיר שאנחנו כל כך אוהבים".

נועה רגב, מנהלת פסטיבל ירושלים, מסרה: "ההסלמה הביטחונית בימים האחרונים מצערת את כולנו ואנחנו מייחלים לימים שקטים יותר. הפסטיבל ייצא לדרך כמתוכנן, בהתאם להנחיות פיקוד העורף והמשטרה. צוות הסינמטק מקווה לראות באולמות הפסטיבל ואת רבבות שוחרי הקולנוע שנוהגים לפקוד אותנו מדי שנה".