סקס אחר: קולקטיב "Soft & Wet" חוקר מחדש את המיניות

קולקטיב האמנים הירושלמי "Soft & Wet" מבקש להמציא שפה יצירתית חדשה ומרעננת לאחד הנושאים הכי מדוברים ושחוקים בעולם. "הכל מתחיל מכך שביצירה יש משהו מאוד מיני"

25 ביולי 2014

"המין קשה הוא, אכן כך" כותב רילקה במכתביו למשורר הצעיר. בעקבות השורות הללו, בין השאר, יצא הקולקטיב הירושלמי החדש "Soft & Wet" למסע יצירתי בנושא מיניות, שפירותיו הראשונים יראו אור בפנזין חדש שתשיק היום הקבוצה בבר האוגנדה.  הם שבעה יוצרים, שגיבשה סביבה מיקה נשר, ציירת ואוצרת  Soft & Wet צעירה. מטרתם המשותפת הינה חקר נושאים הקשורים במיניות בצורה חדשה ומרעננת, ומציאת שפה יצירתית שתחליף את השפה 'הנגועה' המאפיינת לרוב את השיח בנושא. "הכל מתחיל מכך שביצירה יש משהו מאוד מיני: מרגע הבריאה, עד לקליימקס היצירתי והתשוקה והאהבה שעוטפות את כל התהליך" מספרת נשר.

Soft & Wet

המפגש הראשון הפך למן סדנא, כאשר כל אחד מחברי הקולקטיב הגיע עם טקסטים או אימג'ים שהתערבבו לכדי קולאז'ים שמקטעיהם מוצגים בפאנזין. "מהטקסט של רילקה אימצנו את היחס הראשוני לענייני מין, מתוך מחשבה שהמיניות שלנו היא משהו שנכפה עלינו במובן מסוים ולכן אנחנו מוכרחים לעסוק בו ובצורה הכי טבעית, מתוך ניסיון ומתוך מי שאנחנו. מתוך מחשבה שהזהות המגדרית שלנו היא הדבר הכי יקר לנו" מספר אמיר מנשהוף, שותף בקולקטיב. "התוצאה, היא ויתור מסוים מצידנו על רמה של בגרות, וניסיון לדבר כאילו אנחנו לא יודעים כלום" הוא מוסיף.

מיקה נשר ואמיר מנשהוף
מיקה נשר ואמיר מנשהוף

הפנזין שיושק יהיה צעד ראשון במסורת חדשה, לפיה מתכננת הקבוצה להוציא גיליון חדש בכל חודשיים. שלב נוסף בעבודה הקולקטיבית תהיה העמדת תערוכה, שהפנזינים ישמשו כגיבוש רעיוני לקראתה.

מה מתוכנן לאירוע ההשקה באוגנדה?

מיקה: "מכירת יד שניה והחלפות של בגדים ותקליטים, ותיקלוט של אמיר. כולנו גם מאוד אובססיבים כלפי פרינס, שהדרכים המנוגדות בה הוא מדבר על מיניות מרתקות אותנו. ובכלל, כל הטקסטים שלו הם סקס פוזיטיב".

אמיר: "לאוגנדה נביא כולנו את כל הפרינס שיש לנו על תקליטים. הוא אלוף העניינים האלה".

25.7, 15:00, אוגנדה ירושלים