עונת התרבות חוזרת לירושלים

גם השנה הבירה תתמלא באירועי תרבות מסקרנים במסגרת הפסטיבל שהפך למסורת ירושלמית נפלאה. לאיזה אירועים כדאי ללכת?

ה"אוטואוכל" בירושלים
ה"אוטואוכל" בירושלים
1 באפריל 2014

חוץ מארבע העונות הרגילות שיש לכל הערים האחרות, לעיר הבירה יש תמיד אחת נוספת – עונת התרבות. בשנים האחרונות היא הגיעה קצת אחרי תחילתו הרשמית של הקיץ, וסיפקה למקומיים סיבה טובה להישאר על ההר, וללא מקומיים – סיבה טובה לעלות אליו. כעת הוכרזו התאריכים הרשמיים שבהם תתקיים עונת התרבות בשנת 2014: החל מה- 7 ביולי ועד ה- 13 בספטמבר.

כמו חברים ותיקים, יחד איתה ישובו העירה כל האירועים שהופכים את הפרויקט למסורת ירושלמית נפלאה בהתהוות. האירוע הבולט בפתיחת העונה הוא "נקודת מגע" – לילה משוגע במוזיאון ישראל שבו אמנים שונים מגיבים לעבודות הנמצאות בו בדרכים יצירתיות. השנה, האירוע יתקיים ב-10 ביולי.

אחריו, בין ה-21 ל-24 ביולי, יתקיים "פסטיבל בבית": אירוע שבו בתים פרטיים מארחים אירועי תרבות ומופעים אינטימיים שונים. ב-2013 התענגנו על הופעת השכיבה של נועם ענבר, השירים בחדר של חנן בן סימון, ומסיבת הבית ריק של אורי וינוקור בעין כרם.

אירועי "מתחת להר" לאמנות ציבורית חדשה יהיו הבאים בתור במסגרת עונת 2014, ובין ה- 25 ליולי עד ל-2 באוגוסט נוכל לחזות בכל הדרכים שבהן תתכנן קבוצת אמנים לנער את הסדר הקיים בנוף העירוני.

החל מה-17 ועד ה-21 באוגוסט יתקיימו אירועי "החזית" – אחת ההצלחות הגדולות ביותר של עונת התרבות ב-2013. המתחם המוזיקלי הזמני שהוקם בבניין בית הספר לארכיטקטורה של בצלאל, הפך אותו לכמה ימים למקדש עבור המוזיקה הירושלמית לדורותיה, ולבטח שמר עוד כמה הפתעות גם לעונה הקרובה.

עונת התרבות תסתיים עם "פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת", בין ה-8 ל-12 בספטמבר, כאשר תכניית הפסטיבל אמורה להתפרסם בקרוב. יש למה לצפות.