פורים בירושלים: כל האירועים הכי שווים

נשף הפורים של בצלאל חוגג 100 שנה, אמיר חצרוני בהופעת אורח מפתיעה ועוד המון מסיבות ואירועים מיוחדים לכבוד פורים בבירה

מסיבת התחפושות ב-2013. צילום: יעל צור
מסיבת התחפושות ב-2013. צילום: יעל צור
13 במרץ 2014

הירושלמים יודעים איך לעשות שמח בפורים. קיבצנו בשבילכם את המסיבות והאירועים הכי שווים של החג בעיר הבירה.

המחסן

למראית עין הבר הזה אולי נראה קטן וצנוע, אבל יודעי דבר יעידו שבמחסן רק מחפשים הזדמנויות להגזים. פורים הולך טוב עם האג'נדה הזאת, וזו התכנית של "הפסאז'" הירושלמי לחג הקרוב: בערב יום חמישי (13.3) יגיע סוואבה, יקיר המקום לתקלוט חימום. בצהרי יום שישי (14.3) מתוכננת מסיבת פרה-פורים עם הופעה של בלקן במחסן ותקלוטים. במוצ"ש (15.3) אבו דאבי יתפוס את העמדה. ובערב יום ראשון ישלוף המקום את האסים החזקים באמת עם מסיבה שתתחיל בשעות הערב המוקדמות, שאליה יצטרפו כל הפאבים באזור למסיבת רחוב ברחובות בן סירא ובן שטח.  

המחסן, חמישי-ראשון, כניסה חופשית לכל האירועים

שושנה בר

ביום חמישי (13.3) יעלה לירושלים אורי דירקטור הלא הוא DJ Michatronix לתקלוט ממיטב הטראש של האייטיז-ניינטיז. במוצ"שׁ (15.3) יגיע נבו שיראזי הידוע גם כDJ Flow Nevo עם אולד סקול היפ-הופ, פאנק וסול. האירוע המרכזי יתקיים ביום ראשון (16.3), אז יעלה על העמדה Partuk כמיטב המסורת של פורים במקום.

שושנה בר, חמישי-ראשון, הכניסה חופשית לכל האירועים

גם הם יחכו לכם במגדל דוד. רד אקסס. צילום: נופר תג'ר
גם הם יחכו לכם במגדל דוד. רד אקסס. צילום: נופר תג'ר

אידרא בר

הוא אולי יחסית חדש בנוף, אבל האידרא בר מדגים מקצוענות מהי בכל מה שקשור לתכניות שלו לחג הקרוב. שלושה ימים של חגיגות ללא הפסקה שיתחילו במוצ"ש (15.3) ויראו ככה: בחמישי (13.3): 22:00 – מעינצ'יק ינגן אלקטריק פאן; 01:00 – אלעד עמק ינגן טכנו וב-05:00 – צ'אי שופ ינגן צ'יל אאוט. בראשון (16.3): 13:00 – Rasta Zion בסט רגאיי ודאב; Big Benz – 19:00 בסט מינימל טכנו; 23:00 – OMKA בסט פסיי טראנס; 3:00 – WiseNevil בסט טראנס; 05:00 – צ'אי שופ ינגן צ'יל אאוט. בשני (17.3): 12:00 – קריאת מגילה, סעודה ומשתה פורים; 13:00 – סדנת הולה הופ; 15:00 – DJ Ishtenem; ב-22:00 – מסיבה לכבוד סנט פטריק'ס דיי.

אידרר בר, חמישי-ראשון, הכניסה חופשית

אנדרגראונד

ההפקה שאחראית לליין ה-Saturgay שמתקיים כל מוצ"ש באוליבר טוויסט מגיעה להתארח במועדון התת קרקעי לכבוד החג, ומזמינה אתכם לרקוד ביום חמישי (13.3) עד לא ידע עם דיג'יי מושיקו משה.

אנדרגראונד, חמישי, 22:00, 50 ש"ח  

פונדק עין כרם

מסעדת פונדק עין כרם החליטה להתחפש לברזיל בפורים הקרוב, וביום חמישי (13.3) יתקיים במקום קרנבל ברזילאי, שיהיה הגרסה הלטינית של הפונדק למשתה הפורים המסורתי.

פונדק עין כרם, חמישי, 20:30, 20 ש"ח

מוזיאון המדע

כשמוזיאון המדע חוגג פורים אי אפשר שלא לצפות למסיבה עם תוכן, והפעם בחרו במקום לעשות מחווה לדמויות מסיפורים ואגדות. הקהל מוזמן לפתוח את החג כבר בערב יום חמישי (13.3) מחופש למיטב הגיבורים שלו, וליהנות מאלכוהול חופשי, רחבת ריקודים אטרקטיבית ופינות מנוחה מפנקות.

מוזיאון המדע, חמישי, 21:00, 50 ש"ח

DJ Elijah Simmond ינגן ברייב במגדל דוד. צילום: יח"צ
DJ Elijah Simmond ינגן ברייב במגדל דוד. צילום: יח"צ

באסס

ביום שישי (14.3) שני ליינים של המועדון משתפים פעולה למסיבה אחת. ליין ה-Swag וה-Bass Cartel הזמינו את פלד ונתי חסיד להתארח על המיקרופונים, כשעל העמדה הרזידנטים של שני הליינים יאחדו כוחות.

באסס, שישי, ראשון, 23:00, 40 ש"ח עד 1:00 ואחר כך 50 ש"ח. בהצגת תעודת סטודנט 30 ש"ח כל הלילה

ביום ראשון (16.3) חברותא חוזרים עם מסיבת פורים גאה, שתחל בקריאת מגילה שתתפתח למסיבב מטורפת בניצוחו של Dj Guy Lants והופעה של גלינה פור דה ברה.

באסס, ראשון, 20:30, הכניסה חופשית

אברם בר

ביום שבת (15.3) תתקיים במקום ה-Purim Fiction, מסיבת טרנטינו עם מוזיקה ותחפושות מתוך הסרטים של הבמאי. על הפסקול החי: להקת הבית של האברם, "פריצת דיסק". אחריהם תקלוט של Dj Jama.

אברם בר, שבת, 10:00, 50 ש"ח

מגדל דוד

"האחשדרפנים" הוא שמו של רייב הפורים הפסיכדלי שמתארגן ביום ראשון (16.3) במגדל דוד, לוקיישן מנצח מכל בחינה. אנשים מחופשים יטפסו במדרגות התלולות של המגדל על רקע חומות העיר העתיקה, כשבין מסגד עם כיפת זהב לטחנת רוח מסתובבת, יקומו שתי רחבות ריקודים, יופיעו אמני פרפורמנס ווידאו ובר אלכוהול שישקה את כולם. לכבוד האירוע מגיע DJ Elijah Simmons הבריטי, אליו יצטרפו הצמד Red Axes.

מגדל דוד, 22:30, ראשון, 40 ש"ח במכירה מוקדמת, 50 ש"ח במקום

 

להקת "פריצת דיסק" תנגן מוזיקה מהסרטים של טרנטינו ב"אברם". צילום: עידו כהן
להקת "פריצת דיסק" תנגן מוזיקה מהסרטים של טרנטינו ב"אברם". צילום: עידו כהן

גן סאקר

כמעט כמו שחג פורים הוא מסורת, כך גם לחגוג אותו עם תושבי שכונת נחלאות בגן סאקר כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהמצוות. מסיבת הגן השנה חוזרת ובגדול במיוחד, עם שני אירועים, אחד בלילה ואחד ביום. ביום ראשון (16.3) החל מ-22:00 ישטפו את הדשא בסאונד: Tuluz De Beat, ערן פלר, דיג'יי ג'מע ו-Red Bez A-Z00 יחד עם DJ Doll. בזריחה יעלה Do.D.Idea. בצהריי יום שני (17.3, 14:00ֿ) תמשיך החגיגה עם הדיג'ייז Rasta-Zion, מעינצ'יק, שחר אוד ועוד רבים וטובים.

גן סאקר, ראשון-שני, כניסה חופשית

גג ממילא

מסיבת 'העולם הבא' תגיע בראשון (16.6) לגג שמול חומות ירושלים, ותחת כיפת השמיים תתקיים חגיגה רב תחומית. בתכנית: מופעי לייב-ארט, איפור פנים, בר רחב ידיים, ואקטים מוזיקלים בועטים כ-DJ DUBOOR (MADBOOJAH Project) ו-G-NOME PROJECT עם אלקטרוניקה חיה.

גג ממילא, ראשון, 22:00, 50 ש"ח

נשף הפורים של בצלאל

מסיבת הפורים המסורתית של בצלאל חוגגת 100 שנה, אולי הליין הוותיק ביותר בארץ. ביום ראשון (16.6) יפתחו שני אוהלי הענק שהוקמו לצורך המסיבה ותשעת הדיג'ייז שיתקלטו באירוע יתחלקו ביניהם לרחבת טראש ופופ ורחבת אלקטרו.

מתחם התחנה הראשונה, ראשון, 22:00, 100 ש"ח בערב המסיבה

נשף פורים של בצלאל יחגוג 100 שנה במתחם התחנה הראשונה
נשף פורים של בצלאל יחגוג 100 שנה במתחם התחנה הראשונה

חניון ספרא

אגודת הסטודנטים של העברית בשיתוף בר הצעצוע חוזרים למסיבת הפורים המסורתית ראשון (16.6) בניצוחם של הדי.ג'ייז הירושלמים איציק דדיה ושי דניאל. לא יחסירו מהאירוע את תחרות התחפושות, שתעניק למנצח לא פחות מטיסה לרומא.

חניון ספרא, ראשון, קומת החניון, 60 ש"ח

בית מזי"א

ביום ראשון (16.5) יחברו יחד הישיבה החילונית בירושלים, קרן שוסטרמן וקהילת ROI למשתה פורים עמוס כל טוב: קברט טוטאל, לסה פסה (צמד הדי.ג'ייז אופיר טובול וגל כדן) שיקחו אתכם לעולמות מוזיקליים נדירים, גיא חג'ג' (עונג שבת) ינצח על רחבת ניינטיז וההרכב מעורב ירושלמי יופיע.

בית מזי"א, ראשון,נ 21:00, 40 ש"ח

רחוב גזר

פורים לא יעזוב את העיר גם ביום שני (17.3), ומסיבת הפורים של רחוב גזר בנחלאות חוזרת זו השנה הרביעית. ירקידו את הכיכר: DJ Bella, לסה פה, ופרופסר אמיר חצרוני בהופעה מפתיעה.

רחוב גזר, שני, 12:00, הכניסה חופשית