שלוחה של המכללה הישראלית לאנימציה תיפתח בירושלים

שלוחה נוספת למכללה הפועלת כיום בתל אביב תיפתח בחודש מרץ הקרוב בשכונת מוסררה

עבודה של אולפן האנימציה פיצ'י פויי
עבודה של אולפן האנימציה פיצ'י פויי
19 בנובמבר 2014

אפשר להתחיל לרנדר שטיח אדום: בחודש מרץ תעלה לירושלים שלוחה של המכללה הישראלית לאנימציה, ותתמקם בבית קנדה אשר בשכונת מוסררה. את המהלך יזמו מספר גופים, ביניהם אולפן האנימציה פיצ'י פויי, אשר למרות היותו הוותיק בתחומו בארץ, טרם השלים את שאיפתו לסרט אנימציה ישראלי באורך מלא. כמו רוב הדברים בתעשיית הקולנוע, שעולם האנימציה הוא חלק בלתי נפרד ממנה, גם זה חלום הקשור בתקציבים. כאן נכנסו לתמונה הקרן לירושלים, והמיזם לקולנוע וטלויזיה בירושלים, שהצליח לעשות לקולנוע את מה שהוא כעת מקווה לעשות לעולם האנימציה- יצירת תעשייה ירושלמית ענפה. יחד, כשבסיס האם שלהם בירושלים, יקדמו חמשת הגופים עבודה על כמה סרטי אנימציה ישראלים: "מעלה הקרחות", "מחסום השבת", ו"המלך שלמה" (פרויקט בבימויו של חנן קמינסקי).

"כבר 12 שנה שאנחנו פועלים בתל אביב, בדומה לרוב תעשיית האנימציה בארץ" מספר כפיר רם, המנהל המקצועי של המכללה לאנימציה, ומנכ"ל סטודיו פוליגון לאנימציה. "מעבר לתמיכה בתעשיית האנימציה הישראלית שהולכת להרים פה סרט, המעבר לירושלים יאפשר לנו לקחת את הבוגרים שלנו לפרויקטים גדולים כמו הסרטים המתוכננים" הוא מוסיף. המכללה החדשה תציע קורס ראשון בישראל לשימוש בתוכנת האנימציה "בלנדר", וכן היא צפויה להפעיל תכנית אמנותית הפתוחה לקהל הרחב, כולל סדנאות באנימציה קלאסית וממוחשבת, הקרנת סרטי אנימציה שאינם מגיעים לקולנוע והרצאות שונות.

"המטרה היא לא לשכפל את המכללה התל אביבית, אלא להשתמש בידע המקצועי שצברנו וליישם אותו בתוכנה חדשה ובמקום חדש" אומר רם. "השלוחה החדשה לא תהיה שונה רק מעצם היותה ירושלמית, אבל הדגש הקיהלתי במוסררה יחד עם השת"פ עם פיצ'י פויי בהחלט יביאו את בשורת האנימציה לעיר הקודש".