קריית שלום

רק השנה הכרזנו על שכונת קריית שלום כדבר החם הבא. מה הסיפור שלה, כמה עולה לגור באזור ובמי תוכלו להיתקל ברחוב? מדריך השכונות

רחוב ישראל גורי, קריית שלום (צילום: יולי גורודינסקי)
רחוב ישראל גורי, קריית שלום (צילום: יולי גורודינסקי)

גבולות: קיבוץ גלויות מצפון, פנחס לבון ממערב, דרך חיל השריון ונתיבי איילון ממזרח ודרך בן צבי מדרום

אוכלוסייה: 8,826

צפיפות אוכלוסייה לדונם (נכון ל-2012): 7.1

אחוז בני 25-34: 14.7%

אזור חניה: 50

כמה עולה דירה? 1.9 מיליון בממוצע

כמה זמן לוקח להגיע למרכז העיר (דיזנגוף סנטר): כ-25 דקות (קו 17 ואז 72 או 172)

מה הסיפור? "זה כמו לגור בתל אביב, רק במושב", אמרו לנו תושבי השכונה כשהכרזנו עליה כדבר המתעורר של תל אביב. כנראה שלא היינו הראשונים לעלות על זה, כי בשלוש השנים האחרונות זינקו מחירי הדירה הממוצעת בשכונה ב-43% (!!), מ-1.185 מיליון ש"ח ל-1.69 מיליון. גם בעירייה שמו לב להתעוררות שעוברת על קריית שלום, שמושכת אליה משפחות צעירות ואוכלוסיה מהסוג שהעירייה אוהבת לאהוב, והחלו להשקיע בהקמת גינות ציבוריות, סלילת כבישי אופניים ואפילו בחידוש הקאנטרי השכונתי. המבנה השכונתי של קריית שלום, שעיקרו ברחוב מרכזי אחד (גורן) שנע במעגל וממנו יוצאים רחובות קטנים, נותן באמת אווירה מיוחדת לשכונה, אבל מאידך, כאמור – אין מה לעשות בה.

>> האם קריית שלום היא הדבר החם הבא?

המוקד של השכונה: קאנטרי גורן. לכמה שכונות, בטח באזור הזה של העיר

במי תוכלו להיתקל? בעיתונאי חיים לוינסון

איפה שווה לשבת? נקודת התורפה של השכונה היא שבאמת אין איפה לשבת פה. יש דיבור על מאפייה בולגרית שעושה אחלה גוז'גוז'ה (אנחנו ממליצים לחצות את הכביש לשפירא, ולאכול אצל חנן מרגילן). אוליבר פיצה, הכי שכונתית ולא יקרה. להתיישב ולהכיר את אנשי השכונה. (הקשת 3). בכביש ההיקפי של השכונה, מסעדת סמרקנד, מעוצבת בהמון הדר בוכרי ומציעה שיפודים מצויינים.  דרך בן צבי 34.

>הבארבי, דרך קיבוץ גלויות 52

>>לשכונות נוספות בדרום תל אביב:
נווה שאנן
פלורנטין

[interaction id="5a562c0472647e0001c84ca2"]