כל הפרטים על אולימפיאדת הלהט"ב שתיפתח הערב בפעם השנייה

אם עדיין לא יצא לכם לשמוע על המשחקים הגאים, הגיע הזמן: TAG 2019, תחרות משחקים ספורטיביים במגוון ענפים, תיפתח הערב בתל אביב. "גם סטרייטים מוזמנים"

המשחקים הגאים 2019
המשחקים הגאים 2019
27 במרץ 2019

Tag 2019, המשחקים הגאים הישראלים, יפתחו הערב ויתקיימו בפעם השנייה בתל אביב בהשתתפות מאות ספורטאים. מדובר באירוע הספורט הלהט"בי הגדול ביותר במזרח התיכון ואחד הגדולים באירופה, כשהמטרה, כך אומרים המארגנים, היא לארח את המשחקים הגאים האירופאים בשנת 2023. 17 מדינות שלחו את נציגיהן הגאים לתחרויות בישראל, ביניהן צרפת, בריטניה, גרמניה, יוון, הולנד, ספרד, בלגיה, צ'כיה, נורבגיה, ארה"ב, קנדה והרשימה עוד ארוכה. המשחקים מאורגנים על ידי מועדון הספורט של LGTV ועיריית תל אביב-יפו.

>> סקר הערים הבינלאומי מגלה: תל אביב היא הכי מגעילה ומדהימה בעולם

"לא רק אנשים שמשתייכים לקהילת הלהט"ב מוזמנים, גם סטרייטים", קובע טל מעוז, יו"ר שותף של מועדון הספורט הגאה בעיר. "אנחנו כן מכוונים ללהט"בים, כי בסופו של דבר היצור האנושי נהנה לחיות בקהילה. מי שקהילה שלנו מוצאת חן בעיניו, שהערכים שבהם אנחנו דוגלים נוגעים לו, מוזמן להצטרף". כבר 10 שנים שהמועדון קיים בארץ וכמוהו יש בכל העולם. "יש קהילה מקומית ויש קהילה בינלאומית שנפגשת פעם בכמה זמן לאירועים שסובבים סביב ספורט אבל לא מסתכמים רק בזה, אנחנו מקיימים גם אירועים חברתיים ויוצאים החוצה לפעילויות".

באילו ענפים הולכים הספורטאים להתחרות? שחייה, כדורסל גברים, כדורסל נשים, כדורגל, כדורעף, ריקודים וטניס. כמו כן, יערכו סיורים עירוניים לאורחים הספורטיביים. איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הגאווה התגאה במשחקים. "העירייה והמרכז הגאה שמחים לתמוך בפעם השנייה באירוע הספורט הבינלאומי הגדול של קהילת הלהט"ב בישראל", אומר פנקס ארד. "אנחנו שמחים להיות שותפים של עמותת ספורט גאה תל אביב ולארח בארץ מאות ספורטים מחו"ל המצטרפים לאלה שפועלים בעיר לכל אורך השנה במגוון ענפים".

תעשו מקום! המשחקים הגאים, 2017 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Tel Aviv TAG)
תעשו מקום! המשחקים הגאים, 2017 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Tel Aviv TAG)

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הגאווה: "עיריית תל-אביב-יפו והמרכז הגאה גאים לתמוך בפעם השנייה באירוע הספורט הבינלאומי הגדול של קהילת הלהט״ב בישראל. לצד הישגים רבים הקשורים בקהילה, אנחנו שמחים להיות שותפים של עמותת ספורט גאה תל אביב ולארח בארץ מאות ספורטאים מחו״ל המצטרפים לאלה פועלים בעיר לכל אורך השנה במגוון ענפים".