המתופף הכי טוב שהעולם רק מתחיל להכיר

אין הרבה מוזיקאים בישראל שמקבלים אהבה מהקהל כמו דן מאיו (28). תוך שנים אחדות הוא הפך ממתופף בסצנת האינדי ומוכר בעיקר ליודעי ח"ן - לאחד המוזיקאים המבוקשים בסצנה. משתלטים על תל אביב - פרויקט מיוחד לראש השנה

המתופף הכי טוב שהעולם רק מתחיל להכיר (צילום: Gaya's Photos)
המתופף הכי טוב שהעולם רק מתחיל להכיר (צילום: Gaya's Photos)
6 בספטמבר 2018

דן מאיו הוא תופעה כמעט א־נורמלית. מי שהתבגר בקרבת מוזיקאים פגש לא מעט חנוני תופים שמתאמנים שעות במקלט או בחדר האקוסטי שהם בנו בבית, אבל מעטים מהם מגיעים לווירטואוזיות שהקנתה לפני שנה למאיו (28) את תואר המתופף הצעיר הטוב בעולם, באתר המוזיקאים הפופולרי Music Radar. אבל לא הווירטואוזיות לבדה הביאה את מאיו, המתופף של להקת טאטרן ואסתר רדא, לספה של הצלחה גם בחו"ל.

>> לפרויקט המלא

בפרפראזה על מה שהיה נהוג לומר על פיל קולינס – מאיו הוא לא מתופף, הוא נגן תופים. הנגינה שלו מקורית, ייחודית ואינה נשמעת כמו שום דבר שנעשה בישראל וכנראה בכלל – שילוב יוצא דופן של רוק, ג'אז ואוונגארד עם המון המון גרוב. הסרטונים שהעלה לפייסבוק שבהם הוא מנגן בגפו מקצבים ומשקלים מטריפים הפכו ויראליים בקרב מוזיקאים וכך הוא מצא את עצמו בימים אלה בסיבוב הופעות בארצות הברית וקנדה עם מייק שינודה מלינקין פארק, לרגל אלבום לזכרו של צ'סטר בנינגטון. במקביל לטור הזה הוא ייצא בקרוב לטור עם טאטרן, יקליט איתם אלבום סטודיו רביעי, יוציא אלבום סולו ראשון וישיק עוד כמה שיתופי פעולה.

אין הרבה מוזיקאים בישראל שמקבלים אהבה מהקהל כמו מאיו. כל סולו או מעבר מיוחד שהוא מנגן בהופעות של טאטרן מתקבלים בתשואות ותוך שנים אחדות הוא הפך ממתופף בסצנת האינדי ומוכר בעיקר ליודעי ח"ן – לאחד המוזיקאים המבוקשים בסצנה. השנה הוא צפוי להשיג דריסת רגל משמעותית גם בחו"ל, כמתופף שיכול לעשות פשוט הכל ולהותיר את הקהל עם לסת שמוטה.