"אני קוראת לכל גולש או גולשת שאכפת להם לתמוך במאבק באסדת הגז"

ענת ליליאור (18) תביא לישראל כבוד כגולשת הגלים הטובה בעולם. משתלטים על תל אביב - פרויקט מיוחד לראש השנה

גולשת הגלים הטובה בעולם עושה לנו כבוד (צילום: איזי אוחנה דורו)
גולשת הגלים הטובה בעולם עושה לנו כבוד (צילום: איזי אוחנה דורו)
6 בספטמבר 2018

ליליאור (18) היא סנסציית הספורט הנוכחית בישראל, וגולשת את דרכה לאליפויות עולמיות בחריצות ובצניעות מעוררות הערצה. בסוף אוגוסט היא סיימה במקום השני את הסבב האירופי לנוער שהעניק לה כרטיס כניסה לאליפות העולם. היא זכתה במדליית כסף בסבב העולמי המקצועי שנערך בפורטוגל, ובתחרות הנערות (עד גיל 18) זכתה במקום הראשון. ליליאור לא הגיעה לאהבת הגלים והים הגועש לבד אלא בתמיכה ואהדה מהמשפחה שלה, וגם אחותה הצעירה נועה גולשת, מתמודדת בתחרויות בארץ ובחו"ל ונותנת לענת את התחרות הקשה ביותר בארץ – בשנה שעברה הייתה סגנית אלופת ישראל.

בימים אלו ליליאור נמצאת במחנה אימונים בהוואי הטרופית ומשם תמשיך ליפן, לאליפות העולם לנשים מטעם ISA – ארגון גולשי הגלים בישראל. היא לא תעצור ביפן. ממנה היא תמשיך לארצות הברית לאליפות הנוער של ISA בה תשתתף בתחרות בקטגוריה של עד גיל 18. אם כל זה לא גורם לשמיטת לסתות וקריאות "וואו", בהמשך היא תשתתף באליפות העולם לנוער של WSL, ליגת הגלישה העולמית. נקווה שאחרי כל זה הצבא שאליו היא תתגייס בסוף השנה ישכיל להבין שכדאי לו פשוט לא להפריע.

https://www.instagram.com/p/Bg9Rf9SBSD_/

כמי שזכתה לראשונה באליפות הארץ בגלישה לנשים בגיל 12 ליליאור מספרת על היעדים האישיים שלה לשנה הקרובה: "לעשות את הסבב העולמי של WSL. אתחרה גם בתחרות העולמית של ISA לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020 בתקווה להגיע אליה". המסר שלה לספורטאיות צעירות הוא "תמיד לשאוף גבוה ולקבל את עצמך בטוב וברע".

מה משמח אותך ומעודד אותך בתחרויות ואתגרים?
"חשוב לי לציין שהמקום שאני נמצאת בו לא הוגש לי במגש כסף. אני עובדת קשה על עצמי ועם אנשים שמאמינים בי. הגלישה היא מקור ההנאה שלי אבל כשאני נתקלת באתגרים שמקשים עלי אני תמיד אוהבת לדבר עם המשפחה שלי".

ברכה לשנה החדשה לעולם הגלישה?
"שהים יהיה נקי, מלא גלים ואהבה במים. כגולשת בים התיכון אני רוצה לגלוש בים נקי ולכן אני קוראת לכל גולש או גולשת שאכפת להם שיתמוך במאבק באסדת הגז".