פדופיל בלב תל אביב? האמת מאחורי השמועות בווטסאפ

חרושת שמועות על פדופיל באזור כיכר רבין רחשה בסוף השבוע בין הורים תל אביביים בווטסאפ. האמת עשויה להרגיע אותם מעט

כיכר רבין (צילום: ShutterStock)
כיכר רבין (צילום: ShutterStock)
17 בפברואר 2019

קבוצות הווטסאפ של הורי מרכז וצפון תל אביב רחשו בסוף השבוע בהודעות שרשרת על אודות פדופיל המסתובב באזור כיכר רבין. בהודעה שיצאה מהורי בית הספר גרץ ביום חמישי (14.2) נכתב: "לפני חצי שעה  פנה גבר זר לילדה מבית ספרנו בשעה שהלכה עם הכלב ברחוב סמאטס. הוא ניגש אליה, שאל מה שמה ואיפה היא גרה ואז משך אליו את הרצועה של הכלב, קירב את הילדה אליו והחל לגעת בה. הילדה הגיבה מיד ובתושיה הסתובבה ורצה הביתה. המשטרה עורכת כרגע סיורים באזור. הבחור גבוה, חולצה אדומה, שיער קצר אבל לא קצוץ, משקפי שמש, לילדה קשה להעריך את גילו. הילדה אומרת שמעולם לא ראתה את האיש הזה בשכונה. מיידעת כדי שכולם ישימו לב ואם רואים או שומעים משהו חשוד נא ליידע את המשטרה".

הודעה שהועברה לאחר מכן בקבוצות רבות כבר קשרה את האירוע לעבריין המין המורשע אדריאן שוורץ: "אחרונה התקבלו עדויות שהפדופיל אדריאן שוורץ שמתגורר באזור כיכר רבין, מסתובב ברחובות תל אביב עם כלב ומאפשר לילדים ללטף את הכלב במטרה לשוחח עימם. חשוב לדעת!!! מדובר באדם מסוכן שישב יותר מ-20 שנה בכלא על אונס מספר ילדות בגילאי 8-11 והוא נמצא תחת פיקוח גם כעת לאור מסוכנותו הרבה. במהלך תקופת הכליאה ולאחריה האיש לא עבר שיקום ולא ביטא חרטה על מעשיו. כחלק מההגבלות החלות על אותו פדופיל מתועב, חל עליו איסור מוחלט לשוחח עם ילדים. על כן במידה ומישהו רואה את האיש משוחח עם ילדים או נמצא בקרבת בתי ספר וגני ילדים, יש להודיע מיד למשטרה ולהודיע להורים לילדים בבית הספר שהוא נצפה באזור ושיש להיזהר שבעתיים.  נא להעביר את ההודעה לכל ההורים במרכז תל אביב על מנת ויוכלו להגן על ילדיהם. זוהי שעת חירום!".

בירור Time Out עם המשטרה מעלה כי לעבריין המין אדריאן שוורץ אין כל קשר לאירוע. מדובר באירוע נקודתי שאכן התקיים ברחוב סמאטס, אולם ככלות הכל טרם הוגשה בעקבותיו תלונה למשטרה. אף על פי שעירנות מצידם של הורים באזור נדרשת כתמיד, מרבית השמועות שנפוצו חסרות כל ביסוס.