רדיו בלה בלה: 7 סיבות טובות ללמוד תקשורת

טלוויזיה, קולנוע, אינטרנט, סמארטפונים, חדשות, פרסומות – תקשורת נמצאת מסביבנו כל הזמן. מה אומר ללמוד אותה ומה זה יתן לכם? יש לפחות 7 סיבות טובות

תקשורת. צילום: שאטרסטוק
תקשורת. צילום: שאטרסטוק
3 בספטמבר 2018

תוכן שיווקי

לתקשורת יש חשיבות עצומה בחיינו

כל בני האדם הם צרכני תקשורת במידה כזו או אחרת, ואולי אפילו אפשר לומר שעבור רובנו תקשורת היא ממש סם חיים, אוויר לנשימה. להיות מנותק מהתקשורת משמע להיות מנותק מהחיים ומכל הסובב אותנו. העברת מסרים תקשורתיים מתקיימת כיום במגוון המדיות השונות: טלוויזיה,  קולנוע, אינטרנט, סמארטפונים, מחשבים, חדשות, פרסומות, אפליקציות ועוד. נדמה שאין צורך להרבות במילים על חשיבות התקשורת. אך מה לגבי לימודי תקשורת? איזה ערך מוסף הם יוכלו להעניק לכם? איזו השפעה יש להם ואיזו תרומה הם יניבו עבורכם הן כסטודנטים והן כבוגרים? בחרנו להציג בפניכם 7 סיבות טובות ללמוד תקשורת.

תהיו מעודכנים. צילום: שאטרסטוק
תהיו מעודכנים. צילום: שאטרסטוק

1 –  נקודת זינוק טובה – תואר ראשון בתקשורת מהווה כיום דרישת סף כמעט לכל המקצועות בתחום. מנקודת הזינוק האיכותית הזו תוכלו לצאת לבניית קריירה בענפי התקשורת השונים: פרסום, שיווק, דוברות, יחסי ציבור, הפקה, עיתונאות, קופירייטינג ועוד.

2 – לימוד ספקטרום מקצועות מגוון  – לימודי תקשורת יפגישו אתכם עם קשת רחבה של מקצועות מרתקים. הם משלבים לימוד תיאורטי בנושאים כגון היסטוריה של התקשורת, תרבות, חברה ולשון, יחד עם רכישת ידע מעשי בתחומים כמו כתיבה עיתונאית, כתיבה שיווקית, שידור ברדיו, אינטרנט, צילום, פרסום ועוד. כמו כן, הלימודים נוגעים באופן טבעי גם בתחומי ידע כגון פסיכולוגיה, כלכלה, פוליטיקה, אנתרופולוגיה, רטוריקה, ניהול וספרות.

מה עם צילום? צילום: שאטרסטוק
מה עם צילום? צילום: שאטרסטוק

3 – התנסות מעשית – הסביבה האקדמית של לימודי התקשורת תאפשר לכם לצבור ניסיון מעשי דרך מגוון קורסים, בהם תתנסו בעבודת שטח. התנסות זו, המהווה ערך מוסף מעבר לידע האקדמי, תוכל לסייע לכל אחת ואחד מכם להבין איזה כיוון מתאים לכם ולהתמקד בו.

4 – עיצוב חשיבה והסתכלות על העולם –  לימודי התקשורת יפקחו את עיניכם להבנה אחרת על החיים. הם יגרמו לכם להסתכל על העולם ועל התקשורת בדרך חדשה. תוכלו להבין דרכם כיצד התקשורת פועלת, מדוע אירוע מסוים מסוקר בצורות שונות בכמה כלי תקשורת, איזה מדיום תקשורתי משפיע יותר על בני האדם ועוד.

5 – תחום בהתפתחות מתמדת –התקשורת היא תחום מתפתח, לומד ומתקדם. תהליכים חברתיים שונים משפיעים על התקשורת ומושפעים ממנה. זהו תחום שהאקטואליה חיה ונושמת בו בכל רגע, ובהתאם לכך ההתקדמות וההתפתחות שלו לעולם אינן עוצרות.

7 סיבות ללמוד תקשורת. צילום: שאטרסטוק
7 סיבות ללמוד תקשורת. צילום: שאטרסטוק

6 – אפשרויות תעסוקה מגוונות – כבוגרי לימודי תקשורת תוכלו להשתלב במקצועות התקשורת השונים בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה, במערכות אינטרנטיות ובמשרדי פרסום. כמו כן יש לכם כניסה חופשית בשערי עולם המדיה הדיגיטלית המציע שלל אפשרויות תעסוקה, בתפקידי קידום במדיה חברתית, בשיווק דיגיטלי, בניהול תוכן, בקידום אתרים ועוד.

7 – היכולת להשפיע – כסטודנטים ובוגרים של לימודי תקשורת, ייפתח בפניכם חלון הזדמנויות להיות משפיעים ומובילי דעה בחברה, ותוכלו להטביע את חותמכם על השיח הציבורי.