חולדאי, תפתח את העיניים

אחרי שכל פרויקטי הבנייה יסתיימו אולי יהיה אחלה, אבל האם מישהו חשב איך נחיה כאן בינתיים? מכתב פתוח לראש העיר

הדמיה של הרכבת הקלה בתל אביב
הדמיה של הרכבת הקלה בתל אביב
17 בספטמבר 2017

רק לפני כמה שבועות פירסמנו כאן שהעסקים של שוק לוינסקי בסכנת קריסה, משום שבזמן העבודות על הרכבת הקלה – וסגירת החניונים הסמוכים בשל כך – לא נמצאו פתרונות חניה לקונים בשוק. נראה היה שאיש בעירייה לא חשב על אזור המסחר הכי חשוב של דרום תל אביב ועל בעלי העסקים שנמצאים במקום עשרות שנים ולא ישרדו מכה כזאת. הקונים מבחוץ פשוט הפסיקו לבוא. תל אביב נבנית ומתפתחת בקצב שיא. לפעמים נדמה שאנחנו גרים כולנו
באתר בנייה אחד גדול.

נכון, אנחנו צריכים לברך על הפרויקטים הציבוריים החדשים שאמורים לשפר את חיינו בשנים שיבואו – אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים גם לבקר את הדרך שבה הדברים נעשים. לקראת בנייה נוספת מואצת בעיר, ובעיקר לאור הרחבת העבודות על הרכבת הקלה, נותר לנו לבקש מראש העיר רון חולדאי משהו אחד קטנטן: תפתח את העיניים. אף שמדובר בפרויקטים שונים שאחראים עליהם אנשים שונים, יש לקוות שמישהו אחד מתכוון לעשות סדר בבלגן. צריך לחשוב איך כל פרויקט בנייה משפיע על השכונה שבה הוא נמצא ובאיזה רדיוס – ואיך הוא מתנגש עם פרויקטי הבנייה האחרים באזור; מה הם מוקדי העניין ליד כל אתר ואיך דואגים שהעסקים הוותיקים ישרדו.

זה נשמע טריוויאלי, אבל עד עכשיו זה לא ממש קרה. דבר נוסף שחשוב לנו הוא לחיות בעיר אורגנית שמתאימה לכל תושביה במקום במוזיאון של מתחמים משומרים (התחנה, יאבאלה, איזו טעות). שוק לוינסקי הוא בדיוק זה: שוק שהתפתח באופן אורגני לפני עשרות שנים ומצליח דווקא בזכות האמיתיות שלו. רחוק שנות אור משוק רוטשילד אלנבי המהונדס והנורא. חולדאי, אל תיתן לנו עוד מתחמי מסחר מפונפנים (הימור שלי: תתכוננו לעוד אחד כזה במתחם העסקים שיקום מתחת למגדלים המפלצתיים של כיכר אתרים), ותדאג שהעיר תהיה נעימה לתושביה תוך כדי חפירות הבולדוזרים. גם ככה חם ורועש פה. אתה זוכר שבסוף השנה אנחנו הולכים להצביע, כן?