כל מה שצריך לדעת על רחוב יקותיאל

מה הסיפור של הרחוב, מי גר בשכונת התקווה וכמה עולה דירת שלושה חדרים? כל הפרטים

רחוב יקותיאל, שכונת התקווה (צילום: נמרוד סונדרס)
רחוב יקותיאל, שכונת התקווה (צילום: נמרוד סונדרס)
19 בנובמבר 2017

איפה חותמים? רחוב יקותיאל שוכן בלב שכונת התקווה, בניצב לרחוב התקווה ורק שתי דקות הליכה מאצטדיון שכונת התקווה. על פי נתוני אתר מדלן, השכונה מתאפיינת במחירים נמוכים יחסית לתל אביב. כך למשל בחודש אוגוסט האחרון נמכרה ברחוב נטעים הסמוך דירת ארבעה חדרים ב־ 1.7 מיליון ש"ח. באותו החודש נמכרה ברחוב התקווה דירת שלושה חדרים ב־1.65 מיליון ש"ח. מחיר השכירות הממוצע עבור דירת שני חדרים בשכונה עומד על כ־3,000 ש"ח ומחיר השכירות עבור דירת שלושה חדרים עומד על 4,000 ש"ח בממוצע.

מה הסיפור? על פי אינדקס הרחובות של עיריית תל אביב־יפו, הרחוב קרוי על שמו של יקותיאל, "מצאצאי כָּלֵב בן יפונה משבט יהודה הנזכרים בהרחבה בתנ"ך, כנראה כציון לחלוקת הנחלות בארץ ישראל". אמנם לא מדובר במידע שאפשר לעשות איתו הרבה, אבל אם כבר מחלקים נחלות בארץ ישראל, כדאי שהן יעלו 3,000 ש"ח לחודש ולא 6,000 כמו בחלקים אחרים (שלא לומר סחים) של העיר. השכונה, שנוסדה בשנות ה־30 של המאה הקודמת, סופחה לשטחה של העיר תל אביב רק לאחר מלחמת העצמאות. עד לסיפוח נאלצו התושבים לספק את צורכיהם בכוחות עצמם ויצרו מערכת חברתית נבדלת. בשנים האחרונות מתרחשת ג'נטריפיקציה באזור, וצעירים מ"המעמד היצירתי" עוברים לשכונה כדי ליהנות ממחירי השכירות הנמוכים ומהקרבה למרכז.

מה יש מסביב? שכונת התקווה, שנמצאת בחלקה הדרום־מזרחי של העיר, גובלת בדרך ההגנה בחלקה הצפוני, באיילון ממערב, ברחוב גבעתי ממזרח ובדרך לח"י מדרום. סמוך לדרך ההגנה מצוי שוק התקווה הוותיק. ברחוב האצ"ל, הרחוב הראשי של השכונה, בו מצויים מסעדות מזרחיות ותיקות ובתי קפה רבים.

הנאים השכנים? השכונה נמצאת במקום נמוך יחסית בדירוג החברתי־כלכלי של מדלן, עם שלוש מתוך עשר נקודות. כמו כן, על פי האתר 68 אחוז מתושבי השכונה אינם בעלי תעודת בגרות ול-43 אחוז יש דירה בבעלותם. בבחירות האחרונות הצביעו 39 אחוז מהתושבים לליכוד, 18 אחוז לש"ס, 11 אחוז לכולנו ו־9 אחוזים למחנה הציוני.