אהלן, ליונל שוקרון

נספח התרבות של שגרירות צרפת בתל אביב מסביר למה הצרפתים אוהבים דווקא את חוף בוגרשוב, ומודה שגם הוא אוהב להרים בבלוק

ליונל שוקרון
ליונל שוקרון
25 במרץ 2014

אהלן ליונל שוקרון, נספח התרבות של שגרירות צרפת בתל אביב. שמעתי שאתה עומד לעזוב את העיר אחרי חמש שנים. מבואס?

"בטח, אני עצוב מאוד. תל אביב זו עיר כל כך מדהימה וקשה לעזוב אותה. עשיתי פה חיים והכרתי המון חברים. מצד שני, נחמד גם לחזור הביתה לצרפת. אני עוד לא יודע מה תהיה העבודה הבאה שלי. כנראה משהו שקשור לתרבות אבל לא בשירות המדינה".

איך נראתה שגרת היומיום שלך כאן – קם בעשר, גורר את עצמך למרסנד, קצת סידורים במשרד, בטן גב בחוף בוגרשוב, דינר בבראסרי, דיסקו שנ"צ ובחצות דופק כרטיס בחתול והכלב?

"קם בשמונה, הולך לרוטשילד 12 שזה מטר מהעבודה שלי ולפעמים אני חושב שזה בעצם המשרד האמיתי שלי. אחר כך נפגש עם כל מיני מנהלים של גופי תרבות בעיר, הולך למוזיאונים, נפגש עם אמנים או יוצרים מצרפת שרוצים להופיע פה, עם גורמים מעיריית תל אביב וכו'. בערבים אני הולך להרבה הופעות, למסיבות, לסיבוב גלריות בחמישי כמובן, זהו בגדול. אין מה לומר, יש לי עבודה קשה".

החבר'ה שלך בצרפת מקנאים בך על זה שאתה גר פה או שהם מסתלבטים עליך שהם חיים באירופה הקלאסית ואתה מזיע חצי מהשנה ומסתפק בהופעות של אגדות רוק מהאייטיז?

"שמע, מדי פעם אני מקבל סמס מכל מיני חברים ששואלים 'מה קורה, הכל בסדר איתך? כי שמעתי שיש בישראל טילים ומלחמה וסכנה', ואז אני פותח את 'הארץ' ורואה שלא קרה כלום. בדרך כלל שתי דקות אחרי שאני עונה לסמס שהכל בסדר ושאני בטוח, התשובה שאני מקבל היא: 'אה באמת? יופי! אז אני מגיע לתל אביב שבוע הבא, אפשר לישון אצלך?".

קטעים. מאחר ואתה באס"ק, אשמח אם תוכל לאשר או להפריך בשבילי כמה סטריאוטיפים לגבי צרפתים בתל אביב: הצרפתיות – זורמות, שומרות את עצמן לחתונה או אומרות ששומרות אבל בעצם זורמות?

"המממ… לא יודע. אני יכול לומר לך שהבחורים הצרפתים בעיר לא שומרים את עצמם לחתונה. זה לא".

ומה האובססיה של הצרפתים עם חוף בוגרשוב? מי ישמע נותנים שם סיבובים חינם בחסקה.

"חוף בוגרשוב הוא בדיוק באמצע של רחוב בן יהודה, שהוא הרחוב הכי פופולרי של הצרפתים. אל תשכח שרוב הצרפתים לא ממש מדברים שפות אחרות שהן לא צרפתית, ולכן נוח להם ללכת לחוף שבו בטוח יהיו צרפתים אחרים ובטוח תפגוש אנשים שאתה מכיר".

מובן. מה אתה הכי אוהב בתל אביב ומה אתה הכי שונא?

"חוץ מרוטשילד 12 אני מאוד אוהב את המסעדה האיטלקית לה רפובליקה, מת על הבלוק ועל ליין המסיבות כיתה ד'. אני לא אוהב את הבחור שמשפץ את הבניין שצמוד לבניין שלי ברחוב ג'ורג' אליוט ומתחיל לעבוד כל בוקר בשבע. אני גם לא אוהב את זה שיש הרבה גורדי שחקים במרכז העיר, זה מעציב אותי. די, מספיק. אני מבין את השיקול הכלכלי מאחורי זה אבל מבחינה אדריכלית ואורבנית זה רע".