אהלן, גל סוקולובסקי

אוהד הפועל המפורסם לא פוסל בינתיים את מינויו של ברקוביץ' למנג'ר הקבוצה. הוא יחכה חצי שנה עד שיתחיל לקלל אותו

גל סוקולובסקי
גל סוקולובסקי
28 במאי 2014

אהלן גל סוקולובסקי, מאוהדיה המפורסמים של הפועל תל אביב והיוצר של הדיסק המיתולוגי "חברים שרים טייב" מסוף הניינטיז. העיר גועשת בעקבות ההחתמה של אייל ברקוביץ' כמנג'ר הקבוצה. רוב התגובות שליליות, איך אתה עם ההחתמה?

"אני חושב שצריך לתת לברקוביץ' צ'אנס ושהוא יישפט בסופו של דבר לפי מבחן התוצאה".

מבחן התוצאה? מה, נהיית לי שמעון מזרחי?

"אני לא מתכוון שהוא יישפט דווקא על פי הצלחות וניצחונות, אלא על סמך כל הפעילות שלו, בנוער ובבוגרים. על פי הדרך שהוא יתווה".

ברקוביץ' מכביסט בעיניך?

"לא, הוא לא מכביסט, כי הרי את רוב הקריירה הוא עשה באירופה בכלל. אני גם לא חושב שיש לו אופי של מכביסט. ברקוביץ' הוא אדם שמדבר מהבטן ואומר את מה שיש לו בלב, בלי לסנן. עכשיו הוא מגיע להפועל וצריך לראות איזו דרך הוא יתווה לקבוצה. שמע, במצב הנוראי שהגענו אליו מבחינת הניהול והבלגן שיש בקבוצה, טוב שהביאו מישהו. פחות משנה כרגע מי, העיקר שיש בעל בית מקצועי. הרי עוד כמה שבועות כבר מתחילים להתאמן".

ובכל זאת הרבה אוהדים מתנגדים בטירוף למינוי הזה. למה?

"כי ברקוביץ' נתפס כאדם בעייתי, והרבה אוהדי הפועל לא אוהבים את הפרשנות שלו ואת הנטייה שלו לרדת על הפועל כפרשן. אני אומר, אין מה לשפוט אותו על זה, כי הוא הרי לא ידע שהוא יעבוד בהפועל כשפִּרשן. גם על האמירה שלו שסופו היה צריך לתפוס את האוהד שלנו ולהרביץ לו, לא צריך לפשוט אותו. זו הדעה שלו. שמע, זה לא כאילו החתמנו את נמני או מיקי ברקוביץ', כן?".

וכשחקן היו לו תאקלים עם הפועל, או שהשליקה של הביצים של איציק זוהר מחפרת על הכל?

"לא היו לו בעיות איתנו כשחקן, וכששיחקנו נגד סלטיק ב־99' והוא היה שם, אפילו מחאנו לו כפיים כשהוא הוחלף והוא מחא חזרה. תפיסת הביצים של זוהר זה שטויות, עזוב".

אני ממש לא מסכים, זה היה רגע פואטי, שירה בתנועה.

"לא יודע. אני נותן לברקוביץ' חצי שנה של שקט ורק אם העסק לא יתפקד אז אתחיל לקלל אותו".

אגב, אחת הטענות נגדו היא שהוא ימני, נגד דו קיום ערבי־יהודי וכו', מה שלא מסתדר עם האופי של אוהדי הפועל.

"אין לי מושג אם ברקוביץ' ימני, בחיאת. אנשים מדברים על 'האם הוא מתחבר לאופי של הפועל או לא', כאילו מה בדיוק לרן בן שמעון ולאופי של הפועל? ולפרדי דוד? אני אומר שכל עוד הוא לא מישהו שרוף אצלנו, כמו נמני, מיקי ברקוביץ' או קובי מוסא, אז אין סיבה להפגין נגדו".