אהלן, יעקב ברמר

יו"ר פורום המכולות והמינימרקטים בישראל חושב שאסף זמיר הוא בחור לא מנומס, ושחולדאי לא יעזור לו כי הוא מזרחי

יעקב ברמר
יעקב ברמר
6 במרץ 2014

אהלן יעקב ברמר, יו"ר פורום המכולות והמינימרקטים בישראל ובעל המכולת בשינקין 70 זה 40 שנה. איך אתה עם החלטת העירייה לאפשר לרשתות המזון לפתוח בשבת ברחבי העיר? הרי התנגדתם לזה נחרצות.

"זה לא החלטה, זה חארטה. הם עובדים על אנשים, זה בכלל לא דבר שבסמכות העירייה. יש חוק שעות עבודה ומנוחה, ורק הכנסת יכולה לשנות אותו. ראש העיר הזה הוא עבריין, ממש כמו לחיאני בבת ים או ההוא ברמת השרון. חולדאי חושב שהוא מעל החוק, חושב שהוא מנהל את מדינת תל אביב ולא מבין שהוא חלק ממדינת ישראל. עתרנו נגד ההחלטה שלהם לבית המשפט המחוזי".

יצא לך לדבר אישית עם חולדאי פעם?

"לא, הוא מתעלם ומתחמק ממני. היום רצו להעלות את שנינו ביחד אצל רזי ברקאי, אבל הוא אמר שהוא מוכן לדבר רק לפניי, לא איתי ביחד. לתוכנית של אורלי וגיא הוא גם לא בא להתעמת מולי, שלח במקום את הסגן הזה שלו".

מי, אסף זמיר?

"כן, זה. בחור לא מנומס, לא יודע לתת כבוד. מדבר מאוד לא יפה, בהתנשאות. הוא ילד, לא עבד קשה בחיים שלו, אף פעם לא כאב לו הגב מלסחוב סחורה במכולת".

מעבר לנקודה המשפטית, אחד הטיעונים שלכם נגד החלטת העירייה הוא שזה פוגם בתחרות. אני מבין שבשבתAM:PM ודומיה יעשו קופה ואתה לא כי תנוח בבית, אבל במהלך השבוע יש תחרות רגילה, לא?

"קודם כל גם באמצע השבוע אני מחויב לסגור ב־21:00 – פעם זה היה ב־19:00 – בזמן שהם פתוחים כל הלילה, אז כבר התחרות נפגמת. הרי אם אני פתוח אחרי 21:00 באים פקחים ונותנים לי דוח, וכבר שמעתי מפקחים שחולדאי הורה להם לחפש את המכולות הקטנות. לגבי שבתות, זה ש־AM:PM ורשתות אחרות פתוחות בשבת גורם לאנשים להתרגל אליהן, ואז גם במהלך השבוע הם הולכים לשם. על זה הצעקה שלנו. אולי יש לך כסף קטן?".

אתה מדבר אליי?

לא, ללקוח. יש לי פה הרבה תנועה, קצת קשה לדבר".

מה מכרת לו?

ווינסטון לייט, 29 ש"ח".

למה שהמכולות לא יחזקו את הקטע של מכירת סנדוויצ'ים עם סלטים טריים ונקניקים? זה ייתן לכם יתרון על הרשתות.

"העירייה לא מאפשרת לנו להכין סנדוויצ'ים טריים ולמכור, אסור. יבואו פקחים וייתנו דוח, ואני בניגוד לרשתות לא יכול לספוג דוחות ולהמשיך כרגיל".

ומה עם לתת ללקוחות לרשום ולשלם בסוף החודש, כמו פעם? זה יהיה שוס.

"אפשר לרשום אצלי, אין בעיה".

לכל אחד תיתן, גם למי שלא גר באזור בכלל?

"נותנים לאנשים שמכירים, ובכל מקרה לוקחים פרטי אשראי לביטחון. אבל עזוב, טוב לא יֵצא לי מראש העיר הזה. אני ספרדי עם כיפה, כל מה שהוא שונא".

מאיזו עדה אתה?

"עירקי".

ואתה חושב שחולדאי שונא מזרחים?

"אתה רואה איך הוא נראה ואיך הסגן שלו נראה. עזוב, זה ברור לכולם. אם לא קוראים לי פישמן או ויצמן, חולדאי לא יעזור לי".