אילן השועל: "המאמן שלנו הוכיח שבניגוד לשם שלו – הוא לא בוס"

האוהד הכי צבעוני של מכבי תל אביב מסביר למה הקבוצה ממש לא הולכת לאבד את האליפות

אילן השועל (צילום: באדיבות המצולם)
אילן השועל (צילום: באדיבות המצולם)

אהלן אילן השועל, האוהד הכי צבעוני והכי שרוף של מכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל. אחרי תיקו אפס עם הפועל באר שבע במשחק העונה שהתקיים השבוע ותצוגת משחק לא משכנעת, נראה שאתם הולכים לאבד את האליפות סופית.

"שיחקנו לא טוב והיה משהו באווירה בבלומפילד שגם אם היינו משחקים עוד שבע שעות התוצאה כנראה הייתה נשארת תיקו אפס. אני מלווה את המועדון כבר 50 שנה ולמדתי לא להתאכזב. יש לנו עוד שלושה משחקים שאנחנו צריכים לנצח בהם כדי שעדיין יהיה לנו סיכוי, וכמובן לראות מה באר שבע תעשה".

אתה אדם מאמין.

"כבר הוכחנו שבלי אמונה לא היינו מנצחים את הדרבי האחרון וגם לא את צסק"א".

הדי המהומות שפרצו מיד עם שריקת הסיום של התיקו אפס נגד בני סכנין בשבוע שעבר עדיין לא נעלמו לגמרי.

"זה לא המשחק הראשון שדבר כזה קורה. יש אמוציות ולפעמים הן מתפרצות. בסכנין חושבים שכל העולם נגדם בגלל שהם ערבים. יש להם קבוצה מצוינת והם לא צריכים את כל ההצגות האלה של יהודים מול ערבים כשהם מולנו, מספיק יש את היריבות שלהם עם בית"ר ירושלים ומספיק שהיינו מבקיעים גול אחד, והמואזין היה שותק".

ערן זהבי לא חימם את האווירה בכך שאמר שהוא לא יודע אם שיחקתם בישראל או ברמאללה?

"בלהט האירועים נאמרים דברים בעצבים ולא צריך להיתפס לזה. לזהבי אין שום דבר נגד ערבים, זו פרפראזה שהוא עשה והוא לא יחזור עליה וגם לא חשב עליה. אי אפשר לשפוט אדם בכעס, ואנחנו אנשים שיכולים להתעצבן ולהגיד דברים שמלהיטים את האווירה, אבל גם זה דועך".

הגעתם למשחק מול באר שבע אחרי שממש כמה שעות לפני שריקת הפתיחה החליט בית המשפט להוציא צו מניעה לעונש ההרחקה של השוער פרדרג ראיקוביץ' על כך שדחף את מאמן סכנין יוסי אבוקסיס בסיום המשחק הטעון בשבוע שעבר. זה השפיע?

"זה היה הזוי, אבל בסופו של דבר הצדק נעשה. ראיקוביץ' עבר עינוי לאורך שלושה ימים ולא ידע מה הולך לקרות לו, אבל בסוף הראה שהוא מספיק גבר לעלות לדשא. אני מעריך אותו יותר מכולם, זה בוס".

מי שיצא פחות בוס הוא המאמן ההולנדי פיטר בוס. הוא נכנס לתפקיד באמצע העונה ונראה שהוא לא למד את הקבוצה ועשה במשחק המון טעויות.

"כן, הוא העלה כמה הרכבים לא טובים, עשה חילופים מוזרים ולא התמקד בהתקפה במשחק כל כך חשוב. אנחנו נופלים בעמדות של הזרים. יש לנו את הישראלים הכי טובים ואת הזרים הכי גרועים, למעט ראיקוביץ' השוער. במאני טיים הכי גדול של השנה המאמן שלנו הוכיח שבניגוד לשם שלו – הוא לא בוס. ולא מצאה חן בעיניי האמירה שלו שעכשיו נחכה למעידה של באר שבע. אני מחכה להצלחה שלנו ולא לנפילה שלהם".

באנגליה, "השועלים" של לסטר סיטי ניצחו, אבל בארץ דווקא הגמלים של באר שבע קרובים לאליפות.

"גמלים הולכים לאט, זה אומר שאנחנו יכולים להשיג אותם".