מתן חודורוב בשיחה זועמת על קיצוץ מהדורת החדשות

תפסנו את הכתב והפרשן הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב, לשיחה קשה על ההחלטה לקצר את מהדורות החדשות בכעשרים דקות, ועל הגורמים הבעייתיים שעומדים מאחוריה

מתן חודורוב
מתן חודורוב
25 בפברואר 2016

אהלן מתן חודורוב. השבוע הורידה חדשות 10 מהמהדורה המרכזית את מוספי הכתבות הארוכות והמעמיקות, ובהם גם את הפינה שלך – ״אנליסט״, וזאת כחלק מהמאבק המשפטי נגד הרשות השנייה, שקבעה כי מהדורת החדשות תקוצר לשעה בלבד. זה אומר שעכשיו יש לך יותר זמן?

״אני מקווה לחזור לשדר כמה שיותר מהר, ובינתיים אני מכין כתבות למגירה. זה נורא מתסכל, אני לא בנוי לדממת אלחוט ולקיפאון בין שידורים, ומחכה במתח לדיון בבג״ץ בשבוע הבא בעתירה שלנו, בתקווה שהוא יתערב ויחזיר את המצב על כנו, כך שנוכל לשדר בהקדם מהדורות של שעה ו־20 דקות״.

אי אפשר למצוא זמן לפינת הכתבות שלך בתוך מהדורה של שעה?

״אף פעם לא ערכתי מהדורת חדשות בטלוויזיה, ולטענת העורכים אצלנו, אי אפשר להכניס אותן למהדורה של 60 דקות ברוטו, כולל פרסומות. 20 הדקות שנוספו למהדורה מספקות ערך מוסף שחורג מהסיקור היומי השוטף של החדשות בדמות פינות תחקיריות״.

זה מפתיע אותך שבימים כאלה מנסים לפגוע בתחקירים כמו אלה שאתה ונדב איל משדרים?

״זה מפתיע ומבאס שהרגולטור, שכל השנים דיבר על הצורך ליצור טלוויזיה איכותית ומעמיקה ולא לשדר ריאליטי כל היום, עוצר ערוץ טלוויזיה שמוכן לעשות את זה. זה גם פוגע בתחרות בין הערוצים, ומוזר מבחינתי שגורמים שאינם עיתונאיים כלל יתערבו בשאלה כמה חדשות מותר לשדר כל יום. צריך לתהות למי יש אינטרס בקיצור החדשות ואיך זה משרת את טובת הצופים״.

ברשות השנייה יושבים נציגי פוליטיקאים. זה לא מוגזם לצפות מהם לשמור על האינטרס הציבורי?

״חשבתי לתומי שהרשות השנייה מגִנה על הצופים מהפקות ריאליטי מוגזמות שיימשכו שעות ויכרסמו בתוכן האיכותי, כיוון שלערוצים מסחריים יש אינטרס אינהרנטי למקסם את הרייטינג ולפנות למכנה משותף רחב ולצערי גם נמוך. שנים הם הטיפו לקברניטי הטלוויזיה המסחרית על שהם מתעדפים בידור על חשבון חדשות מעמיקות, ושאלו מתי נראה על המסך כתבות ארוכות של 15 דקות שמנתחות סוגיות חשובות באופן מעמיק ולא בגובה דשא. עכשיו מתברר שהרשות השנייה מגִנה על האינטרס להתחיל תוכניות ריאליטי בשעה 21:00 במקום להאריך את מהדורת החדשות״.

יש לך הערכה מה היה תהליך קבלת ההחלטות שהוביל את הרשות השנייה לדרוש את קיצור המהדורה?

״כבר נואשתי לנסות להבין, ויש כאן הרבה סימני שאלה. היו הרבה דיונים בנושא בתוך הערוץ שבהם ניסינו להבין מה מניע את הרשות השנייה״.

אולי המניע הוא למנוע מנושאים רגישים, כמו מתווה הגז שלו הקדשת סדרת כתבות, להגיע לקדמת הדיון הציבורי?

״בוא נשאיר לכל אחד להבין לבד, מתוך הסיטואציה, למה הגענו לאן שהגענו״.

תודה מתן, נאחל לך לשוב במהרה למרקע.

״תוציא אותי רהוט לשם שינוי״.