האנשים, המקומות והסיפורים שעשו את תל אביב: שנות ה־2000
לכבוד יום העצמאות, נברנו בארכיונים ודמיינו איך היה נראה Time Out בכל עשור מאז הקמת העיר העברית הראשונה. היכונו לבואו של הדושבאג התל אביבי
מסע תל אביבי בזמן
השנים הראשונות | שנות הֺ־20 | שנות הֺ־30 | שנות הֺ־40 | שנות הֺ־50 | שנות הֺ־60 | שנות הֺ־70 | שנות הֺ־80 | שנות הֺ־90 | שנות הֺ־2000
אוכל
מרץ 2003
בצל פיגועי ההתאבדות: גל של סגירת מסעדות
גם השפים הנכונים ביותר של השעה לא מצליחים להשאיר את בתי האוכל שלהם פתוחים נוכח פיגועי ההתאבדות הפוקדים את העיר מדי שבוע והמיתון שהגיע בעקבות המצב הביטחוני. מסעדת קרן של השף החיים כהן נסגרה בתום 18 שנות פעילות, וקדמו לכך סגירת שתי מסעדותיו של יונתן רושפלד במתחם המשכן לאמנויות הבמה בשנה שעברה. נדמה שהמסעדנים היחידים שעסקיהם פורחים גם על רקע האינתיפאדה הם רותי ומתי ברודו, שמסעדת הבראסרי M&R שפתחו באחרונה ברחוב אבן גבירול (נוסף לקופי בר, שנפתחה בדצמבר 1994) מזמנת אליה דמויות רבות מביצת התרבות המקומית, אפילו בשעות הלילה המאוחרות.
[tmwdfpad]
עירוני
12 בנובמבר 2000
פינגווינים צבעוניים פשטו על העיר
תנאי מזג האוויר בתל אביב יכולים אמנם להיות קיצוניים, אך אין בכך כדי להצדיק את פשיטתם של עשרות פינגווינים צבעוניים ברחובות העיר. אותם פסלים בדמות פינגווינים, שתיירי פנים לא מעטים מחשיבים באופן תמוה כפוטוגניים, אינם בבחינת קוריוז עירוני אלא תוצאה של מלאכת פרסום ממולחת: חברת ההיי־טק קראו־סאיטקס הציבה אותם ברחבי העיר כדי למצב את עצמה ככוח חשוב בישראל ולגייס לשורותיה כוח אדם. במשרד הפרסום גיתם BBDO , האחראי על הקמפיין, מודים כי הפינגווינים מנותקים מן ההקשר הפרסומי יתר על המידה. עד אז תנו לילדים לחשוב שגם חיות קוטב עשויות להפציע לעתים באלנבי פינת רוטשילד.
הקוד האתי
דיני ICQ
תגובה מידתית
אין להגיב על הודעה ביותר משעתוק משולש של האות ח' אלמלא צחקתם באמת. אין להשתמש בקיצורים לועזיים כדוגמת LOL או ROFL אלמלא גידלו אתכם בפרבר אמריקאי.
כוונת המשורר
מטרת פתקי ה"אוואי" היא ליידע את החברים מדוע אתם נעדרים מהצ'ט. אין לנצלם לטובת כתיבת שירים או מכתבי התאבדות.
כלל המעבר
לגיטימי לעבור למצב "אונליין" בכל פעם שבה בחור או בחורה נחשקים מתחברים לצ'ט, כדי לאותת על נגישות. קחו בחשבון שמדובר בביטוי שקוף של חיזור פסיבי.
ביקורת ספר
מלך החומוס ומלכת האמבטיה: הדושבג התל אביבי בראי עצמו
האינדוקטרינציה הסחו־מיזוגינית שראשיתה בשירות ביחידה קרבית ושיאה בפלייסטיישן בדירה שכורה הולידה את "מלך החומוס ומלכת האמבטיה" של אילן הייטנר מ־2004, מתיימר ללכוד מהות "תל אביבית" הנכונה לפנטזיות מהסוג הדושבגיסטי ביותר. הרומן מתחקה אחר גבר תל אביבי בן 28 המתאהב בניו יורק בפאם פטאל קלאסית, ובז לטיפשותן של כל הבחורות האחרות. תל אביב בספר היא שוק בשר הנשלט על ידי גברים שנונים בכאילו, והדימויים הסקסיסטיים בו (לכל הבחורות יש קעקוע מעל התחת כדי שיהיה על מה להסתכל כששוכבים איתן בדוגי) נראים כאילו נרקחו במוחו הקודח של עזר ויצמן.